Gegevens uit database splitten en verzamelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander C

Sander C

02/11/2008 21:46:00
Quote Anchor link
Hoi,

Wie kan mij uit de brand helpen met het splitten van gegevens uit database..

De bedoeling is dat de streeknamen die in database zit aan elkaar is geplakt met , en die wil ik namelijk gaan splitten en al die streeknamen optellen. En die streeknaam en aantal in select formulier tonen.

Ik heb er al een beginnetje van gemaakt...maar het lukt mij niet om verder af te krijgen..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$query = "SELECT streek FROM product WHERE land = '".$_POST['land']."' AND streek != '' GROUP BY streek";
 $result = mysql_query($query);
 while($query_data = mysql_fetch_array($result)) {
 $data=$query_data["streek"];
  list($data1, $data2, $data3, $data4, $data5, $data6, $data7) = explode(",", $data);
}


De output van $data1,$data2, $data3,$data4 werkt prima..alleen krijg ik toch alles onder elkaar te zien in select formuliertje.

in die land zit een streek zoals: Franse Alpen,Haute-Savoie,Les Portes du Soleil,Pays du Mont Blanc

Dus die Franse Alpen wordt dan totaal geteld en in select neergezet, met daaronder Haute-Savoie, daaronder Les Portes du Soleil en daaronder Pays du Mont Blanc, etc..

Er zijn nog veel meer van dezelfde streek.

Dus wie kan mij beetje op de weg helpen.

bvd
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:49:24
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

05/11/2008 00:14:00
Quote Anchor link
Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp.
Heb jij in het veld streek verschillende streken, gescheiden door een komma?
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

05/11/2008 00:20:00
Quote Anchor link
wat je als eerste moet doen, is die database helemaal gaan vergeten.

daarna moet je dit gaan lezen:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/

daarna zul je begrijpen dat je al minimaal 2 / 3 tabellen meer moet hebben..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
 
Sander C

Sander C

05/11/2008 08:39:00
Quote Anchor link
Normaliseren kan ik ook, maar die lijstje komt via csv import van affiliate en die wil ik intakt houden zodat er dagelijks cronjob wordt gedaan. En via cronjob wordt alle sites geupdaten.

Als ik dat had geweten, had ik ook meerdere tabellen aangemaakt. Op die manier heeft het geen nut.

Of heeft er iemand betere idee om al die data te splitten..er zijn ook veel meer velden in die csv.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/11/2008 09:24:00
Quote Anchor link
@Sander

Dan moet je dus die cronjob aan gaan passen. Ik ben zelf met een dergelijk (maar wel veel groter) systeem bezig, waarmee die elke dag 10 duizenden rijen door moet lopen op updates/ wijzigingen.
Je kan prima een CSV inlezen en de gegevens opdelen in verschillende kolommen/ tabellen, zoals nodig. Dat is geen probleem, maar dan moet je het wel herschrijven. (Dit betekend wel dat je ook eerst de database moet normaliseren)
 
Sander C

Sander C

05/11/2008 10:06:00
Quote Anchor link
Oke..dan zal ik eens daarnaar kijken en die gegevens splitten en in diverse tabellen stoppen.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

05/11/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik je probleem snap, maar je kan toch gewoon explode() gebruiken?
 
Sander C

Sander C

05/11/2008 10:33:00
Quote Anchor link
Ik gebruik explode() al, maar wordt toch meer van dezelfde streek getoond terwijl ik 1 wilt hebben..het lijkt mij gewoon beste om alles te splitten en in database te stoppen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.