getField i.p.v. getName

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »
The Ultimate

The Ultimate

16/01/2011 23:10:57
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ben bezig met het opzetten van een OOP website. Uiteraard heb ik meerdere database tabellen met gegevens. Nu kan ik voor elke column in een bepaalde table het volgende doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    public function getZipcode()
    {

        if(!$result = $this->_db->query("SELECT zipcode FROM debtors WHERE id = '".$this->_id."'")) {
            throw new PDOException('Er is een fout opgetreden.');
        }
else {
            foreach ($result as $row) {
                return $row['zipcode'];
            }
        }
    }
//->getZipcode()
?>

Maar is het niet veel handiger om dit te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    public function getField($field)
    {

        if(!$result = $this->_db->query("SELECT $field FROM debtors WHERE id = '".$this->_id."'")) {
            throw new PDOException('Er is een fout opgetreden.');
        }
else {
            foreach ($result as $row) {
                return $row[$field];
            }
        }
    }
//->getField()
?>


Graag jullie gedachten hierover...
Gewijzigd op 16/01/2011 23:12:04 door The Ultimate
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 02:57:41
 
Jens V

Jens V

16/01/2011 23:20:46
Quote Anchor link
Als je met klassen werkt, is het dan niet de bedoeling dat je bij het opbouwen van de pagina je object inlaadt, en pas je db opnieuw contacteert als je iets verandert?
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

16/01/2011 23:39:51
Quote Anchor link
Zelfs zonder klassen is dat nog de bedoeling; iets veranderen kan toch pas met een nieuw request.

Maar Ultimate, beste kerel, middenin een foreach een return, dat loopt niet he.

Ik ben het met de essentie van je vraag eens. Als je voor elk veld een zelfde getter nodig hebt, kan dat best met de veldnaam als een parameter.

Let op 'zelfde'. Ik heb best objecten die sommige tabelvelden helemaal niet afgeven, of er stiekem eerst een bewerking op loslaten. Dan kun je __call gebruiken. Laten we afspreken dat je "veld" altijd opvraagt door $object->getVeld() te doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
public function __call($name, $args) {
  if (substr($name, 0, 3) == 'get') {
    $prop = substr($name, 3);
    if (isset($this->$prop)) return $this->prop;
    trigger_error(__CLASS__ .' heeft geen '.$prop);
  }
}
 
The Ultimate

The Ultimate

17/01/2011 08:38:26
Quote Anchor link
Jens V op 16/01/2011 23:20:46:
Als je met klassen werkt, is het dan niet de bedoeling dat je bij het opbouwen van de pagina je object inlaadt, en pas je db opnieuw contacteert als je iets verandert?
Bas Cost Budde op 16/01/2011 23:39:51:
Zelfs zonder klassen is dat nog de bedoeling; iets veranderen kan toch pas met een nieuw request.
Ik denk dat Jens bedoelt te zeggen dat je bij het instantieren van een object meteen alle mogelijke waardes uit de database in het object plaatst zodat je er de hele pagina bij kunt en dus niet telkens opnieuw een sql-query hoeft uit te voeren. Ik weet niet of dat de bedoeling is (lijkt me eigenlijk wel sneller) en hoe ik dat dan vorm moet geven. Tips zijn welkom.

Bas Cost Budde op 16/01/2011 23:39:51:
Maar Ultimate, beste kerel, middenin een foreach een return, dat loopt niet he.
Ja, je hebt ook helemaal gelijk. Die return hoort daar niet. Stom van me. Soms dan zit je zo vast in je gedachte. Het gaat in dit geval niet fout omdat het telkens om 1 waarde gaat maar dat maakt het inderdaad nog niet goed. Bedankt dat je me daarop hebt gewezen. Zal het aanpassen.

EDIT:
Ik dacht "dat pas ik wel even aan". Niet dus. Hoe kan ik onderstaande foreachloop nou het beste vervangen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    public function getId()
    {

        if(!$result = $this->_db->query("SELECT id FROM debtors WHERE id = '".$this->_id."'")) {
            throw new PDOException('Er is een fout opgetreden.');
        }
else {
            foreach ($result as $row) {
                return $row['id'];
            }

        }
    }
//->getId()
?>


Bas Cost Budde op 16/01/2011 23:39:51:
Let op 'zelfde'. Ik heb best objecten die sommige tabelvelden helemaal niet afgeven, of er stiekem eerst een bewerking op loslaten. Dan kun je __call gebruiken. Laten we afspreken dat je "veld" altijd opvraagt door $object->getVeld() te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
public function __call($name, $args) {
  if (substr($name, 0, 3) == 'get') {
    $prop = substr($name, 3);
    if (isset($this->$prop)) return $this->prop;
    trigger_error(__CLASS__ .' heeft geen '.$prop);
  }
}
?>
Ok, ik zie wat je me probeert te zeggen. Kan ik deze call gewoon in mijn object-class plaatsen samen met mijn algemene fieldgetter en dan een veld opvragen d.m.v. $obj->getField()? En wat is het nut dan precies van deze __call()?
Gewijzigd op 17/01/2011 10:35:35 door The Ultimate
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

17/01/2011 23:22:45
Quote Anchor link
* foreach: sja, wat wil je? Je query lijkt door de WHERE 1 record op te halen, klopt dat?

__call is een magische methode. Zoek maar op, is leuk. Hij gaat af wanneer je een methode op een object aanroept die je niet gedefinieerd hebt (of die niet bereikbaar is, dwz niet publiek, of indien uit een subklasse aangeroepen, private).

Je vraagt een veld 'huisnummer' op met $obj->getHuisnummer, zonder dat je die methode hoeft te schrijven. Hm, doe in dat geval ook nog even strtolower() bij de toekenning aan $prop; ik heb zelfs een methode die camelcase omzet in underscored, als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    private function flatcamel($name) {
    // om het helemaal mooi te maken, camelcaps weer omzetten naar underscores. Oeps: als de eerste letter een hoofd- is, niet underscoren
        return strtolower(preg_replace('/(?!^)[A-Z]/', '_\0', substr($name, 3)));
    }
 
Pim -

Pim -

18/01/2011 00:11:44
Quote Anchor link
In plaats van die foreach kan je $result->fetchAssoc() oid gebruiken.
 
Rudie dirkx

rudie dirkx

18/01/2011 00:23:23
Quote Anchor link
Quote:
Maar Ultimate, beste kerel, middenin een foreach een return, dat loopt niet he.


Waarom is een return binnen een foreach slecht? Als je een onbekend aantal elementen hebt - laten we zeggen dat het er heeel veel zijn - en de eerste van de elementen die iets speciaals heeft, is de uitkomst van je function... Wat is er dan perfecter dan een return in een foreach?

flatcamel wordt trouwens ook wel een slug genoemd. Of sluggen of slugifyen of zoiets.
Gewijzigd op 18/01/2011 00:23:56 door rudie dirkx
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

18/01/2011 21:44:34
Quote Anchor link
Rudie, mijn opmerking had een nauwere scope dan jouw wedervraag. Ultimate probeert iets dat hij op die manier niet goed uitdrukt.
Dan nog heb ik liever geen return in een foreach. Als je heel veel elementen ophaalt en er dan toch maar een behandelt, deugt je algoritme niet voor de taak onderhanden. (En je laat wel heel veel werk liggen voor de garbage collector, en als C-student had je een vette onvoldoende van me gekregen op een tentamen. Maar dat helemaal terzijde :) )


slug, wat is dat ook alweer? Ik kwam het tegen in een CMS, als een string die direct in de url gezet mag worden, in tegenstelling tot de productnaam die spaties en dergelijke ellende kan bevatten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.