Goede editor gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Henk de Vriep

Henk de Vriep

10/04/2015 11:10:23
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar een goede editor voor zowel frontend als backend werk. Ik heb een lange tijd adobe brackets gebruikt maar die loopt telkens vast en ik ben er niet tevreden meer over.

Ik heb de volgende eisen:

- Auto close van brackets en html tags
- Geen problemen met aparte bestanden zoals .tpl bestanden
- JS lint of iets in die richting, pre-debugging zeg maar
- Bracket en tag highlighting, zien waar welke bracket/tag gesloten of geopend wordt
- Auto aanvullen van JS, jQuery en PHP

Wanneer mogelijk ook git ondersteuning. Het mag zowel een betaald als gratis pakket zijn zolang het maar goed is.

Welke gebruiken jullie en wat is anno 2015 een goede editor op brackets na.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:45:13
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/04/2015 11:11:53
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik Netbeans en hier zweer ik dan ook bij. Deze voldoet volgens mij wel aan al je eisen, en anders zijn er vast wel addons voor te vinden.
 
Randy vsf

Randy vsf

10/04/2015 11:15:53
Quote Anchor link
CodeLobster, is gratis en heeft dat ook allemaal.
Codelobster heeft ook een betaalde versie, dan krijg je plugins voor de grotere frameworks erbij.
Het mooie van codelobster vind ik dat je hem ook als portable kan installeren ^^

Klik
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

10/04/2015 11:17:18
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik zie dat codelobster ook een smarty plugin heeft wat goed uit komt omdat ik daar veel mee werk. Ik ga deze direct downloaden en uitproberen.
 
M B

M B

10/04/2015 14:40:47
Quote Anchor link
Kijk eens naar PhpStorm een betere ben ikzelf nog niet tegen gekomen.
https://www.jetbrains.com/phpstorm/
 
NOLot -

NOLot -

10/04/2015 14:45:03
Quote Anchor link
Ik werk zelf met phpstorm voor backend werk, samen met xdebug is debuggen erg simpel. Frontend werk vind ik niks aan dus doe ik ook amper, maar er zijn wel plugins voor om het makkelijker te maken (ik gebruik zelf bijv een less compiler voor mijn css files).
 
Randy vsf

Randy vsf

10/04/2015 15:01:31
Quote Anchor link
NOLot - op 10/04/2015 14:45:03:
Ik werk zelf met phpstorm voor backend werk, samen met xdebug is debuggen erg simpel. Frontend werk vind ik niks aan dus doe ik ook amper, maar er zijn wel plugins voor om het makkelijker te maken (ik gebruik zelf bijv een less compiler voor mijn css files).


voor frontend heeft jetbrains webstorm.
Webstorm
 
NOLot -

NOLot -

10/04/2015 15:06:30
Quote Anchor link
Nice maar is dat ook als plugin toe te voegen aan phpstorm, of zou ik dan 2 verschillende editors open moeten hebben?
 
Randy vsf

Randy vsf

10/04/2015 15:26:47
Quote Anchor link
Net even geprobeerd, je kan webstorm niet als plugin laden in phpstorm.
Ook de plugins wat ik in webstorm heb geinstalleerd kunnen niet worden ingeladen.
 
Ama saril

ama saril

10/04/2015 15:40:03
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf netbeans wat ik heel prettig vind werken en waar genoeg nuttige plugins voor beschikbaar zijn. Je zou ook naar eclipse kunnen kijken.
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

10/04/2015 16:11:39
Quote Anchor link
Ik heb net PhpStorm geinstalleerd. Hij vreet wel veel aan RAM maar dat komt vast omdat deze zo uitgebreid is. De intergratie van Git ziet er erg goed uit en werkt ook makkelijk.

Deze ga ik de komende weken testen.
 
M B

M B

10/04/2015 16:13:27
Quote Anchor link
Zelf gebruik ik PhpStorm voor backend en frontend werk en het werkt perfect.
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

13/04/2015 16:40:42
Quote Anchor link
Allemaal nogmaals bedankt! Ik gebruik nu PHPStorm waar je echt alles in kan combineren. Alle CSS, Classes en JS zijn aan elkaar gekoppeld en vullen automatisch aan. Github kan ik direct committen, pullen en pushen. Hij ondersteund smarty, mysql koppeling met auto aanvullen.

Ik kan iedereen PHPStorm aanraden, je kunt veel sneller en efficienter ontwikkelen.
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

10/09/2015 13:35:03
Quote Anchor link
Ik zie dat veel mensen PHPStorm gebruiken, maar als ik naar hun website ga zie ik dat deze IDE niet gratis is? of gebruikt iedereen een open source license o.i.d.?
 
DavY -

DavY -

10/09/2015 13:41:31
Quote Anchor link
Notepad++
 
Ivo P

Ivo P

10/09/2015 15:45:04
Quote Anchor link
Bo Ter Ham op 10/09/2015 13:35:03:
Ik zie dat veel mensen PHPStorm gebruiken, maar als ik naar hun website ga zie ik dat deze IDE niet gratis is? of gebruikt iedereen een open source license o.i.d.?


Is gratis dan een vereiste?
 
Randy vsf

Randy vsf

10/09/2015 18:36:03
Quote Anchor link
Bo Ter Ham op 10/09/2015 13:35:03:
Ik zie dat veel mensen PHPStorm gebruiken, maar als ik naar hun website ga zie ik dat deze IDE niet gratis is? of gebruikt iedereen een open source license o.i.d.?


Als je een gratis IDE zoekt zou ik eens kijken naar codelobster of netbeans.

Codelobster gebruikte ik zelf voordat ik overging naar PHPstorm, en netbeans gebruikten wij op school. Beide doen het wel goed.
 
Wouter J

Wouter J

10/09/2015 23:04:28
Quote Anchor link
Voor backend stuff gebruik ik PHPstorm, welke overigens ook prima is voor HTML, CSS en JS. Je kan prima af met alleen PHPstorm. Voor front-end dingen gebruik ik vaak Atom.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

10/09/2015 23:48:06
Quote Anchor link
Combinatie van Sublime Text met giga aantal aan packages en PHPStorm 9.

Sublime Text voor front-end
PHPStorm voor back-end: het handige ervan is de makkelijke live templates, composer.json requirements, snel je terminal openen in de folder waarin je applicatie staat, includes worden gelijk aangegeven of ze goed staan, GIT, xDebug, soms wat front-end waarbij ik werk met Gulp of Grunt en als je de plugin voor dit heb kan je snel de watch task gebruiken voor het comprimeren :) En zo kan ik nog 100000 redenen opnoemen :P Ik stap nooit meer af van PHPStorm. Sterker nog: als ik morgen een nieuwe licentie aanschaf voor mn versie 9 en overmorgen komt versie 10, zou ik zonder twijfel overstappen :)
 

11/09/2015 12:50:45
Quote Anchor link
Ik kwam van PsPad voor PC, via TextWrangler voor OSX, naar uiteindelijk Eclipse.
Eclipse is een professionele general purpose IDE op basis van Java, en daarmee platformonafhankelijk.
Het was origineel van IBM en nu opensource. Het heeft een plugin-structuur voor verschillende 'perspectives', en voor PHP zijn er verschillende plug-ins beschikbaar die je via Eclipse kan downloaden. De ene plug-in is beter dan de andere. Ik gebruik deze:
http://www.eclipse.org/downloads/packages/release/Luna/SR2

Wat ik er fijn van vindt is dat er eigenlijk alles wel opzit wat je in je werk nodig hebt;
je kunt directen connecten met een versiebeheersysteem, auto-completion, onhover-documentatie van eigengeschreven functies, geen gezeik met code-standaarden zoals dat PSR (je pakt een template of defineert je eigen en Eclipse kan de codelayout voor je instellen), kleurtjes, encoding, alles volledig te customizen, ondersteuning voor andere files (JS, CSS, XML, etc.). Code refactoring, uitgebreide diff, handige code navigatie (bv. jump to last edit location, ctrl+click op functie springt naar de onderliggende code), weergave code layout (objecten, methoden, properties). Error checking terwijl je typt via PHP, je hoeft niet eerst in de browser op refresh te duwen voordat je erachter komt dat je ergens een typo hebt. En hij geeft ook in je project aan in welke directory/subdir/file/class/methode je error zit.
En dat alles dus open source, gratis, geen gedoe met licenties.

Ik ben wel benieuwd of iemand een reden heeft om nog een ander product te gebruiken, en wat die reden is?
De naam Aptana komt nu in me op, maar ik heb nooit de moeite hoeven te nemen om er naar te kijken..
Gewijzigd op 11/09/2015 12:52:16 door
 
Remco van der Velde

Remco van der Velde

17/09/2015 16:22:49
Quote Anchor link
je hebt ook deze eclipse versie (stuk lichter)

https://eclipse.org/pdt/
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.