Google adsense geld verloren en geen contact

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

26/06/2021 14:19:30
Quote Anchor link
De betaling van de maand Mei is gewoon verdwenen.
Ik probeerde de primare betalingsrekening op te heffen. Dat lukte maanden niet, want bij de nieuwe die ik probeerde toe te voegen, kreeg ik geen betalingsbewijs gestort.

Als ik nu een nieuwe wil toeveogen krijg ik steeds:

"Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. [OR-IEH-02]"

Ik zit in het buitenland tijdelijk, maar weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Als ik nu contact wil opnemen, kan het niet.
Ik krijg bij contact in het helpcentruj al maanden:

https://support.google.com/adsense/gethelp

Quote:

een paar keer heb ik een thread gemaakt op hun support forum, maar daar komt niks uit.

Hoe dien ik google nu officieel te sommeren, want dit is gewoon diefstal.
Contact opnemen
Aan de slag
Ik kan geen bankrekening toevoegen en mijn laatste betaling is het geld verdwenen
Aanbevelingen
Betalingen niet ontvangen
Contactopties
Preferred language:English

Email
Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw.


Het is nog steeds niet mogelijk om een niweue bankrekening toe te voegen, nu krijg hij ook dat er iets mis is gegaan.

Mijn geld is weg en kan nergens contact met ze opnemen.

Is google nu op het criminele pad gegaan,door gewoon geld te stelen of waren ze dit al langer?

Wat kan ik hieraan doen?

Daniel
Gewijzigd op 26/06/2021 14:26:14 door Daniel van Seggelen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:12:07
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/06/2021 20:22:32
Quote Anchor link
Je bent in ieder geval niet de enige.
https://support.google.com/adsense/thread/108671081/error-or-ieh-02-when-adding-bank-account?hl=en

Google zal zich waar dat absoluut noodzakelijk is conformeren, maar het bedrijf is zeker niet transparant. Ze blinken ook niet uit in maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ze crimineel noemen gaat te ver. Ze zijn hooguit te typeren als amoreel.

Ik mag Google graag vergelijken met het alziend oog, in de context van Mordor (Tolkien).
En gewoon geld is in mijn woordenboek iets wat komt in een loonzakje, ook al romantiseer ik het verleden daar mee.
Gewijzigd op 26/06/2021 20:23:08 door Ad Fundum
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

27/06/2021 06:27:23
Quote Anchor link
Je bent in ieder geval niet de enige.
https://support.google.com/adsense/thread/108671081/error-or-ieh-02-when-adding-bank-account?hl=en

Google zal zich waar dat absoluut noodzakelijk is conformeren, maar het bedrijf is zeker niet transparant. Ze blinken ook niet uit in maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ze crimineel noemen gaat te ver. Ze zijn hooguit te typeren als amoreel.

Ik mag Google graag vergelijken met het alziend oog, in de context van Mordor (Tolkien).
En gewoon geld is in mijn woordenboek iets wat komt in een loonzakje, ook al romantiseer ik het verleden daar mee.

Quote:
ze crimineel noemen gaat te ver


Als mensen een overeenkomst met klanten sluiten om als publisher geld te kunnen verdienen, maar deze gewoon inhouden en totaal geen contact kunt opnemen met hun support team, dan ga je tegen de wet in , wat een criminele activiteit is.
Als dit vaker gebeurd, lijkt het mij dit dat ze dit bewust doen met voorbedachte rade.

Ik kan dus eigenlijk geen kant op of moet een dagvaarding tegen google opstellen.
Dat is meer geld dan het geld wat ik van ze tegoed krijg. Dus ja dan kom je niet verder.
Gewijzigd op 28/06/2021 00:57:17 door Daniel van Seggelen
 
Ad Fundum

Ad Fundum

27/06/2021 21:07:32
Quote Anchor link
Tegen welke wet? Ik bedoel, is de overeenkomst gesloten naar Nederlands recht, of een buitenlandse?

En je gaat uit van opzet, maar is dat bewezen? Is het uitgesloten dat het slechts een technische storing is, en bijvoorbeeld onderbezetting vanwege Corona?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou in een vergelijkbaar geval net zo pissig zijn.

Alleen zou ik zelf nooit zaken durven doen met Sauron, juist omdat dit soort praktijken zich gemakkelijk kunnen voordoen en er voor mij dan helemaal niets controleerbaar is, en de situatie juridisch onbereikbaar voor kleinere partijen.

Ik hoop maar dat de schade binnen de perken blijft, en dat het voorval zich in de toekomst niet zal herhalen.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

28/06/2021 01:13:15
Quote Anchor link
Duidelijk. Ja slechte service van Google.
Ik heb dit gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=OEaWWpCm33E

Maar in Nederland gebruiken we geen routing nummers voor zover ik weet.
Lijkt er steeds meer en meer op dat ZZP/MKB bedrijven de rug toe wordt gekeerd en de grote jongens overblijven.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

28/06/2021 07:44:44
Quote Anchor link
Goede vondst! Het helpt doorgaans als je niet de enige bent met een probleem.

In dit geval is het probleem dat Google te weinig support biedt.
Zouden ze (telefonisch) bereikbaar zijn zoals de bank, dan loop je nog risico op een kastje-muur verhaal, maar waarschijnlijker is dat iemand je gewoon kan helpen.

Het enige dat ik hiervoor zo snel kan vinden is deze link voor klachten:
https://support.google.com/google-ads/answer/176378?hl=en
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/06/2021 09:45:40
Quote Anchor link
Lopen jullie niet een beetje te hard van stapel met beschuldigingen aan het adres van Google?

Bekijk het eens van de andere kant: iemand probeert het tegoed van een Nederlandse onderneming vanaf een buitenlands IP-adres over te maken naar een ongeverifieerde buitenlandse bankrekening. Als Nederlands ondernemer ben ik blij dat dit niet zo makkelijk kan...

Is dit dezelfde buitenlandse bankrekening als onlangs werd geweigerd door een Nederlandse payment service provider?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

28/06/2021 19:41:37
Quote Anchor link
Ik zeg alleen maar dat Google niet transparant is, dat is omdat je niet te weten mag komen hoe ze jouw zoekbubbel maken. Dat daar een bias in zit is voor mij evident, als ik zoek op afbeeldingen van "chrome" krijg ik enkel en alleen logo's van een zekere browser. Pas als ik zoek op "chrome color" krijg ik afbeeldingen waar een normaal persoon aan moet denken.

En verder zeg ik alleen maar dat ze niet uitblinken in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is toch vrij algemeen bekend dat ze zich in ons land hebben gevestigd, niet alleen vanwege de gunstige belastingvoorwaarden maar ook vanwege gesubsidieerde groene stroom, en netbeheerders waarschuwen inmiddels voor stroomuitval in Nederland. Tegelijk zie ik Google geen lokale clubs sponseren zoals bijvoorbeeld de Rabobank structureel doet, of duurzame initiatieven ontvouwen zoals de Triodos bank doet.

Het enige is dat ik aangeef Google in de context van Tolkien te zien, dat is geen beschuldiging maar een gevoel mijnerzijds. Een andere opmerking die ik daarbij wil maken is dat mijn vroegere geschiedenisleraar stelde dat iedereen hoort te weten dat "macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut".

Of je met een partij zaken wil doen is natuurlijk je eigen keuze, maar zoals dat je in de financiële wereld zelf dikwijls verantwoordelijk wordt gehouden om te weten wat je koopt, zo hoor je ook te weten met wie je zaken doet.
En dan vind ik een bedrijf als Alphabet Inc., dat zo'n grove 20000 km verderop zit, ver buiten de EU, niet direct een voor de hand liggende keuze voor het MKB. Maar dat is slechts mijn mening, en er is niets zo veranderlijk als de mens.
Gewijzigd op 28/06/2021 19:45:05 door Ad Fundum
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

29/06/2021 07:57:52
Quote Anchor link
Quote:
Bekijk het eens van de andere kant: iemand probeert het tegoed van een Nederlandse onderneming vanaf een buitenlands IP-adres over te maken naar een ongeverifieerde buitenlandse bankrekening.


Dus? Die mogelijkheid moet er toch zijn om i.p.v geld in te houden mensen te kunnen laten verifieren? En en jaren was er al eerder een ander NEDERLANDS bankrekeningnummer in gebruik.

Quote:
En verder zeg ik alleen maar dat ze niet uitblinken in maatschappelijk verantwoord ondernemen


Helemaal mee eens en dat is het grote probleem. Om klanten niet eens te kans te geven om hun bankrekening te verifieren, danwel via sms, telefoon, verificatie code via een overmaking op de rekening etc etc.

Niets maar dan ook niets is mogelijk behalve dan wachten en hopen dat dit probleem word opgelost.

En ja er zijn veel meer van dit soort verhalen. Ik hoop gewoon mijn geld terug te kunnen krijgen en in de toekomst naar een betrouwebaardere partij stap om zaken mee te doen.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

29/06/2021 10:11:33
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 29/06/2021 07:57:52:
in de toekomst naar een betrouwbaardere partij

DPG Media timmert behoorlijk aan de weg:
https://www.trouw.nl/economie/overname-van-rtl-belgie-door-dpg-media-past-in-het-streven-nationaal-kampioen-te-worden~b9303a56
Gewijzigd op 29/06/2021 10:12:16 door Ad Fundum
 
B a s
Beheerder

B a s

29/06/2021 18:03:14
Quote Anchor link
Ik heb dit probleem ook gehad. Niet met Adsense maar wel met Workspace. IBAN nummers accepteren ze niet meer. Dit is een bug bij Google. Je kunt een ticket inschieten en dan is het binnen 2 weken opgelost. Ik deed dat door in te loggen op Workspace na workaround met PayPal account gekoppeld aan die Workspace. Eenmaal ingelogd via help een ticket ingeschoten.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

06/09/2021 07:18:14
Quote Anchor link
Ik heb geen workspace en adsense chat, email etc lukken allemaal niet, dan is er een error : "Try again later" bericht.

Nog steeds kan ik geen bankrekening toevoegen.
Ik wil ook geen google workspace, omdat ik i.v.m privacy voor mijn emails deze niet door Google gehost wil hebben

Lijkt erop, dat ik mijn geld kwijt ben.
Bellen kan ook niet en nergens officieel support.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.