gelijke hoogte bij divs align

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Rietveld

Niels Rietveld

10/08/2015 12:41:20
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb de onderstaande code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#left{
width: 70%;
float: left;
position: relative;
display: block;
}

#right{
margin-left: 70%;
position: relative;
display: block;
}


Als de inhoud van #left langer is gaat deze over de footer heen, omdat rechts kleiner is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de container waarin ze zitten gewoon doorloopt tot het einde, als inhoud #left kleiner als #right is zijn er geen problemen.

Met display: table-cell kan niet door de percentages.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 12:57:48
 

10/08/2015 13:57:13
Quote Anchor link
Ik denk dat je min-height moet gebruiken.
En anders kijken naar flex-box in CSS
 
Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

10/08/2015 15:22:32
Quote Anchor link
Ik snap sowieso ten eerste niet waarom je margin-left:70%; gebruikt en hem niet gewoon een width:30%; float:left; meegeeft. Dan krijg je ten eerste al het resultaat dat ze naast elkaar staan op de 'correcte' manier.

Dan ontstaat er nog een probleem dat ze niet even lang zijn, dit kun je fixen door flexbox te gebruiken zoals Rickert al zei.

Meer informatie daarover kun je hier vinden:
https://css-tricks.com/snippets/css/a-guide-to-flexbox/
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

10/08/2015 15:37:47
Quote Anchor link
Hoe verwerk ik de flexbox in mijn code? Ik snap daar niets van.

Width: 30%; float: left;, hoezo dat? Ik wil dat die aan de rechterkant komt met de 30% grootte, en de 70% aan de linkerkant, dan heb ik ook gewoon alleen als de 70% langer is loopt de tekst over de footer heen want de footer begint waar de rechter eindigt.

Overigens heeft min-height geen zin, elke pagina heeft andere content, het is een nieuwswebsite.

Toevoeging op 10/08/2015 17:18:46:

Het probleem is als ik beide float: left; geef, dat ze beide door de footer heen lopen.
Hoe los ik dat op?

Toevoeging op 10/08/2015 17:19:53:

de ander content komt rechts te staan als de rechter float: left; ophoud en de linker nog door gaat.

Toevoeging op 10/08/2015 17:24:07:

OPGELOST: Voeg aan de stijl van de footer: clear: both; toe
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.