Geldsommen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Robot Programmeur

Bedrijfsomschrijving: Locatie: regio Eindhoven Deze organisatie ontwikkelt, test & released robots en verzorgt het product lifecycle management, vanaf potloodschets tot implementatie. Producten worden geschikt gemaakt voor seriefabricage. Als Junior Robot Programmeur werk je samen met de Product Engineers, Cost Engineers, Test Engineers, Process Engineers en Workshop Technicians. Ze streven naar robuuste producten die onder uitdagende omstandigheden, over de hele wereld goed blijven functioneren. Lijkt het jou leuk om dagelijks met innovatie bezig te zijn en robots te ontwikkelen in een multidisciplinair team met een projectmatig karakter? Wil je als Junior Robot Programmeur meewerken aan het ontwerpen en ontwikkelen van state

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Robotprogrammeur

Bedrijfsomschrijving: Locatie: regio Kampen Dit internationale bedrijf is één van Europa’s meest toonaangevende machinebouwers. Ze ontwikkelen en produceren hoogwaardige robotsystemen volledig in eigen beheer. Deze robotsystemen worden geïntegreerd in diverse hoogwaardige productieprocessen in verschillende branches. De onvergelijkbare systemen die deze organisatie ontwikkelt en produceert en de flexibiliteit van de machineconcepten zijn binnen deze markt erg opvallende kenmerken die zijn ontwikkeld op basis van jarenlange ervaring en expertise. Ze kenmerken zich door innovatie, kwaliteit en ervaring zodat de klanten altijd voorop blijven lopen in de sector. Als Software Engineer Robotica ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van het robotprogramma om tot

Bekijk vacature »

PHP developer gezocht - Applicaties met maatschapp

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een medior of senior PHP developer. Je komt terecht in het productteam dat werkt aan de hierboven omschreven applicatie. Je werkt aan zowel bestaande als nieuwe software en hierin hebben zij codestandaarden echt hoog in het vaandel staan. Als je iets doet, dat mag je het ook direct compleet refactoren naar de huidige maatstaven. Het IT-team is momenteel verdeeld over 3 teams, met zo’n 5 collega’s per team. Ook in dit productteam zul je nauw samenwerken met bijvoorbeeld hun UX-designer, back- en front-end development collega’s. Naast hands-on programmeren liggen er verschillende kansen om

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications. Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Back-end Developer. Result oriented and joyfull. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Back-end Developer you score by: Back-end: Integrating backend and third party application functionality using available API’s Generic: Set up CI/CD pipelines using Azure DevOps Generic: Safeguard operational continuity Technologies we are currently using are, but not limited to: (Cloud)software architecture based on

Bekijk vacature »

SAP Developer

Wat wij bieden een bonusregeling; keuze tussen een auto van de zaak of een reisvergoeding; een pensioenregeling, waar jij niet verplicht aan hoeft bij te dragen; 20 wettelijke vrije dagen per jaar + 7 aanvullende vrije dagen via flex benefits; flex benefits, waarmee je zelf arbeidsvoorwaarden aanpast aan jouw persoonlijke wensen, en; thuiswerkmogelijkheden, als het past voor onze klant. Wat jij meeneemt een hbo-diploma; een bewezen track record als SAP Technology Consultant; actuele kennis van Javascript/HTML/CSS, en; ervaring met mobiele toepassingen zoals SAPUI5/OpenUI5, Gateway en OData. De uitdaging Met innovatieve en ambitieuze oplossingen help jij onze klanten bij het uitvoeren

Bekijk vacature »

Senior iOS developer

As an iOS Developer, you make sure our mobile apps give our users the best possible experience, whether they are browsing and buying our products online or managing our internal operations. How do I become a Senior iOS developer at Coolblue? Your specialty is iOS so you are successful in writing Swift code in an agile fashion and do some pair programming with your colleagues to guarantee higher quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyse with your team how to

Bekijk vacature »

Als junior PHP developer bijdragen aan de gezondhe

Functie Als junior PHP developer draag je bij aan het verbeteren van de bestaande applicaties, of werk je aan hele nieuwe. Samen met je team bedenk je nieuwe functionaliteiten en ga je deze ook daadwerkelijk bouwen. Je team meestal uit een aantal developers, UX/UI designer, wiskundigen en bijvoorbeeld consultants. Je prioriteert je werk met je team en de product owner. Er hierin is er (bijna) altijd ruimte voor goede ideeën, en budget. Ook voorzie je collega’s continu van feedback, net zoals zij dat voor jou doen! Momenteel werken ze aan applicaties gebasseerd op Symfony en Laravel framework. Ook kom je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Full stack developer / Symfony, React

Functie Ons IT-team ontwikkeld alles in-house, waardoor het mogelijk is om voor iedere afdeling maatwerkoplossingen te ontwikkelen. Dit doen wij momenteel met 6 personen, maar we zijn bezig met het uitbreiden naar een tweede team. Het is de bedoeling dat ieder team zijn eigen focus krijgt en zelfsturend wordt in het maken van technische beslissingen. Dit doen wij om ons bedrijf future proof te maken en omdat wij willen inzetten op de kwaliteiten van onze medewerkers. Om deze visie te realiseren zijn wij momenteel bezig met een professionalisering slag binnen onze IT-afdeling. Zo zijn wij momenteel bezig met herinrichten van

Bekijk vacature »

Technisch Ontwikkelaar Chemie

Wat ga je doen Als Technisch Ontwikkelaar Chemie ga je aan de slag op het kwaliteitslaboratorium, en houd jij je bezig met het oplossen van technische vraagstukken en het opzetten van analysemethoden. Je hebt het volgende takenpakket: Het bepalen van technische mogelijkheden van nieuwe analyse aanvragen en adviseren over de uitvoerbaarheid hiervan. Het opstellen en implementeren van nieuwe analysemethoden. Het zelfstandig uitvoeren van routinematige analyses. Het opstellen van nieuwe werkvoorschriften i.o.m. de leidinggevende. Wat vragen wij Van een Technisch Ontwikkelaar Chemie verwachten wij het volgende: Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau, richting analytische chemie. Je hebt minimaal 3-5 jaar

Bekijk vacature »

WordPress developer gezocht! Volledig remote werke

Functie Als ontwikkelaar kom je dus te werken in het 4-koppige development team. Ze werken op basis van 2-wekelijkse Scrum sprints aan diverse klantvragen, welke worden onderverdeel in de scrumsessies. Doordat ze nog relatief klein zijn krijg je al snel veel verantwoordelijkheid. Zo krijg je veel ruimte om na te denken over projecten en voor slimme en duurzame oplossingen te gaan. Ze geloven erin dat je als groep beter bent dan alleen en dit zie je ook terug in de mentaliteit van het team. Vanuit de passie voor techniek werken ze samen aan mooie producten voor hun klanten. Vanwege het

Bekijk vacature »

Back End Developer

Voor een groeiende IT-organisatie zijn wij op zoek naar een enthousiaste back-end developer. Is software bouwen helemaal jouw ding? Lees dan snel verder over deze vacature als back-end developer. Wie weet start jij binnenkort bij deze mooie organisatie! wat bieden wij jou Fijn salaris afhankelijk van ervaring Opdracht met kans op contract bij de opdrachtgever Gezellig team met een informele werksfeer Werkomgeving met veel vrijheid Groningen Vrijheid om te ondernemen en jezelf te ontwikkelen wie ben jij Als back-end developer ben jij iemand die proactief en stressbestendig is. Je kunt snel schakelen tussen verschillende projecten en houdt van een uitdaging.

Bekijk vacature »
Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 14:26:38
Quote Anchor link
Hallo,
ik ben bezig met een geldsommen script.

Ik krijg een aantal variabelen door via een html formulier zoals:

maximaal bedrag van de producten
prijs afronden op: 001, 002, 005, 010, 020, 050, 100 en 200 cent
betalen met: 001, 002, 005, 010, 020, 050, 100, en 200 cent

Wat is mijn bedoeling:

stel de instelling is:
maximaal bedrag: 2 euro
afronden op: 005 cent
betalen met: 020, 050, 100 en 200 cent.

ik maak een random bedrag aan voor een product, bijvoorbeeld een tandenborstel voor 1,25 euro.
Ik loop nu door de array van betalen met en vergelijk als het random bedrag lager is dan het te betalen bedrag.
De eerste in dit geval is dus de 2 euro munt en die wordt dan als image geplaatst, tot zover gaat het goed.

Maar wat nu als ik wil betalen met 1 euro en 50 cent, of met 1 euro en 1 van 20 cent en 1 van 10 cent
Ik ben al een poosje aan het denken hoe ik dat kan fixen.

Ik wil dan dus de benodigde images van de 1 euro, 20 cent en de 10 cent laten zien.

Iemand enig idee?

Ward:
Titel aangepast.
Gewijzigd op 27/06/2016 14:43:42 door Ward van der Put

PHP hulp

PHP hulp

07/10/2022 11:48:19

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/06/2016 14:45:29
Quote Anchor link
Maak een herhaalde lus (loop) waarin je de hoogst mogelijke munt steeds aftrekt van het restantbedrag totdat het restantbedrag 0 is.

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 15:14:24
Quote Anchor link
Ik hoef niet op nul uit te komen, even nog een verduidelijken.

Image tandenbordstel Prijs: 1,25 betalen met: image 1 euro munt je krijgt terug 5 cent
image 20 eurocent
image 10 eurocent

Bedoel dat ik nu ook een lus kan maken totdat ik onder de 0 kom?
Hier de foreach die ik nu gebruik.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
foreach ($muntgeld as $munten) {

// zet het muntgeld naar 2 digits
    $munten = number_format ((float) $munten / 100, 2, '.', '');

// haal de . uit het muntbedrag
    $munten = str_replace(".","", $munten);

// haal de . uit de random prijs
    $vergelijkmet = str_replace(".","", $inhoud['prijs']);

// is het muntbedrag groter dan de random prijs
    if ($munten > $vergelijkmet) {

// zet het image voor de munt
         $munt = "../images/geld_images/".$munten.".png";

// we hebben een munt gevonden, stop met zoeken
         break;
    }
}
Gewijzigd op 27/06/2016 15:20:02 door Sietsko Bos

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/06/2016 15:22:55
Quote Anchor link
Maar € 1,25 betaal je toch met 3 munten van achtereenvolgens € 1, € 0,20 plus € 0,05?

Zit er een specifieke combinatie van munten in de portemonnee of zijn die eindig? In het eerste geval heb je een pool met bekende combinaties van bruikbare munten, in het tweede geval is betalen veel eenvoudiger. Dat is een ontwerpbeslissing.

Of je onder 0 kunt uitkomen, is afhankelijk van of je wisselgeld wilt ondersteunen: als je € 1,25 betaalt met een munt van € 2, dan krijg je normaliter € 0,50 + € 0,20 + € 0,05 terug. Dat is ook een ontwerpbeslissing.

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 15:43:29
Quote Anchor link
Ward van der Put op 27/06/2016 15:22:55:
Maar € 1,25 betaal je toch met 3 munten van achtereenvolgens € 1, € 0,20 plus € 0,05?

Dat klopt, maar ik wil dus dat er uitgerekend word wat je terugkrijgt als je betaald met 1, 0,20, en 0,10.

Ik heb het nu wil zo dat je met een munt van 2 euro betaald dat hij die munt ook laat zien.
Heb alleen geen idee hoe het zo te maken dat het script ook kiest voor 1, 0,20 en 0,10

Er zijn geen specifieke combinaties, ik wil eigenlijk random laten beslissen welke munten ik mee betaal, maar wel zo dat het betaalbedrag hoger is dan het te betalen bedrag zodat je altijd geld terug krijgt.
Gewijzigd op 27/06/2016 15:45:58 door Sietsko Bos

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2016 18:12:02
Quote Anchor link
Geen idee wat je precies wilt, maar misschien heb je hier iets aan.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$EuroMunten
        = array(1,2,5,10,20,50,100,200);
$TeBetalen        = rand(1,1000);
$IkBetaalMet    = array_fill(0,count($EuroMunten),0);
$RekenHulp        = 0;

do
{
    $key    = rand(0,count($EuroMunten)-1);
    $munt    = $EuroMunten[$key];
    if(($munt + $RekenHulp) <= $TeBetalen)
    {

$RekenHulp += $munt;
        $IkBetaalMet[$key]++;
    }

}
while($TeBetalen != $RekenHulp);

echo 'Te betalen €'.number_format($TeBetalen/100, 2, '.', '');
echo '<br/><br/>';
foreach($IkBetaalMet as $key => $value)
{

if($IkBetaalMet[$key] > 0) echo $IkBetaalMet[$key].' x €'.number_format($EuroMunten[$key]/100, 2, '.', '').' = €'.number_format($IkBetaalMet[$key]*$EuroMunten[$key]/100, 2, '.', '').'<br/>';
}

?>

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 18:35:35
Quote Anchor link
Dankje - SanThe - voor je reactie,

Het is niet helemaal wat ik zoek.
Ik zal proberen om wat duidelijker te zijn.
Hier een link van hoe het resultaat nu is - https://nl.pinterest.com/pin/367043438363828494/

Het eerste artikel is nu 80 cent die wordt nu betaald met een euro, maar het is de bedoeling dat er bijvoorbeeld ook betaald wordt met 0,50 en 2 x 0,20

Het derde artikel wordt betaald met 2 euro, maar zou ook kunnen zijn 1 van 1 euro en 1 van 0.10 of 0.20 of 0.50

Het lukt me wel om de eerste munt te kiezen die hoog genoeg is maar niet met meerdere munten.

Hopelijk is het zo iets duidelijker?

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2016 18:38:35
Quote Anchor link
Je wilt altijd de hoogste munten hebben?

Oh, wat irritant, als je ergens op klikt moet je inloggen/aanmelden.
Ik kan dus niks bekijken.
Gewijzigd op 27/06/2016 18:43:30 door - SanThe -

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 19:00:26
Quote Anchor link
Niet altijd de hoogste munt, maar wel het aantal munten hoger dan het te betalen bedrag.
Bedrag van 1,45 zou de ene keer betaald kunnen worden met 1 x 1 euro en 1 x 0.50 maar de andere keer met een 2 euro munt of met 1 x 1 euro en en 3x 0.20 dit mag/moet juist variabel zijn.

Hier een linkje die wel werkt: http://www.juf-milou.nl/geldsommen.jpg
Gewijzigd op 27/06/2016 19:03:51 door Sietsko Bos

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2016 19:14:03
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
$EuroMunten
        = array(1,2,5,10,20,50,100,200);
$RetourMunten    = array_fill(0,count($EuroMunten),0);

$TeBetalen        = rand(1,150);
do
{
    $IkBetaalMet    = $EuroMunten[rand(0,count($EuroMunten)-1)];
}
while($IkBetaalMet < $TeBetalen);

$RetourBedrag    = $IkBetaalMet - $TeBetalen;

$RekenHulp        = 0;
$key            = count($EuroMunten);
do
{
    $key--;
    do
    {
        if(($munt + $RekenHulp) <= $RetourBedrag)
        {

$RekenHulp += $munt;
            $RetourMunten[$key]++;
        }
    }
while($RetourBedrag >= ($RekenHulp + $munt));        
}
while($RetourBedrag != $RekenHulp);

echo 'Te betalen €'.number_format($TeBetalen/100, 2, '.', '').'<br/>';
echo 'Ik betaal met €'.number_format($IkBetaalMet/100, 2, '.', '').'<br/>';
echo '<br/>';
foreach($RetourMunten as $key => $value)
{

if($RetourMunten[$key] > 0) echo $RetourMunten[$key].' x €'.number_format($EuroMunten[$key]/100, 2, '.', '').' = €'.number_format($RetourMunten[$key]*$EuroMunten[$key]/100, 2, '.', '').'<br/>';
}

?>

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 19:20:34
Quote Anchor link
Ik krijg nog steeds het precieze bedrag, dit is juist niet de bedoeling omdat er uitgerekend moet worden hoeveel geld je terug krijgt. Een bedrag van 6.60 zou dus moeten geven:

3 x 2.00 + 1 x 0.50 + 1 x 0.20

of

4 x 2.00

of

2 x 2.00 + 2 x 1.00 + 1 x 0.50 + 1 x 0.20

Het is dus de bedoeling dat de ene munt in de afbeelding wordt vervangen door meerdere.
Gewijzigd op 27/06/2016 19:22:14 door Sietsko Bos

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2016 19:22:15
Quote Anchor link
Nou snap ik je niet meer.
Je wilde toch wat je retour krijgt.

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 19:30:07
Quote Anchor link
Oeps mijn fout, moet je na het veranderen wel je bestand uploaden :p
Maar is nog niet wat ik nodig heb.

In jou script krijg je om te betalen altijd 1 munt (dat heb ik nu ook) zie afbeelding http://www.juf-milou.nl/geldsommen.jpg , dit zouden meerdere moeten worden.
Wat je terug krijgt van het betaalde bedrag moet uitgerekend worden door een leerling, dus dat hoeft niet terug te komen in het script.

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2016 19:37:21
Quote Anchor link
Moet ik even over nadenken.
Want 30 cent betaal je bv. met 1 euro maar niet met 2 x 50 cent. ;-)

Ik ga nu eerst even wat eten.
Gewijzigd op 27/06/2016 19:38:06 door - SanThe -

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 19:42:29
Quote Anchor link
Inderdaad en 2x 0.20 of 1 x 1.00 of 1 x 0.50 zou wel kunnen, daar zat ik dus ook over te peinzen hoe dat op te lossen. Het is de bedoeling dat het papiergeld ook nog erbij komt maar ik denk als het muntgeld werkt dat ik het papiergeld er ook wel bij kan inbouwen.

Gelukkig is nu wel duidelijk wat de bedoeling is.

Wel grappig, zie dat je uit ZH komt daar ben ik morgen ook weer :-)
Oh dit heeft niks met het script te maken haha

Eet smakelijk.
Gewijzigd op 27/06/2016 21:18:48 door Sietsko Bos

- SanThe -

- SanThe -

27/06/2016 22:26:22
Quote Anchor link
Zoiets misschien?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
# Dit array kun je aanvullen als je wilt
$EuroMunten        = array(1,2,5,10,20,50,100,200);

$TeBetalen        = rand(1,end($EuroMunten));
do
{    $IkBetaal    = $EuroMunten[rand(0,count($EuroMunten)-1)];
}
while($IkBetaal < $TeBetalen);

echo 'Ik betaal €'.number_format($IkBetaal/100, 2, '.', '').'<br/>';
echo '<br/>';

$RekenHulp        = 0;
$teller            = 0;
do
{    $key    = rand(0,count($EuroMunten)-1);
    if(($munt + $RekenHulp) <= $IkBetaal and $munt > ($IkBetaal - $TeBetalen))
    {
    $RekenHulp += $munt;
        $IkBetaalMet[$key]++;
    }

$teller++;
    if($teller == 1000)
    {
        $RekenHulp        = 0;
        $teller            = 0;
    }
}
while($IkBetaal != $RekenHulp);
{
    if($IkBetaalMet[$key] > 0) echo $IkBetaalMet[$key].' x €'.number_format($EuroMunten[$key]/100, 2, '.', '').' = €'.number_format($IkBetaalMet[$key]*$EuroMunten[$key]/100, 2, '.', '').'<br/>';
}

echo '<br/>';
?>
Gewijzigd op 27/06/2016 22:39:27 door - SanThe -

Sietsko Bos

Sietsko Bos

27/06/2016 22:44:07
Quote Anchor link
Even snel gekeken, en lijkt goed te zijn.
Ik zal het morgen of overmorgen eens in mijn script verwerken en kijken hoe het gaat.

Dank je voor je hulp :)

Sietsko Bos

Sietsko Bos

01/07/2016 14:41:20
Quote Anchor link
Vandaag had ik weer tijd om hier mee verder te gaan.
Het script werkt echt goed alleen....

Is het mogelijk om het script zo aan te passen op een totaal aantal muntjes of briefgeld wat je kan gebruiken?
Dus bijvoorbeeld:

maximaal 4 muntjes
maximaal 1 briefje + maximaal 2 muntjes
maximaal 2 briefjes

Zou je hier nog eens naar willen kijken, want ik was al aan het puzzelen maar kom er gewoon niet uit.

- SanThe -

- SanThe -

01/07/2016 15:29:18
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
$maxMunten
        = 3;
$maxBiljetten        = 1;
# Dit array kun je aanvullen als je wilt
$EuroMunten        = array(1,2,5,10,20,50,100,200,500,1000);
$TeBetalen        = rand(1,end($EuroMunten));
do
{    $IkBetaal    = $EuroMunten[rand(0,count($EuroMunten)-1)];
}
while($IkBetaal < $TeBetalen);
if($maxMunten == 0)
{
    $maxMunten = 1;
}

if($IkBetaal > 200 and $maxBiljetten == 0)
{
    $maxBiljetten = 1;
}

echo 'Ik betaal €'.number_format($IkBetaal/100, 2, '.', '').'<br/>';
echo '<br/>';

$RekenHulp        = 0;
$teller            = 0;
do
{    $key    = rand(0,count($EuroMunten)-1);
    if(($munt + $RekenHulp) <= $IkBetaal and $munt > ($IkBetaal - $TeBetalen))
    {
    $RekenHulp += $munt;
        $IkBetaalMet[$key]++;
    }

$teller++;
    if($teller == 1000 or array_sum(array_slice($IkBetaalMet,0,8)) > $maxMunten or array_sum(array_slice($IkBetaalMet,8)) > $maxBiljetten)
    {
        $RekenHulp        = 0;
        $teller            = 0;
    }
}
while($IkBetaal != $RekenHulp);
{
}

echo '<br/>';
?>

$maxMunten en $maxBiljetten kan je zelf aanpassen.
Gewijzigd op 01/07/2016 15:53:02 door - SanThe -

Sietsko Bos

Sietsko Bos

02/07/2016 08:49:13
Quote Anchor link
Geweldig van je snelle reactie, dank je ik ga dit van de week eens proberen in te bouwen en dan laat ik weten hoe het allemaal werkt :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.