glob functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rowan

rowan

23/12/2008 16:38:00
Quote Anchor link
hallo,

ik ben bezig met een setup pagina voor mijn site. nu had ik voorheen. textvelden waarin een naam kon worden gezet, die hetzelfde is als het bestand in de directory waar de pagina's staan. echter is het natuurlijk handiger als er een dropdown is die alle bestanden in die dir weergeeft, en waaruit je dan kunt kiezen.
hiervoor gebruik ik het volgende script

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<select name="link1a" class="option">
              <option value="<?php echo $link1a;?>"><?php echo $link1a;?></option>
              <?php $phppath = "input/text/"; foreach (glob ($phppath . "*.php") as $filename) {
                     echo '<option value="' $filename . '">' $filename . '</option>';}?>

            </select>
            <input type="button" class="knop" value="--&gt;" onclick="copy_1a()" />
            <input type="text" class="balk" name="link1b" value="<?php echo $link1b;?>" />


link1a = de naam van het php bestand in input/text/
link1b = een eventuele andere naam voor het bestand. vb. index.php --> home

nu wordt er bij dit script het path en de .php aan $filename meegegeven.
wat niet de bedoeling is (uitkomst moet worden index.php?pagina=hierdenaam)


hoe kan ik dit het best oplossen? ik ken de as functie namelijk niet echt, en aangezien het om veel pagina's gaat, lijkt het me niet handig om het path en de .php telkens van de filename te verwijderen. ik heb ze dus gewoon liever niet toegevoegd aan de $filename :s

alvast bedankt
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.