Gegevens uit de database halen maar hoe?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco

remco

07/09/2007 21:47:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een script van Jan Koehoorn gebruikt:
http://www.jankoehoorn.nl/phphulp/voetbalopstelling.php

Nu het ik al het volgende:
http://www.forzaheerenveen.nl?page=opstelling
Maar nu weet ik niet in wat voor database model ik de gegevens moet opslaan.

Ik had ongeveer hetzelfde in het hoofd:
Je maakt een opstelling en stuurt deze in. De gegevens moeten worden opgeslagen in een database. Van alle ingestuurde opstellingen moet een gemiddelde berekend worden. En dit voor meerdere wedstrijden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Welke tabellen of welke opzet raden jullie mij aan. Ik loop een beetje vast met het bedenken hiervan.

Ik hoop dat het jullie een beetje duidelijk is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:49:42
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/09/2007 22:07:00
Quote Anchor link
ID (uniek)
WedstrijdID
SpelerID
PositieID

Zodoende kan je (volgens mij) redelijk eenvoudig per wedstrijd, voor iedere positie de speler selecteren die het vaakste gekozen is.
 
Remco

remco

07/09/2007 22:16:00
Quote Anchor link
Ik zal kijken of ik er wat mee kan...
 
Remco

remco

29/09/2007 15:54:00
Quote Anchor link
Zo het is een tijdje geleden dat dit topic is aangemaakt maar ik had het erg druk de laatste tijd.
Ik heb de tabel aangemaakt en heb ook al een pagina waarmee ik de voorspellingen op kan slaan. Het probleem is nu echter hoe kan ik het best de gegevens uitlezen uit de database.

Ik wil namelijk dat op elke positie (11 in totaal) de speler komt te staan die het meest is gekozen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Jullie hoeven het niet voor te kauwen maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik moet beginnen dus een schop in de goede richting is waarschijnlijk al wel genoeg.

Alves bedankt.
 
Remco

remco

30/09/2007 16:20:00
Quote Anchor link
Niemand????
 
Remco

remco

03/10/2007 15:44:00
Quote Anchor link
Echt niemand die een oplossing heeft?
 
Wouter K

Wouter K

03/10/2007 15:46:00
Quote Anchor link
Lijtnje 19 van je script klopt niet dit kan je testen door alles leeg te laten en verstuur te klikken
 
Remco

remco

03/10/2007 15:56:00
Quote Anchor link
@ wouter

die versie van het script is niet helemaal meer up-to-date. Ik zal zo even de nieuwe versie posten.

Dit was echter ook niet het probleem. Ik was al zover dat het toevoegen al gelukt was. Ik moet alleen een schop in de goede richting hebben om de gegevens uit de database te halen
[qoute]
Ik wil namelijk dat op elke positie (11 in totaal) de speler komt te staan die het meest is gekozen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Jullie hoeven het niet voor te kauwen maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik moet beginnen dus een schop in de goede richting is waarschijnlijk al wel genoeg.
[/qoute]
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

03/10/2007 16:37:00
Quote Anchor link
Stuur anders pgFrank een PB. Hij's daar goed in. Je moet sowieso een GROUP BY, na mijn idee.. en dan die tellen..
 
Remco

remco

03/10/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Ik heb nog even wat verder geëxperimenteert en ben al een stukje verder.
Ik heb met behulp van de volgende query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
$select = "SELECT COUNT('spelerid'), spelerid, positieid FROM opstelling WHERE wedstrijdid = 8 GROUP BY 'spelerid','positieid'";

// het volgende resultaat behaalt:

Array
(
    [COUNT('spelerid')] => 2  //aantal spelers op die positie
    [spelerid] => 5                // id van die speler
    [positieid] => 4               // positie waarvoor de speler is geselecteerd
)

Array
(
    [COUNT('spelerid')] => 3
    [spelerid] => 5
    [positieid] => 7
)

Array
(
    [COUNT('spelerid')] => 1
    [spelerid] => 6
    [positieid] => 4
)

Array
(
    [COUNT('spelerid')] => 3
    [spelerid] => 6
    [positieid] => 5
)


Nu is mijn volgende probleem hoe kan ik vanuit deze resultaten kijken welke positie welke speler komt te staan dus:
-per positie kijken welke speler de meeste stemmen heeft.
-vervolgens dit in een tabel/opstelling/formatie laten zien

Ik weet niet of iemand een idee heeft hoe ik dit moet aanpakken
 
Remco

remco

04/10/2007 20:10:00
Quote Anchor link
Iemand die me kan helpen?
 
Frank -

Frank -

04/10/2007 20:17:00
Quote Anchor link
$select = "SELECT COUNT('spelerid'), spelerid, positieid FROM opstelling WHERE wedstrijdid = 8 GROUP BY 'spelerid','positieid'";

Wat doen die quotes om de kolomnamen spelerid en positieid? Dat kan nooit goed zijn.

De meeste stemmen kun je ophalen met MAX(), nog zo'n handige SQL-functie.

Tip: Geef resultaten van berekeningen en andere bewerkingen in SQL altijd een alias mee, bv.: COUNT(spelerid) AS iSpeler
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.