[Gez] Ajax url checker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

26/03/2012 22:06:32
Quote Anchor link
Allen,

Ik zoek een script om een IP adres lokaal te kunnen checken. (Kom niet met PHP, fsockopen, cURL, want dat werkt dus niet.)

Hij zou moeten blijven proberen (elke 5sec bijv) of een IP adres (192.168.*.**) de status 200 OK terug geeft en zo ja dan het IP adres bezoeken.

Ik kan op Google niet vinden wat ik zoek.

Heeft iemand misschien wat liggen of tijd over om wat in elkaar te zetten of een sprong in de goede richting?

Zou erg mooi zijn als iemand kan helpen.

Bij voorbaat hartelijk bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:08:09
 
Wouter J

Wouter J

26/03/2012 22:10:09
Quote Anchor link
Vacature?

Of anders een sprong in de goede richting:
Ga werken met AJAX. Hiermee kun je de pagina ophalen en vervolgens kun je checken of deze een status 200 terug geeft. Met functies als setTimeout kun je het om de 5 sec. proberen, iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function checkIp( ipAddress )
{
  // ajax call
  if( status !== 200 )
  {
    setTimeout(argument.callee(), 5000);
  }
  else
  {
    // bezoek de pagina
  }
}
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

26/03/2012 22:25:19
Quote Anchor link
misschien dat je dit met de exec functie kan doen, ik heb geen idee of je daarmee ook waarden terug kan krijgen eerlijk gezegt. Als dat niet zo is, dan kan je altijd via de batch oid een bestandje aanmaken met het resultaat
 
Pim -

Pim -

26/03/2012 22:38:11
Quote Anchor link
De jQuery AJAX documentatie geeft toch voldoende info?
 
Michael -

Michael -

29/03/2012 18:36:40
Quote Anchor link
Wouter J op 26/03/2012 22:10:09:
Vacature?

Of anders een sprong in de goede richting:
Ga werken met AJAX. Hiermee kun je de pagina ophalen en vervolgens kun je checken of deze een status 200 terug geeft. Met functies als setTimeout kun je het om de 5 sec. proberen, iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function checkIp( ipAddress )
{
  // ajax call
  if( status !== 200 )
  {
    setTimeout(argument.callee(), 5000);
  }
  else
  {
    // bezoek de pagina
  }
}

Dan wel een vrijwilligers vacature ;)
Ik heb zelf weinig met Ajax gedaan en heb eigenlijk dus geen idee hoe ik 't precies moet aanpakken. Ik neem eigenlijk aan dat 't met een paar regeltjes kan.
Ik heb 't in PHP wel gemaakt, maar dat werkt dus niet voor een lokaal adres en er moet een lokaal adres worden gecheckt net zolang tot dat ie t doet en dan het betreffende adres openen.

Vincent Huisman op 26/03/2012 22:25:19:
misschien dat je dit met de exec functie kan doen, ik heb geen idee of je daarmee ook waarden terug kan krijgen eerlijk gezegt. Als dat niet zo is, dan kan je altijd via de batch oid een bestandje aanmaken met het resultaat

Heb je een voorbeeld wat je bedoelt?

Pim - op 26/03/2012 22:38:11:
De jQuery AJAX documentatie geeft toch voldoende info?

Heb je een link waar ik iets daarover zou kunnen vinden? Heb alleen een 'jquery broken link checker plugin' uit 2007 gevonden, maar die werkt weer met inladen van een php pagina. Zou het makkelijkste zijn als ik de pagina/script vanaf 't bureaublad kan opstarten zonder server, dus dan is php geen oplossing.
 
Michael -

Michael -

02/04/2012 19:08:21
Quote Anchor link
Geen reacties meer? Schijnbaar toch ingewikkelder dan ik dacht als er niemand meer iets weet.

Ik heb intussen wat gevonden op Google, maar met mijn beperkte kennis van javascript is het lastig hier precies van te maken wat ik wil. Het schijnt ook niet te werken bij websites, maar alleen bij bestanden die op je eigen server staan? http://localhost/ vind ie dan weer wel, maar een lokaal IP adres weer niet.

Het is eigenlijk ook de bedoeling dat de url met GET kan worden aangegeven, maar ook dit krijg ik nog niet zoals t moet.

Iemand die me verder kan helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<script language="javascript" type="text/javascript">
http_check = getHTTPObject();

function getHTTPObject(){
  //Create a boolean variable to check for a valid Internet Explorer instance.
var xmlhttp = false;
//Check if we are using IE.
 try {
  //If the Javascript version is greater than 5.
  xmlhttp = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
 } catch (e) {
  //If not, then use the older active x object.
  try {
  //If we are using Internet Explorer.
  xmlhttp = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
 } catch (E) {
//Else we must be using a non-IE browser.
xmlhttp = false;
 }
}
//If we are using a non-IE browser, create a javascript instance of the object.
 if (!xmlhttp && typeof XMLHttpRequest != 'undefined') {
 xmlhttp = new XMLHttpRequest();
 }
 
  return xmlhttp;
}


function check_file(path_of_file)
{
    http_check.open("HEAD", path_of_file);
    http_check.onreadystatechange = handleHttpResponse_check;
    http_check.send(null);

    function handleHttpResponse_check()
    {
        if(http_check.readyState == 4){
            if (http_check.status == 200) {
                document.getElementById('check').innerHTML = 'Pagina gevonden.';
            }else {
                setTimeout("location.reload(true);",5000);
                document.getElementById('check').innerHTML = 'Pagina niet gevonden. Probeert over 5 seconden opnieuw.';
            }
        }
    }
}
</script>


<script language="javascript" type="text/javascript">
    check_file('http://192.168.2.23');
</script>
<div id="check"></div>
 
Chris -

Chris -

02/04/2012 19:21:40
Quote Anchor link
Kun je niet uitleggen waarom het met PHP niet werkt? Wat voor machine is het, krijg je foutmeldingen met fsockopen, kun je niet gewoon exec('ping 192.168.2.23'); doen en het resultaat afvangen en uitlezen? More information please :)
 
Michael -

Michael -

02/04/2012 19:31:57
Quote Anchor link
Chris: Het gaat om een lokaal IP adres dat moet worden gecheckt en dat gaat niet met PHP vanaf een server en ik ga/kan/mag geen PHP server op de bedrijfs pc installeren. Ik moet dus iets hebben wat gewoon zo kan werken zonder installatie. Het liefst 1 html bestand met ajax/javascript waarmee ik het lokale IP adres ftp://192.168.1.20 en http://192.168.1.20 mee kan checken. Op 't moment dat 't IP adres 'online' is moet ie 't IP adres bezoeken. Pingen gaat niet, want het IP is wel gewoon te pingen maar zegt niks over of de site daarop ook al bereikbaar is. Anders had ik wel gewoon een eindeloze ping kunnen laten lopen.
 
Chris -

Chris -

03/04/2012 19:56:41
Quote Anchor link
Dus er draait op dat IP-adres wel een webserver? Dan kan je inderdaad met javascript (gewoon jQuery inladen in je html bestand) de pagina ophalen. Even eventueel met visualbasic?
 
Michael -

Michael -

04/04/2012 17:46:57
Quote Anchor link
Gaat niet om ophalen. Gaat om het controleren of ie beschikbaar is (200ok).
Dat het kan weet ik ook wel, maar hoe ik het precies moet doen kom ik nog niet uit.

Zoek een ajax/javascript functie die de link uit de url (get) haalt en controleert op status 200ok, zo niet dan over paar seconden weer proberen, en zo wel dan naar die link toe gaan.
 
Michael -

Michael -

05/04/2012 17:54:15
Quote Anchor link
Iemand...
 
Michael -

Michael -

07/04/2012 22:40:58
Quote Anchor link
bump
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

08/04/2012 08:08:38
 
Michael -

Michael -

09/04/2012 22:05:58
Quote Anchor link
Pepijn --- op 08/04/2012 08:08:38:

Fijn dat er iemand reageert, maar dat was niet de vraag.
 
Erwin Goossen

Erwin Goossen

09/04/2012 22:50:08
Quote Anchor link
Als je dit clientside wil doen is ajax 1van de weinige mogelijkheden. Kijk eens naar jquery. Je kan dan op elke pc in de webroot een check.html zetten, deze fetchen en klaar is klara.
Wil je dit server-side dan kun je http://www.webmasterworld.com/php/3544745.htm proberen
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

10/04/2012 00:27:17
Quote Anchor link
TS wil geen PHP gebruiken op de betreffende machine. Maar even kort door de bocht, kun je ook een goede omschrijving geven van wat je nu precies wil? Want ik heb het idee dat je dit zoekt:

een html bestand die gaat pollen naar een server om te kijken of die server online staat.

Daarentegen zeg je zelf dat je wilt dat er een html bestand komt die pollt naar een server om aan te geven dat ie beschikbaar is.

Het is 1 van de 2. Beide zijn mogelijk met AJAX, zonder PHP. Maar 1 ding, je kunt geen lokaal IP addres terug krijgen met javascript alleen.

Wat wel mogelijk is is dat je met een AJAX request een call maakt naar een willekeurige server van jou om daar vervolgens de IP addressen uit terug te filteren en dat als respons terug geeft ( als de status 200 is ). Op die manier kun je wel IP adressen in je javascript krijgen. Hoe dan ook, iets meer uitleg is handiger, omdat we dan nog specifieker in kunnen gaan op de materie wat jou uiteindelijk helpt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.