Gmail uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy We werken voornamelijk vanuit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

Bedrijfsomschrijving: Locatie: regio Tilburg Deze dynamische, hands-on, projectgeoriënteerde organisatie heeft klantgerichtheid hoog in het vaandel staan. De medewerkers zijn teamgerichte, resultaat gedreven professionals met een passie voor de producten van het bedrijf. Iedere medewerker heeft een aandeel in het succes en wordt gewaardeerd voor zijn of haar gedrevenheid en harde werken. Ze werken met een platte organisatiestructuur en de informele cultuur zorgt voor jou als Robot Programmeur voor een prettige en open werkomgeving. In nieuwe collega’s zoeken ze een persoonlijke match en het enthousiasme voor het werken binnen een internationale omgeving. Je bent als Robot Programmeur iemand die om kan

Bekijk vacature »

Integration Developer

Functieomschrijving As integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, provinding the basis for our other development teams. As integrations developer you work in an agile way, and are responsible for the continued

Bekijk vacature »

Online marketeer

Ontwikkel je talenten en kom verder! Ben jij graag de spin in het (online) web en wil je graag je bijdrage leveren aan de vindbaarheid en het online succes van Tio? Dan is Tio op zoek naar jou! Solliciteer op de functie van online marketeer bij Tio. Online marketeee Als Online Marketeer ga je werken op de afdeling Marketing & Sales in een betrokken team van enthousiaste professionals. Hier verzorgen we de interne en externe communicatie over Tio en haar opleidingen. Met zowel offline als online marketingactiviteiten en -campagnes brengen we Tio onder de aandacht van potentiële studenten en hun

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Web developer

WAT GA JE DOEN? In deze fulltime functie werk je samen met designers, developers en klanten aan grote opdrachten. Je stelt kritische vragen en durft je mening te geven om te zorgen dat onze digitale oplossingen optimaal werken. Daarnaast maken jouw know-hows de digitale producten net iets mooier. We zijn op zoek naar een echte teamplayer die net als ons houdt van snelle en open communicatie. Een proactieve houding, probleemoplossende vaardigheden en onafhankelijke zelfsturing zijn daarbij onmisbaar. WAT WE DOEN ALS WE NIET BBQ’EN Werken aan serieuze en serieus leuke projecten dus. Een voorbeeld? Op dit moment zijn we vanuit

Bekijk vacature »

Speculative Application Java Developer

Functieomschrijving Keeping up with the future of work requires ever changing, ever innovating technologies. Our java developers and the software they build play a vital role in connecting our workforce, optimizing our processes and enabling us to stay ahead. What are we working on? As java developer at randstad your role can vary. Java is a core part of many of our 36 scrum teams, giving you the opportunity to contribute to a large number of different applications and projects. Some of the things our teams work on are designing and building our candidate portals and the first point of

Bekijk vacature »

Full stack developer / PHP Laravel, Vue.js

Functie De organisatie is nu 5 jaar actief in de markt en zijn een Europese speler met hun platform dat ze ontwikkeld hebben. Het platform fungeert als een prijsvergelijkingstool voor de Food & Beverage industrie. Door inzage te krijgen in de prijsverschillen kunnen partners die het platform gebruiken inzage krijgen van prijsveranderingen in de markt en zo hun prijs en marktstrategie hierop baseren. Wat 5 jaar geleden begon met 3 man is nu momenteel een club van 12 professionals. Het team bestaat uit onder andere uit een afdeling sales, development en support. Het ontwikkelteam bestaat uit 6 man en bestaat

Bekijk vacature »

Golang Developer

Dit ga je doen Het bouwen van nieuwe functionaliteiten met Golang; Het inventariseren van de wensen van de klanten en proactief nieuwe ideeen aandragen; Het onderhouden en doorontwikkelen van het platform voor de beste gebruikerservaring; Je denkt mee over het verder vormgeven van het platform. Op termijn stuur je andere ontwikkelaars aan en pak je de rol van CTO. Hier ga je werken Wil jij werken in het centrum van Rotterdam en aan de basis staan van veel mooie ontwikkelingen? Binnen deze start-up kan jij aan de slag gaan als dé technische man. Je bent daardoor verantwoordelijk voor de (door-)ontwikkeling

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

Bedrijfsomschrijving: Locatie: regio Zwolle Deze systeem integrator behoort tot een overkoepelende groep en is hoofdzakelijk actief op de internationale markt. Met veel ervaring en knowhow in robotica, machinebouw en automatisering leveren ze maatwerk equipment vanuit een krachtige engineering. Variërend van eenvoudige productie-hulpmiddelen tot complexe turn-key oplossingen wordt de sleutel tot een succesvol product gerealiseerd. Het kantoor is gevestigd in Zwolle. Binnen de gehele onderneming zijn circa 80 medewerkers werkzaam. Een zeer gemotiveerd team draagt zorg voor het succes van de organisatie. Om dit team verder uit te breiden en te ondersteunen zoeken wij een gemotiveerde collega Robot Programmeur die met

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure

Dit ga je doen Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: Het ontwerpen en bouwen van hoge kwaliteit software, zowel back-end als front-end; Het meedenken over de architectuur, nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt; De aansluiting zoeken met testen, beheer en analyses; Het samenwerken in een Scrumteam; Ondersteunen en coachen van teamgenoten; Reviewen van technische haalbaarheid. Hier ga je werken De organisatie waar je als .NET Developer komt te werken houdt zich bezig met het bouwen van oplossingen ter ondersteuning van de intensieve zorg in Nederland. Hierdoor kennen de applicaties tal van koppelingen met externe systemen van toonaangevende

Bekijk vacature »
Swaenie -

swaenie -

20/07/2012 20:18:39
Quote Anchor link
Heb inmiddels veel gezocht en heb begrepen dat het uitlezen van Gmail mogelijk is m.b.v. IMAP. Helaas meldt mijn webhost dat IMAP niet wordt ondersteund.
Is er misschien een andere mogelijkheid om mijn Gmail m.b.v. php uit te lezen?

PHP hulp

PHP hulp

03/10/2022 17:04:08

Eddy E

Eddy E

20/07/2012 20:25:15
Quote Anchor link
Geen IMAP op je hosting? Zou makkelijk moeten. Waar/Wie is je hosting?
Is POP3 geen mogelijkheid?

Toevoeging op 20/07/2012 20:25:42:

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=13273 >> POP3 kan dus wel.

Swaenie -

swaenie -

20/07/2012 20:32:26
Quote Anchor link
Mijn webhost is 1Eurohosting.nl
Ik heb PHP-scripts gevonden om Gmail uit te lezen, maar de verbinding wordt niet gemaakt, omdat imap_open() faalt.
Ik weet niet hoe ik verbinding met de Gmail-server moet maken, als ik POP ga gebruiken.
Gewijzigd op 20/07/2012 20:38:57 door swaenie -

Eddy E

Eddy E

20/07/2012 20:38:13
Quote Anchor link
Aha.... maar als ze IMAP niet ondersteunen... dan wel POP3?
En is er niet gewoon een php-class voor IMAP?

Toevoeging op 20/07/2012 20:39:53:

http://garrettstjohn.com/entry/reading-emails-with-php/ gebruikt IMAP
http://www.phpclasses.org/browse/package/1120/download/zip.html schijnt POP3 te zijn.

En heb je dit al gezien? http://www.phphulp.nl/php/script/overig/class-imappop3-reader/1356/

Toevoeging op 20/07/2012 20:42:08:

En Gmail kent een redelijk goede HTML-versie van de webmail... die kan je ook altijd nog gewoon cURL()-en.... heb je wel (veel) meer werk aan, maar werkt misschien wel.

Swaenie -

swaenie -

20/07/2012 20:46:20
Quote Anchor link
Heb inmiddels al veel geprobeerd. Ga je tips rustig bekijken. Laat het resultaat later weten...
Al heel erg bedankt voor het meedenken.

Swaenie -

swaenie -

24/07/2012 20:08:21
Quote Anchor link
Achteraf blijkt de webhost IMAP toch te ondersteunen. Ze hebben php_imap voor me gecompiled op de server.
Heb even geen tijd om een en ander uit te proberen. Kom er later op terug.

Eddy E

Eddy E

24/07/2012 22:56:42
Quote Anchor link
Ooo, dan wordt het een makkie. IMAP is er tenslotte voor gemaakt. De link die ik gaf geeft dan ook antwoord.

Swaenie -

swaenie -

26/07/2012 21:37:00
Quote Anchor link
Heb weer van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken.

Heb de verbinding met het volgende getest:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$connect_to
= '{imap.gmail.com:993/imap/ssl/novalidate-cert}INBOX';
$user = '<mijn adres>@gmail.com';
$password = '<mijn wachtwoord>';

$connection = imap_open($connect_to, $user, $password)
  or die("Can't connect to '$connect_to': " . imap_last_error());

imap_close($connection);
?>

Ik krijg echter steeds de melding:
Warning: imap_open() [function.imap-open]: Couldn't open stream {imap.gmail.com:993/imap/ssl/novalidate-cert}INBOX
Can't connect to '{imap.gmail.com:993/imap/ssl/novalidate-cert}INBOX': Can't connect to gmail-imap.l.google.com,993: Connection timed out

Heb ook op deze fout gezocht, maar kom er niet uit. (Te weinig kennis denk ik...)

Iemand een idee?
Gewijzigd op 26/07/2012 21:39:51 door swaenie -

Eddy E

Eddy E

27/07/2012 08:18:08
Quote Anchor link
Kortom: je adres is niet goed.
Ik vond deze hostname: {imap.gmail.com:993/imap/ssl}INBOX

Maar ook daarop krijg ik een timeout.
Ik had nog 5 andere adressen gevonden, maar alleen gaven een timeout.

Q S

Q S

27/07/2012 09:09:12
Quote Anchor link
Staat bij de instellingen in Gmail IMAP toegang wel aan?

Swaenie -

swaenie -

27/07/2012 14:45:38
Quote Anchor link
@QS: In Google-instellingen staat IMAP ingeschakeld.

@Eddy: Zonder novalidate-cert werkt het helaas ook niet.
De gegevens heb ik gecontroleerd met Google-instellingen. Deze zijn juist.

De host is juist, anders krijg ik bijv. de melding No such host as ima.gmail.com. Hij kan alleen geen verbinding maken, maar waarom niet?
Gewijzigd op 27/07/2012 14:46:31 door swaenie -

Eddy E

Eddy E

27/07/2012 14:46:41
Quote Anchor link
Geen idee. Ik ben vanochtend ook bezig geweest.
Mijn browser (Opera) opent ook de mail intern via IMAP op imap.gmail.com
En daarin werkt het wel, dus adres is goed.

Maar verbinding krijgen lukt mij inderdaad ook niet.

Toevoeging op 27/07/2012 15:04:53:

En probeer het eens met /tls ipv /ssl ? Opera gebruikt ook TLS en geen SSL.

Toevoeging op 27/07/2012 15:13:19:

Wat heb je nu?
Ik heb dit, en krijg nog steeds timeouts:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
error_reporting(E_ALL);

echo 'Max tijd naar 10 sec<br>';
set_time_limit(10);
ini_set("max_execution_time", 10);

echo 'Setting the vars<br>';
$connect_to = '{imap.gmail.com:993/ssl/imap}INBOX';
$user = 'eddyerkelens@gmail.com';
$password = 'xxxxx';

echo 'Connecting...<br>';
$connection = imap_open($connect_to, $user, $password, OP_HALFOPEN )
  or die(imap_last_error());

echo 'Connected!!!!<br>';
imap_close($connection);
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.