gmail account om maildiensten website te verzorgen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Tony Tony

Tony Tony

02/03/2015 22:56:00
Quote Anchor link
Ik moet voor een examen een website bouwen, ik zou die graag zo volledig mogelijk hebben.
Ik vroeg me af of ik via een gmail account mijn mail functie's kan opgang krijgen? Verzenden nieuwsbrieven, ontvangen van vragen en suggesties van bezoekers.
zo ja, hoe krijg je dit dan voor elkaar?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 13:22:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2015 23:07:20
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik eerder PHPmailer aanraden in plaats van de standaard mail() functie.
Puur omdat deze makkelijker werkt, makkelijker te debuggen is, en makkelijker te targetten op een bepaalde SMTP-mailserver, waaronder die van Gmail.

Als je grote hoevee;heiden nieuwsbrieven wil versturen zou ik dit overigens NIET via Gmail doen, maar via Mailchimp.
 
Tony Tony

Tony Tony

05/03/2015 15:50:57
Quote Anchor link
@ Aar, Mijn website moet klaar zijn tegen 17 of 24 maart, naargelang in welke groep ik val, ik had gedacht om dit( snel even) in orde te krijgen met mijn gmail, en als er nog tijd rest zou ik het aanpassen met vb phpmailer.
Maar het valt tegen.
bij het versturen van de mail krijg ik deze foutmelding:
14:57, 5th March

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mailVraag.php on line 9

Er ging iets mis met het versturen van uw vraag.

ik heb in het php.ini file dit aangepast:
[mail function]
; For Win32 only.
; http://php.net/smtp
SMTP = localhost
; http://php.net/smtp-port
smtp_port = 26
auth_username = [email protected]
auth_password = **********

; For Win32 only.
; http://php.net/sendmail-from
;sendmail_from = [email protected]

en mijn php bestand ziet er als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
echo '<br />';
echo date('H:i, jS F'),'<br/>';
$hdrs = "From: ". $_POST['email'] ."\n";
$to = "[email protected]\n";  
$subj = $_POST['onderwerp'];
$mailtext = "Datum: ". date('Y-m-d', time()). "\nVraag:\n"
    . $_POST['vraagtekst']. "Naam: ". $_POST['afzender'] ;
if (mail($to, $subj, $mailtext, $hdrs))
    echo "<br/>Je vraag is verstuurd.";
else
    echo "<br/>Er ging iets mis met het versturen van uw vraag."    
?>


merci om eens te willen kijken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2015 15:58:00
Quote Anchor link
Je moet dan geen localhost als SMTP-server gebruiken, maar de SMTP van gmail.

Mogelijk is dat smtp.gmail.com.
Gewijzigd op 05/03/2015 15:59:12 door - Ariën -
 
Tony Tony

Tony Tony

05/03/2015 16:07:08
Quote Anchor link
Heb dit aangepast, en krijg volgende fout:
16:03, 5th March

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mailVraag.php on line 9

Er ging iets mis met het versturen van uw vraag.

in het ini bestand heb ik de poort nochtans aangepast naar 26 had ik ergens gelezen dat hij moeilijk deed met poort25, in de fout melding klapt hij nog steeds van poort 25 en localhost.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

05/03/2015 16:07:13
Quote Anchor link
Aar dat klopt en als het goed is, is de smtp_port niet 26 maar 25
 
John D

John D

05/03/2015 16:09:59
Quote Anchor link
Tevens moet je alle configuratie in de aanroep naar php mailer doen en niet in php.ini of andere ini files.
Onderstaand een voorbeeldje zo van het net geplukt. Je kan dit gebruiken en je eigen smtp van google invoeren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
require("class.PHPMailer.php");

$mail = new PHPMailer();

$mail->IsSMTP();                                              // set mailer to use SMTP
$mail->SMTPSecure = 'tls';
$mail->Port = 587;
$mail->SMTPAuth   = true;                    
$mail->Host = "smtp1.example.com;smtp2.example.com";  // specify main and backup server
$mail->SMTPAuth = true;     // turn on SMTP authentication
$mail->Username = "jswan";  // SMTP username
$mail->Password = "secret"; // SMTP password

$mail->From = "[email protected]";
$mail->FromName = "Mailer";
$mail->AddAddress("[email protected]", "Josh Adams");
$mail->AddAddress("[email protected]");                  // name is optional
$mail->AddReplyTo("[email protected]", "Information");

$mail->WordWrap = 50;                                 // set word wrap to 50 characters
$mail->AddAttachment("/var/tmp/file.tar.gz");         // add attachments
$mail->AddAttachment("/tmp/image.jpg", "new.jpg");    // optional name
$mail->IsHTML(true);                                  // set email format to HTML

$mail->Subject = "Here is the subject";
$mail->Body    = "This is the HTML message body <b>in bold!</b>";
$mail->AltBody = "This is the body in plain text for non-HTML mail clients";

if(!$mail->Send())
{

   echo "Message could not be sent. <p>";
   echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
   exit;
}


echo "Message has been sent";
?>
Gewijzigd op 05/03/2015 16:16:40 door John D
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2015 16:11:05
Quote Anchor link
Als je php.ini aanpast worden de wijzigingen pas meegenomen als je de webserver een restart geeft.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/03/2015 16:14:53
Quote Anchor link
Of je gebruikt de SMTP-server van je Internet Service Provider (ISP).

Je zou dan wat classes van libraries links en rechts bij elkaar kunnen sprokkelen om mail te versturen via je ISP, bijvoorbeeld die van het Zend Framework.

Of (eerste Google resultaat) is misschien dit iets. Deze kan gebruik maken van GMail lijkt het.

@JohnD - waar kunnen we die PHP class vinden?
Gewijzigd op 05/03/2015 16:16:41 door Thomas van den Heuvel
 
John D

John D

05/03/2015 16:18:52
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 05/03/2015 16:14:53:
Of je gebruikt de SMTP-server van je Internet Service Provider (ISP).
@JohnD - waar kunnen we die PHP class vinden?
De SMTP-server van je ISP is inderdaad de beste optie, ik gebruik dat zelf ook en dan ism phpmailer classes.
phpmailer classes kan je vinden op github maar ook op vele andere sites.
Google even phpmailer. Het is een complete mailer library en je hoeft verder niks bij elkaar te sprokkelen. Alles wat je nodig hebt is class.PHPMailer.php en class.smtp.php
https://github.com/PHPMailer/PHPMailer
Gewijzigd op 05/03/2015 16:26:11 door John D
 
Tony Tony

Tony Tony

05/03/2015 16:30:38
Quote Anchor link
ik had het ini bestand aangepast en opgeslaan, maar tijdens het opslaan gewoon op save ok geklikt waardoor hij het aangepaste ini bestand opsloeg als text bestand.
heb dit opgelost, en nu krijg ik de volgende:
16:25, 5th March

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "smtp.gmail.com" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mailVraag.php on line 9

Er ging iets mis met het versturen van uw vraag.

@john, zie ik het gode dat hier phpmailer gebruikt word( moet hiervoor niet eerst iets geïnstalleerd worden?
@thomas, ik neem dit even door
 
John D

John D

05/03/2015 16:36:14
Quote Anchor link
Nee, je moet alleen de class.PHPMailer.php en class.smtp.php downloaden en toevoegen in je root of daar waar je andere php bestanden staan. Uiteraard moet je de juiste poorten en methode ($mail->SMTPSecure = 'tls'; en $mail->Port = 587;) opzoeken bij google en in het script invullen/vervangen
Gewijzigd op 05/03/2015 16:36:54 door John D
 
Tony Tony

Tony Tony

05/03/2015 16:42:09
Quote Anchor link
@thomas, ik heb dit scriptje van internet geplukt, en mijn gegevens in aan gepast, en ik krijg deze fout:

Fatal error: Class 'Mail' not found in C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mail.php on line 17

en mijn mail.php ziet er zo uiy:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
require_once "Mail.php";

$from = "Sandra Sender <[email protected]>";
$to = "Ramona Recipient <[email protected]>";
$subject = "Hi!";
$body = "Hi,\n\nHow are you?";

$host = "smtp.gmail.com";
$port = "587";
$username = "[email protected]";
$password = "******";

$headers = array ('From' => $from,
  'To' => $to,
  'Subject' => $subject);
$smtp = Mail::factory('smtp',
  array ('host' => $host,
    'port' => $port,
    'auth' => true,
    'username' => $username,
    'password' => $password));

$mail = $smtp->send($to, $headers, $body);

if (PEAR::isError($mail)) {
  echo("<p>" . $mail->getMessage() . "</p>");
 }
else {
  echo("<p>Message successfully sent!</p>");
 }

?>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/03/2015 16:49:30
Quote Anchor link
Het bestand "mail.php", die code bevat voor het daadwerkelijk versturen van de mail, kon niet worden gevonden op de locatie "C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mail.php".

Je moet dit bestand zien als een hulpbestand die je helpt bij het uitvoeren van een taak (het versturen van mail). Zonder dit hulpbestand kan deze taak niet uitgevoerd worden omdat dan niet is voorgeschreven hoe dit zou moeten gebeuren.

Net zoals JohnD in zijn oplossing aangeeft: je moet code-bestanden downloaden en invoegen in je website, zodat deze code gebruikt kan worden bij hetgeen je wilt doen.
 
Tony Tony

Tony Tony

05/03/2015 17:09:27
Quote Anchor link
Ik heb de twee php bestanden opgeslegen in de root map.
Ik krijg nu de volgende fout:
Fatal error: Class 'Mail' not found in C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mail.php on line 17

Toevoeging op 05/03/2015 17:35:52:

Tony Tony op 05/03/2015 17:09:27:
Ik heb de twee php bestanden opgeslaan in de root map.
Ik krijg nu de volgende fout:
Fatal error: Class 'Mail' not found in C:\Users\Tony\Desktop\USBWebserver v8.5\8.5\root\Eigen website\publiek\Contact\mail.php on line 17
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/03/2015 17:37:47
Quote Anchor link
Het downloaden van de hulpbestanden alleen is niet genoeg.

Je moet in je code aangeven dat je van deze code gebruik wilt maken door deze "in te voegen" in je code.

Dit doe je met require of require_once of include of include_once.

Je moet er dus voor zorgen dat:
- je alle relevante hulpbestanden download
- je al deze bestanden uitpakt en ergens neerzet in je "project"
- je op de goede manier verwijst naar deze bestanden als je van deze functionaliteit gebruik wilt maken in je eigen code

De foutmelding geeft aan dat een of meer van de bovenstaande stappen niet goed is uitgevoerd.
 
Tony Tony

Tony Tony

12/03/2015 00:07:30
Quote Anchor link
omdat dit niet verplicht is laat ik het even liggen.alvast bedankt voor de moeite
 
Pipo Clown

Pipo Clown

12/03/2015 10:02:02
Quote Anchor link
John D op 05/03/2015 16:18:52:
Thomas van den Heuvel op 05/03/2015 16:14:53:
Of je gebruikt de SMTP-server van je Internet Service Provider (ISP).
@JohnD - waar kunnen we die PHP class vinden?
De SMTP-server van je ISP is inderdaad de beste optie, ik gebruik dat zelf ook en dan ism phpmailer classes.


SMTP gegevens van je emailrovider gebruiken is niet echt de beste optie.
Zodra je de deur uit loopt en bij de Mac zit, in de trein of op school werkt het namelijk niet meer. Providers weigeren om aan relaying te doen.
De SMTP van je provider doet het alleen wanneer je daadwerkelijk een internet verbinding via je provider hebt.

De beste optie blijft om de Gmail instellingen te gebruiken, die werken namelijk wel overal.
 
- SanThe -

- SanThe -

12/03/2015 10:09:06
Quote Anchor link
@Pipo: Het gaat om een website. Dat heeft niks te maken met waar de client zich bevindt.
 
Ivo P

Ivo P

12/03/2015 11:34:47
Quote Anchor link
"Het gaat om een website"

Maar aangezien TS het onder Windows draait, is de kans groot dat het op zijn laptop staat.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

12/03/2015 12:47:59
Quote Anchor link
- SanThe - op 12/03/2015 10:09:06:
@Pipo: Het gaat om een website. Dat heeft niks te maken met waar de client zich bevindt.


Geen idee hoe jij je website ontwerp doetmaar ik doe dit zeker niet op de server.

Normaal met XAMPP op de laptop of desktop en in een enkel geval op mijn NAS. En op de NAS heb ik de SMTP instellingen ook via GMAil lopen aangezien de meeste providers niet echt gelukkig worden van een eigen, lokale, mailserver en een realy-error genereren.

Op mijn laptop verstuur ik ook alle uitgaande mail via GMail aangezien ik er dan zeker van ebn dat het altijd en overal werkt.

Aangezien het hier om een schoolopdracht gaat, neem ik aan dat het op een laptop gebeurd die steeds weer via een andere internet provider zijn internet verbinding maakt.
Wanneer TO in de trein zit en iets wil testen is het wel zo prettig dat het daar net zo goed werkt als thuis waar hij verbinding heeft met zijn eigen provider.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.