geheel variabele html tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark moes

mark moes

28/12/2009 11:31:00
Quote Anchor link
Hoi!

Ik was een beetje aan het prutsen, ik wou graag een html tabelletje creeren waarvan ik het aantal rijen en kollommen later kan bepalen, dus doormiddel van een functie.
Ik loop alleen heel erg vast.

Ik kan wel de rijen variabel laten zijn, of de kolommen, maar allebei werkt niet echt. Zie hier de code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
function fill_table( $row, $column, $ext ) {
    $start_row = 0;

    $html = "\n<!-- automatic filled table -->\n<table>";
    
    $items = array(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20);

    
    foreach ( $items as $item ) {
        if ( $start_row == 0 ) {
            $html .= "\t<tr>\n";    
        }

            
            // Hier maak ik dus een nieuwe kolom aan
            // Alleen moet die nu nog variabel zijn,
            // of in ieder geval niet meer of minder
            // dan de meegegeven variabel $column

            $html .= "<td>$item</td>";
            $start_row++;
        
        if ( $start_row == $row ) {
            $html .= "\t</tr>\n";
            $start_row = 0;
        }
    }

    
    if ( $start_row != 0 ) {
        for ( $i = $start_row; $i < $row; $i++ ) {
            $html .= "<td>&nbsp;</td>\n";
        }

        $html .= "\t</tr>\n";
    }

    return $html;
}

?>


Dat zegt hopelijk al genoeg. Ik heb phphulp al doorzocht, maar mocht het zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien, laat het me graag weten!

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:53:00
 
- SanThe -

- SanThe -

28/12/2009 11:39:00
Quote Anchor link
Je kan alleen het aantal kolommen en rijen opgeven als je het aantal items weet. En als je dat dus weet dan is alleen het aantal kolommen of alleen het aantal rijen genoeg om op te geven lijkt mij.

Kolommen en Rijen.
 
Mark moes

mark moes

28/12/2009 11:55:00
Quote Anchor link
Ik wil de tabel vullen met thumbnails. Maar aangezien ik het niet intressant vind om te weten hoeveel thumbs ik heb, maar ik ze gewoon wil laten zien, maakt dat niet uit.

Eigenlijk wil ik een maximaal aantal rijen opgeven, en, zodra er teveel items zijn, een link creeren om in de volgende tabel te kijken.

EDIT
ik had jou tuts al even bekeken trouwens, dat is geloof ik ( niet getest ) ongeveer het zelfde als wat ik ook al had? Schiet ik nog niet zoveel mee op dus :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark moes
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

28/12/2009 12:39:00
Quote Anchor link
Je kan een 2D array maken, gevuld met thumbnails (of wat je wilt), en die dan toch laten uitrollen als HTML tabel?

Of is dat niet echt wat je zoekt?
 
Mark moes

mark moes

28/12/2009 12:49:00
Quote Anchor link
Als ik je goed begrijp en dat uitvoer, moet ik dus nog steeds het aantal rijen handmatig invoeren?
Want ik creeer nu ook al mijn tabel vanuit een array, alleen wordt die tabel net zo lang en breed als er items in de array zijn.
En dat wil ik dus niet.

Laat ik 20 items in een array hebben, en ik wil een tabel van 2 breed en 4 hoog. 2*4=8, 20-8=12, blijven er dus 12 items over.
Vervolgens moet er een nieuwe tabel gecreeerd worden, met dus weer 2*4=8 items, blijven er nog 4 over. Wederom een nieuwe tabel, met 2*4=8, alleen heb ik nog maar 4, dus vul ik de rest op met &nbsp;

Zo moet het eigenlijk.

maar misschien zoek ik het wel verkeerd... :(
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.