Geographische locatie / afstand berekenen / google maps

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter H

wouter H

23/09/2010 11:47:06
Quote Anchor link
Hallo!

Ik wil graag op mijn website een functie die het volgende kan. En ik heb geen idee waar ik beginnen moet en waarop te zoeken.

Wat ik wil:
Mensen kunnen invoeren een plaats van vertrek, hoeft niet nederlands te zijn. Het kan europees. en ook een plaats van bestemming. (eventueel met via punten)

Het hoeft niet adres specifiek te zijn, maar op dorp/stad is nauwkeurig genoeg.

De data (bestemming /viavia/ vertrek) wil ik opslaan in db.

Een zoek functie wil ik creëren die zoekt in een straal van x km rond een ingevoerde plaats.

Ik vraag hier niet om een klant en klare code. Ik heb ook nog geen begin. Gewoon, omdat ik niet weet waar ik beginnen moet.

Dus elke tip / hint of what-ever is welkom.

Bij voorbaat dank,

Wouter

PS. is mijn verhaal onduidelijk, dan zal ik het proberen te verduidelijken.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:29:57
 
Arjan -

Arjan -

23/09/2010 11:56:19
Quote Anchor link
Je geeft zelf al het antwoord in je titel: raadpleeg in eerste instantie de google maps api om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Bedenk wel dat bijna alle services een max. aantal aan request per uur hanteren.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

23/09/2010 11:57:38
 
Wouter H

wouter H

23/09/2010 14:10:11
Quote Anchor link
Bedankt ik ga hiermee aan het werk.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

23/09/2010 17:57:50
Quote Anchor link
In het vervolg als tipje dan maar om eerst in de library te kijken want daar staat een hele hoop ;)
 
Wouter H

wouter H

24/09/2010 09:04:01
Quote Anchor link
Ja klopt, maar soms bij het zoeken, zie ik door de bomen het bos niet meer... En vier ogen zien altijd meer dan twee!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.