Gele letters van Lingo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donovan -

Donovan -

30/03/2017 15:49:50
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Sinds maanden ben ik zo nu en dan een uurtje aan het programmeren, gewoon omdat ik het wel eens leuk vind. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar hele simpele spelletjes als boter kaas en eieren, maar ook Lingo vind ik nog wel leuk om te doen. Ik ben al behoorlijk ver, het enige waar ik nu nog tegenaan loop zijn de gele letters. Even voor het beeld:

- Rode letters zijn goed geraden. (gelukt)
- Gele zitten wel in het woord maar op een andere plek.
- Blauwe letters zitten niet in het woord. (gelukt)

Gele letters zijn dus letters die dus wél in het woord zitten, maar op een andere plek. Deze worden alleen geel als de letter dus een keer op een andere positie in het woord voorkomt. Nu worden namelijk alle letters geel die niet op de juiste plaats zitten en dat moet niet helemaal. Alleen als de letters niet al geraden zijn in het woord (als dezelfde letter bijvoorbeeld meerdere malen in de poging zit die je doet). Komt een letter bijvoorbeeld 2x voor in een oplossing die je moet raden, dan worden alle dezelfde letters alleen geel als deze nog niet geraden is. Anders worden ze blauw (Dan komen ze niet vaker in de oplossing voor).

Het spelletje ben ik aan het maken in Visual Studio van Microsoft in de programmeertaal c#. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.