Glazen Bol

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/03/2013 12:23:55
Quote Anchor link
Afbeelding

Jaja, we zeggen het hier op het forum regelmatig. Laat eens wat code zien... we hebben geen glazen bol!

Stel nu dat we wél een glazen bol zouden hebben...

Wij, onze generatie (en onze ouders), hebben best veel meegemaakt. De opkomst van benzine-auto's die voor iedereen beschikbaar zijn. Zwart-wit televisie en daarna kleurentelevisie. Telefoon, eerst met een draadje en daarna mobiel... eerst groot en nu superklein. Muziek & video: LP's, cassettebandjes, cd's, mp3, videoband, DVD, Blu-ray.

Afbeelding

Vliegen is voor iedereen beschikbaar. Er worden andere manieren van energie-opwekking bedacht: windenergie, zonne-energie. En natuurlijk... waar wij hier allemaal mee bezig zijn: Internet! in de begintijd niet meer dan simpele informatieve tekstpagina's. Tegenwoordig een multimediale afspiegeling van het dagelijks leven.

Al deze technologische ontwikkelingen hebben hun doorslag op de maatschappij. We kunnen steeds meer informatie tot ons nemen, we weten op ieder moment wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. We hebben steeds meer virtuele vrienden... En de nieuwe generatie, de baby's die vandaag geboren worden, zullen denken dat Internet er altijd is geweest.

Kortom... alles verandert!

Er zijn hier veel slimme mensen op het forum aanwezig en ik ben benieuwd wat jullie denken dat er deze eeuw en de eeuw daarna gaat veranderen. Verder kijken doen we niet, alleen deze eeuw en de volgende eeuw. Wat denk jij dat er gaat gebeuren? Het kan op allerlei vlakken zijn. Wat gaat er gebeuren op het gebied van technologie? Zal de maatschappij veranderen? Bestaat Nederland over 100 jaar nog wel, of worden we opgeslokt door Europa? Kunnen we in de volgende eeuw tijdreizen? Hebben we dan eigenlijk nog wel energiebronnen? Zijn ruimtereisjes net zo normaal als een vakantie naar Renesse?

Kortom, hoe zie JIJ de toekomst? Gewoon even een leuk topic om er lekker op los te fantaseren!

Afbeelding
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:36:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/03/2013 12:35:35
Quote Anchor link
We krijgen dan 'Microsoft Home', een verzameling van nieuwe Surface-toepassingen welke je in je hele huis kan toepassen. Zo kan je het jezelf een stuk makkelijker maken Microsoft PhotoFrame, Microsoft Microwavetouch etc...

http://tweakers.net/video/7350/microsoft-werpt-blik-op-technologie-van-nabije-toekomst.html
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/03/2013 12:57:29
Quote Anchor link
Thanks Aar, leuke opening van dit topic!

Ik heb het filmpje bekeken. Ik denk dat een aantal dingen toch nog wel langer zal duren voordat dat echt geïntegreerd is. Van de ene kant een leuke ontwikkeling, maar van de andere kant ook wel een enge ontwikkeling als alles in huis zó digitaal is. Ik vraaag me dan af of je zelf nog wel de regie van je leven in handen hebt, of dat alles wordt bepaald door de technologie om je heen. Een beetje technologie in huis is leuk, maar zoveel? Hmmm, dat weet ik niet hoor...
 
Bart V B

Bart V B

04/03/2013 14:50:53
Quote Anchor link
Nou ja, de technologie houd je niet tegen denk ik.
Zolang ik oud ben en nou niet in een bejaarden wasstraat word gezet, en nog zelf mijn reet kan afvegen vind ik het eigenlijk prima. ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/03/2013 16:05:05
Quote Anchor link
Bart, tegen die tijd hebben ze daar vast wel een robot voor ;)
Dank voor je reactie... maareh vertel eens... wat denk jij dat er gaat gebeuren de komende en volgende eeuw?
 

04/03/2013 16:37:44
Quote Anchor link
Op gebied van elektriciteit zullen er volgens mij niet heel veel problemen zijn als we maar overschakelen op groene energie en aanvullend Thorium reactoren (Wikipedia)

Tevens denk ik dat op het gebied van robotten en werken nog heel veel zal veranderen.

Toch ziet het er volgens mij niet allemaal rooskleurig uit. Zoals de Verenigde Staten die nu ook binnenlandse drones wil onder het mom van misdaad.
Gewijzigd op 04/03/2013 16:54:57 door
 
Eddy E

Eddy E

04/03/2013 17:02:33
Quote Anchor link
Ik denk dat er wel een vergaande verscherminificering zal plaatsvinden.
Voor de rest zullen we nog steeds met de fiets naar het werk gaan om daar met stalen sleutels de deurgreep open te doen, de vaat met een vaatdoek nadoen en op gas ons eigen (vers gesneden uit eigen tuin) groente staan koken in een pannetje op het vuur.

Kortom, 't zal wel meevallen.
Die vliegende auto's zijn er ook nog niet.
 
- SanThe -

- SanThe -

04/03/2013 17:16:27
Quote Anchor link
Auto's zullen nog veel meer computergestuurd gaan worden. De computers die we nu hebben zullen in de toekomst allemaal naar de schroothoop gaan. Het wachten is op het stabiel zijn van de kwantumcomputer waar men al jaren aan onderzoek in heeft zitten. Er zal nog heel wat gaan veranderen in deze eeuw.
 
Niels K

Niels K

05/03/2013 18:24:00
Quote Anchor link
http://www.youtube.com/watch?v=6Cf7IL_eZ38 :-)

En deel 2 ook nog :-)

http://www.youtube.com/watch?v=jZkHpNnXLB0
Gewijzigd op 05/03/2013 18:35:19 door Niels K
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2013 19:01:29
Quote Anchor link
Welcome back Niels :)

Interessante filmpjes. Ik hoop eigenlijk niet dat het ooit zo ver komt. Volgens mij worden we daar niet gelukkiger van als we continu informatie om ons heen hebben. Dit is toch echt overkill? Dan leef je niet meer, maar wordt je geleefd. Tenminste dat lijkt mij hoor. Ik vind het wel vrij extreem allemaal.
 
Bart V B

Bart V B

05/03/2013 19:08:02
Quote Anchor link
@ Ozzie, ik weet niet onder welke steen uit jij bent gekropen :) maar eh..:
Geleeft worden we toch nu al dagelijks?
Een dagje internet traag en er is al paniek.
Mobiele telefoon netwerk ligt eruit, ow wat een drama, want nu zijn we niet meer bereikbaar.
Pin automaat om de hoek geeft een storing, shiiit... moeten we helemaal naar die andere op de hoek lopen.

Dan zullen we het hier maar luchtig over houden en niet over andere grotere problemen hebben die de waan van de dag vormen. ;)
Gewijzigd op 05/03/2013 19:09:19 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2013 19:17:05
Quote Anchor link
Haha, lol... daar heb je gelijk in... maar check even die filmpjes. Vrouw staat in de badkamer haar tanden te poetsen. Op de spiegel verschijnt een berichtje van haar baas die vraagt of ze eerder aanwezig kan zijn. Er begint een filmpje te spelen (haar baas?). He, ehhh... ik weet niet hoe het bij jou is, maar als ik net m'n bed uitkom en m'n tanden sta te poetsen voor de spiegel dan is het laatste waar ik op dat moment aan wil denken m'n werk/baas! En als ik ergens ben en op een bankje zit wil ik niet 4 wanden om me heen waarop continu filmpjes en allerlei zinloze informatie wordt weergegeven. Ik wil informatie tot me nemen wanneer ik daar zelf behoefte aan heb en ik wil het niet opgedrongen krijgen! Heeft verder niks met een steen te maken hoor... :)
Gewijzigd op 05/03/2013 19:17:19 door Ozzie PHP
 
Bart V B

Bart V B

05/03/2013 19:36:45
Quote Anchor link
haha.. Ozzie, bedoelde het natuurlijk met een knipoog van die steen he.
Ik bedoel meer dat die evolutie van zogenaamde ongewenste informatie nu al in ons leven is.
Wel niet zo extreem als in die filmpjes, maar toch.

Denk alleen dat je zelf die discipline moet opbrengen van hoe extreem je het wil hebben.
Mijn baas hoeft mij niet te bellen/mailen als ik thuis ben. Tenminste niet voor iedere scheet die op dat moment even niet goed gaat.

Maar niet alleen dat, we moeten allemaal een gsm hebben, computer e.d.
Zonder die dingen kunnen we al niet meer.
En ja, daar is het gevolg van dat we dus ongewenst informatie tot ons nemen.
Zelfs lui worden.
Gewijzigd op 05/03/2013 19:41:24 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2013 19:39:29
Quote Anchor link
Ja, ik snap je volledig. Maar als je dan ziet waar het mogelijk naartoe gaat... ik zou daar niet echt vrolijk van worden hoor... Dan ben ik toch meer van het "less is more" geloof ik :)
 
Bart V B

Bart V B

05/03/2013 19:44:19
Quote Anchor link
Ja ik ook Ozzie. :)
Persoonlijk zou ik zo terug kunnen naar back to basic.
Dus een eenvoudige blokhut, met kampvuurtje, een gewoon dag/nacht ritme.
Misschien een supermarkt met bier en eten dat zou dan nog een vereiste zijn.
Daar zou ik vele malen gelukkiger van worden dan alle luxe die we ons nu opleggen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2013 19:50:17
Quote Anchor link
Ik vind het zoals het nu is best oké, maar al dat social media gedoe ben ik zelf niet zo van. Alleen ik ben "bang" dat we in de toekomst steeds geisoleerder zullen worden. Er komen steeds meer mogelijkheden om virtueel handelingen uit te voeren en virtueel contact te houden. Op die manier raken we steeds meer "gevangen" in onze eigen virtuele wereld. Een wereld die steeds meer draait om het consumeren van virtuele informatie. Zelf betrap ik me er ook regelmatig op... even kijken of er iemand gebeld heeft, even checken of ik mail heb. En dat wordt alleen maar erger. We gaan steeds meer in een maatschappij leven waarin we die virtuele "prikkels" nodig hebben om de dag door te komen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/03/2013 19:54:58
Quote Anchor link
- SanThe - op 04/03/2013 17:16:27:
Auto's zullen nog veel meer computergestuurd gaan worden.


Ik zeg u dat de auto's volledig computer gestuurd zullen gaan worden. De blauwe ANWB borden zullen gaan verdwijnen en te hard rijden zal onmogelijk gaan worden.
Misschien komt er ook een internetkabeltje naar de hemel, zodat ik tegen die tijd kan zien of mijn voorspelling uit komt :-)
 
Eddy E

Eddy E

05/03/2013 20:35:44
Quote Anchor link
Nou, die borden worden hoop ik niet vervangen.
Kom ik straks met mijn oldtimer 6V niet-4G motorfiets langsscheuren, weet ik de weg niet meer.
Ja, een papieren kaart. Maar dat leest zo lastig onderweg.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/05/2020 17:17:30
Quote Anchor link
Ik kwam dit topic per toeval tegen op Google, en de laatste post stamt uit 2013, zo een 7 jaar geleden.
Inmiddels is er toch al wat veranderd. Domotica is al best ver uitgerold. Ik sta nu al mijn 11 lampen op de beneden verdieping uit te schakelen aan een kleine tabletje genaamd 'Toon' (van Eneco) die aan de muur hangt, of ik roep "Hey Google, doe het licht uit."

In zeven jaar tijd is er best al wat bereikt. Waar rond de tijdstip van dit topic Windows 8 nog bekend stond als een 'faal' vanwege de onhandige tegeltjesinterface, is de bureaublad-setting toch best intuïtief gebleken waarbij deze ook op tablets gebruikt werd. Sterker zelfs, ik zie principe ook al doorgetrokken naar Samsung tablets onder de naam Dex.

En oh ja, de vintage LP-platen met hun platenspelers zijn weer te koop. De apparatuur oogt alleen minder degelijk en meer plasticachtig als vroeger, maar het retro keert een beetje terug.

En drones zien we ook steeds vaker, echter voornamelijk voor kleine zichtklusjes in de lucht. Maar ik zie over een jaar of vijf wel de eerste drone die mijn bol.com pakketje komt brengen ;-)
Gewijzigd op 24/05/2020 17:19:15 door - Ariën -
 
Bart V B

Bart V B

24/05/2020 23:09:20
Quote Anchor link
Quote:
En drones zien we ook steeds vaker, echter voornamelijk voor kleine zichtklusjes in de lucht. Maar ik zie over een jaar of vijf wel de eerste drone die mijn bol.com pakketje komt brengen ;-)

Ik had anno 2013 niet verwacht dat die dingen voor mindere dingen zouden worden ingezet.
Ook niet dat de "natuur" onze hele economie zou platleggen.
Is het allemaal verbeterd? Ik denk het niet.
Allemaal doom dingen die ik benoem, wil niet heel somber klinken, maar ik vind nou niet dat de wereld met technologie zoveel verbeterd is..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/05/2020 00:13:08
Quote Anchor link
Wel, na 7 jaar kunnen we allereerst concluderen dat het mailsysteem van deze site nog werkt. Ik kreeg twee mailtjes dat er gereageerd was op een topic "Glazen Bol" van mij. Ik had geen idee waar dat over ging. Conclusie 2: na 7 jaar werkt m'n geheugen wellicht minder goed ;)

Terugkomend op de vraag of er veel veranderd is? Zelfrijdende auto's zien we steeds vaker. Websites zijn sneller en stabieler geworden en inderdaad wat Aar al zei, domotica is volop in opkomst.

Is het allemaal beter? Mja, goede vraag ... de techniek is mooi, maar ik zie ook dat er veel vuil wordt gespuwd via het internet. Het gescheld op internet is niet bepaald fraai te noemen, en ook extremisme vindt helaas z'n wegen via de digitale snelweg. Het leven wordt makkelijker, maar niet in alle gevallen ook mooier.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.