Gmail uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Mendix Developer

Heb jij passie voor software ontwikkeling en vind je het leuk om eindgebruikers snel te helpen door het realiseren van web en mobiele applicaties? Vind jij het leuk om junior ontwikkelaars te begeleiden en te enthousiasmeren door het delen van je kennis? Heb jij de ambitie om door te ontwikkelen naar een Full Stack ontwikkelaar? Dan is dit jouw topbaan! Met meer dan 100 bedrijven in verschillende product-marktcombinaties is geen dag hetzelfde bij VDL. Als Lead Low Code Developer ontwikkel je met Mendix nieuwe functionaliteiten voor bestaande applicaties. Applicaties waar eindgebruikers graag mee werken. Daarnaast zijn er tal van nieuwe

Bekijk vacature »

Senior Extended Reality (xR) Developer (Project Ba

About us Damen Naval offers you a career that is challenging, exciting and fun in equal measure. For more than 50 years Damen Naval has been the dedicated shipbuilder for the Royal Netherlands Navy. Based on decades of accumulated experience, Damen Naval offers navies worldwide a broad range of defence and security vessels, ranging from 7m to more than 200m in length. While taking pride in heritage, Damen Naval is also looking towards the future. These days ships are built in bits as well as in steel. The xR team, utilises modern technology like serious gaming, Virtual Reality and Augmented

Bekijk vacature »

Full-Stack Developer

As a Full-Stack Developer in my team you work on complete software stacks for medical support, connected cars and/or High-Tech mechatronic systems. You are experienced in web development with prominent frameworks (Angular, REACT or others) that connect you effectively to cloud systems including PaaS and SaaS (AWS or Azure). You can extend cloud systems with scalable features with the necessary security within a microservice architecture. In addition, you are responsible for the quality and sustainability of your contribution and you work together with your team on the end product. What are you going to do? You build both the front-end

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een junior Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Deze organisatie kan de internationale start

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht voor High-tech omgeving!

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie heeft een landelijk netwerk met adviseurs rondom financiële producten. De manier waarop ze te werk gaan is echt uniek te noemen en ze kunnen dankzij hun eigen netwerk en geavanceerde IT oplossingen op maat gemaakte producten leveren voor hun eindklanten. Hierdoor is het mogelijk voor bedrijven en particulieren om financiële producten af te sluiten die 100% passen, echt maatwerk. Waar je bij een bank een standaard product krijgt, die vaak niet goed past en waar men dan ook nog eens betaald voor zaken die niet nodig zijn, leveren ze hier via hun landelijke netwerk maatwerk aan hun

Bekijk vacature »

Senior Integration Developer

Functieomschrijving As senior integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, providing the basis for our other development teams. What will you do as senior integrations developer? As senior integrations developer you work

Bekijk vacature »

Freelance Frontend Developer (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg) : Apeldoorn Op dit moment hebben wij frontend developers met een nieuwsgierige en pro actieve houding nodig die zich hoofdzakelijk richten op het helpen bij het bouwen van open formulieren. Deze formulieren worden gemaakt met verschillende producten. Wij werken met Bold (het Belastingdienst Design System), form.io, moderne frameworks en integratiemogelijkheden. Op het gebied van de overige tooling wordt je voor zover nodig ingewerkt. Van jou als frontend developer wordt verwacht dat je deze producten op de juiste manier

Bekijk vacature »

Medior .NET Developer

De uitdaging Als medior .NET developer ontwikkel en implementeer je kwalitatieve software bij toonaangevende organisaties. Jouw oplossingen leveren direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klant. Hoe komt dit tot uiting: Je komt te werken in een High Performance Team waarbij je veel gebruikmaakt van Scrum. Door de ruime ontwikkelmogelijkheden, het volgen van opleidingen en het behalen van certificeringen ben jij altijd up to date van de nieuwste technologieën en tools. Dit ben jij Geen detail ontsnapt aan jouw oog. Je bent analytisch en ziet snel verbeteringen en mogelijkheden in software. Je maakt zelfstandig keuzes, zorgt ervoor dat je

Bekijk vacature »

Full stack developer

Lijkt het je leuk je ICT-kennis breed toe te passen in projecten die zowel technisch uitdagend als maatschappelijk relevant zijn? We zoeken een full stack developer om ons snel groeiende, internationale team te versterken. Als full stack developer help je mee om applicaties te ontwikkelen en te verbeteren, op zowel de front-end als de backend. Dit kunnen zowel IT oplossingen zijn in onze ingenieursprojecten als interne applicaties waarmee bedrijfsprocessen worden gedigitaliseerd. Je bent betrokken bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van de webapplicaties. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband kwalitatief goede software producten realiseren, waarbij je volop ruimte krijgt

Bekijk vacature »

PHP developer

Ideeën omzetten in code, zodat onze webshops elke dag weer een stapje beter worden. Jij zorgt er als ervaren PHP developer samen met het team voor, dat onze webshops blijven draaien en dat klanten gemakkelijk hun producten kunnen bestellen. Wil jij impact hebben op onze snelgroeiende digitale business in meer dan 12 landen? En online producten verkopen, die bijdragen aan het duurzaam gebruik van onze schaarste waterbronnen? Zo ja, dan zoeken we jou! PHP developer 32-40 uur Je gaat samen met onze E-commerce collega’s de uitdaging aan om MegaGroup uit te laten groeien tot het beste B2B platform in onze

Bekijk vacature »

Solution Architect Asset Chain IT Services (all ge

TenneT is growing fast to realize its strategic ambitions. We play a leading role in driving the energy transition. We are looking for a passionate Solution Architect Asset Chain at our location/s Arnhem/ Bayreuth who will contribute to this and that might be you? Your contribution to TenneT As a solution architect together with the domain architect you lead the shaping of the architecture of the IT landscape. You design the solution architecture for IT solutions within the boundaries of the domain and enterprise architecture. You are good in involving stakeholders to draw up (supported) advice and are able to

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

iOS Developer

Do you have experience with native Mobile App Development in Swift. Is coding with Swift and Swift UI is a piece of cake for you. Are you familiar with (and have experience with) Reactive Programming and Combine? Do you know how to set up and use test automation & CI/CD with Azure Devops (YAML) and Fastlane; You are familiar with setting up MVVM & MVP architecture. It is an advantage if you also have knowledge of The Composable Architecture (TCA). Do you have experience working with / in a design system, and tooling such as Zeplin & Figma, great! Let's

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Freelance Frontend Developer (ZZP)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet : 19 december 2022 Tijdelijke functie, met optie op vast Uren per week : 36 Standplaats (in overleg) : Apeldoorn Op dit moment hebben wij frontend developers met een nieuwsgierige en pro actieve houding nodig die zich hoofdzakelijk richten op het helpen bij het bouwen van open formulieren. Deze formulieren worden gemaakt met verschillende producten. Wij werken met Bold (het Belastingdienst Design System), form.io, moderne frameworks en integratiemogelijkheden. Op het gebied van de overige tooling wordt je voor zover nodig ingewerkt. Van jou als frontend developer wordt verwacht dat je deze producten op de juiste manier

Bekijk vacature »
Swaenie -

swaenie -

20/07/2012 20:18:39
Quote Anchor link
Heb inmiddels veel gezocht en heb begrepen dat het uitlezen van Gmail mogelijk is m.b.v. IMAP. Helaas meldt mijn webhost dat IMAP niet wordt ondersteund.
Is er misschien een andere mogelijkheid om mijn Gmail m.b.v. php uit te lezen?

PHP hulp

PHP hulp

05/12/2022 12:23:18

Eddy E

Eddy E

20/07/2012 20:25:15
Quote Anchor link
Geen IMAP op je hosting? Zou makkelijk moeten. Waar/Wie is je hosting?
Is POP3 geen mogelijkheid?

Toevoeging op 20/07/2012 20:25:42:

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=13273 >> POP3 kan dus wel.

Swaenie -

swaenie -

20/07/2012 20:32:26
Quote Anchor link
Mijn webhost is 1Eurohosting.nl
Ik heb PHP-scripts gevonden om Gmail uit te lezen, maar de verbinding wordt niet gemaakt, omdat imap_open() faalt.
Ik weet niet hoe ik verbinding met de Gmail-server moet maken, als ik POP ga gebruiken.
Gewijzigd op 20/07/2012 20:38:57 door swaenie -

Eddy E

Eddy E

20/07/2012 20:38:13
Quote Anchor link
Aha.... maar als ze IMAP niet ondersteunen... dan wel POP3?
En is er niet gewoon een php-class voor IMAP?

Toevoeging op 20/07/2012 20:39:53:

http://garrettstjohn.com/entry/reading-emails-with-php/ gebruikt IMAP
http://www.phpclasses.org/browse/package/1120/download/zip.html schijnt POP3 te zijn.

En heb je dit al gezien? http://www.phphulp.nl/php/script/overig/class-imappop3-reader/1356/

Toevoeging op 20/07/2012 20:42:08:

En Gmail kent een redelijk goede HTML-versie van de webmail... die kan je ook altijd nog gewoon cURL()-en.... heb je wel (veel) meer werk aan, maar werkt misschien wel.

Swaenie -

swaenie -

20/07/2012 20:46:20
Quote Anchor link
Heb inmiddels al veel geprobeerd. Ga je tips rustig bekijken. Laat het resultaat later weten...
Al heel erg bedankt voor het meedenken.

Swaenie -

swaenie -

24/07/2012 20:08:21
Quote Anchor link
Achteraf blijkt de webhost IMAP toch te ondersteunen. Ze hebben php_imap voor me gecompiled op de server.
Heb even geen tijd om een en ander uit te proberen. Kom er later op terug.

Eddy E

Eddy E

24/07/2012 22:56:42
Quote Anchor link
Ooo, dan wordt het een makkie. IMAP is er tenslotte voor gemaakt. De link die ik gaf geeft dan ook antwoord.

Swaenie -

swaenie -

26/07/2012 21:37:00
Quote Anchor link
Heb weer van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken.

Heb de verbinding met het volgende getest:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$connect_to
= '{imap.gmail.com:993/imap/ssl/novalidate-cert}INBOX';
$user = '<mijn adres>@gmail.com';
$password = '<mijn wachtwoord>';

$connection = imap_open($connect_to, $user, $password)
  or die("Can't connect to '$connect_to': " . imap_last_error());

imap_close($connection);
?>

Ik krijg echter steeds de melding:
Warning: imap_open() [function.imap-open]: Couldn't open stream {imap.gmail.com:993/imap/ssl/novalidate-cert}INBOX
Can't connect to '{imap.gmail.com:993/imap/ssl/novalidate-cert}INBOX': Can't connect to gmail-imap.l.google.com,993: Connection timed out

Heb ook op deze fout gezocht, maar kom er niet uit. (Te weinig kennis denk ik...)

Iemand een idee?
Gewijzigd op 26/07/2012 21:39:51 door swaenie -

Eddy E

Eddy E

27/07/2012 08:18:08
Quote Anchor link
Kortom: je adres is niet goed.
Ik vond deze hostname: {imap.gmail.com:993/imap/ssl}INBOX

Maar ook daarop krijg ik een timeout.
Ik had nog 5 andere adressen gevonden, maar alleen gaven een timeout.

Q S

Q S

27/07/2012 09:09:12
Quote Anchor link
Staat bij de instellingen in Gmail IMAP toegang wel aan?

Swaenie -

swaenie -

27/07/2012 14:45:38
Quote Anchor link
@QS: In Google-instellingen staat IMAP ingeschakeld.

@Eddy: Zonder novalidate-cert werkt het helaas ook niet.
De gegevens heb ik gecontroleerd met Google-instellingen. Deze zijn juist.

De host is juist, anders krijg ik bijv. de melding No such host as ima.gmail.com. Hij kan alleen geen verbinding maken, maar waarom niet?
Gewijzigd op 27/07/2012 14:46:31 door swaenie -

Eddy E

Eddy E

27/07/2012 14:46:41
Quote Anchor link
Geen idee. Ik ben vanochtend ook bezig geweest.
Mijn browser (Opera) opent ook de mail intern via IMAP op imap.gmail.com
En daarin werkt het wel, dus adres is goed.

Maar verbinding krijgen lukt mij inderdaad ook niet.

Toevoeging op 27/07/2012 15:04:53:

En probeer het eens met /tls ipv /ssl ? Opera gebruikt ook TLS en geen SSL.

Toevoeging op 27/07/2012 15:13:19:

Wat heb je nu?
Ik heb dit, en krijg nog steeds timeouts:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
error_reporting(E_ALL);

echo 'Max tijd naar 10 sec<br>';
set_time_limit(10);
ini_set("max_execution_time", 10);

echo 'Setting the vars<br>';
$connect_to = '{imap.gmail.com:993/ssl/imap}INBOX';
$user = 'eddyerkelens@gmail.com';
$password = 'xxxxx';

echo 'Connecting...<br>';
$connection = imap_open($connect_to, $user, $password, OP_HALFOPEN )
  or die(imap_last_error());

echo 'Connected!!!!<br>';
imap_close($connection);
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.