Google is je vriend

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthias R

Matthias R

02/08/2009 02:23:00
Quote Anchor link
Beste,
Ik ben het zinnetje: "Google is je vriend" een beetje beu gehoord...
Bv over de topic Paypal:
Iemand vraagt om meningen van andere gebruikers van paypal,
En omgeveer een uitleg vraagt...
En er word WEERAL gezegt "Google is je vriend"
En zo merk ik de laatste tijd dat in bijna de helft van de topics dit zinnetje wel voorkomt...

Mvg
Matthias Rochtus
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:57:40
 
Afra ca

Afra ca

02/08/2009 03:17:00
Quote Anchor link
Is het specifiek dat zinnetje, of de gedachte erachter? IN het tweede geval:

Het is eenvoudig. We proberen mensen te stimuleren zelf de antwoorden op het internet te vinden. Met een beetje handigheid is van alles te vinden in een korte tijd. Dan is het echt niet nodig onnodige topics te plaatsen.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

02/08/2009 04:20:00
Quote Anchor link
Ok, speciaal voor jou,, (heb hier al eerder commentaar heb gehad,, maar waarschijnlijk moet jij het op de harde manier leren)
Just Fucking Google It.

Maar als je het zo beu bent,, waarom schrijf je het dan 3 keer?

Voor de rest gaat het,, zoals Afro al zegt,, om de gedachte erachter,, en niet om de zin zelf.
 
Rens nvt

Rens nvt

02/08/2009 09:55:00
Quote Anchor link
nico schreef op 02.08.2009 04:20:
Ok, speciaal voor jou,, (heb hier al eerder commentaar heb gehad,, maar waarschijnlijk moet jij het op de harde manier leren)
Just Fucking Google It.

Maar als je het zo beu bent,, waarom schrijf je het dan 3 keer?

Voor de rest gaat het,, zoals Afro al zegt,, om de gedachte erachter,, en niet om de zin zelf.

Nou Nico, gefeliciteerd met je genuanceerde reactie... Het is en blijft hier wel een forum, en iemand stimuleren om Google te gebruiken is iets anders dan de term 'Just Fucking Google It'... Als je vind dat iemand te weinig gegoogled heeft staat het je wat mij betreft vrij om hier wat van te zeggen... Maar laat iemand wel in zijn waarde...

Kan me nog een topic over de sfeer op dit forum herinneren... Laten we het hier nou gewoon gezellig houden...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/08/2009 11:20:00
Quote Anchor link
Het is een algemeen verschijnsel, en het is zeker niet nieuw. Zodra mensen zich anoniem wanen krijg je een andere kant te zien. Let maar eens op wat er met sommige personen gebeurt zodra ze achter het stuur kruipen. Of zodra ze in een grote groep naar een voetbalwedstrijd gaan. Het verbaast mij niet echt dat je dit gedrag op internet ook ziet.

Neem YouTube als voorbeeld en lees de reacties eens op de gemiddelde video. Het begint meestal leuk, en voor je het weet krijg je hele scheldpartijen.

Ik denk dat het veel te maken heeft met de vermeende anonimiteit die men op internet heeft en het zal ook wel te maken hebben met het uitlokken van een reactie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 

02/08/2009 12:10:00
Quote Anchor link
Opzich vind ik dat je nog wel kunt zeggen dat google je vriend is, als je van die fouten krijgt als dat de headers al verzonden zijn. Daar is al zó vaak over geschreve, je moet daar echt wel wat over kunnen vinden.

In dat topic vind ik het níet kunnen. Die zoekactie helpt geen ene zak, daarmee vind je echt alleen onzin dingen. Dus als je het stom dat mensen zeggen dat google je vriend is, dan geef ik je wat betreft dat topic gelijk. Dat is daar ook heel stom gezegd.

(Overigs vind ik 'Google is je vriend' ook wat raar klinken. Persoonlijk zou ik gewoon zeggen dat je moet google'en.)

Het is ook niet echt heel net om die url daar neer te plakken (waarom moet die url zeggen dat ik firefox gebruik? Ik gebruik geen firefox. Firefox is kut. Geef mij maar Opera.) Als je een google link wilt doen kan je ook gewoon [google]google[/google] doen. Dan krijg je google.
 
Afra ca

Afra ca

02/08/2009 14:21:00
Quote Anchor link
Hoewel ik vind dat Jan Koehoorn hier zeker een punt heeft, weet ik niet of dat helemaal van toepassing is hier. Ik kan niet anders dan instemmen met Karl. Tevens vind ik het zinnetje een beetje raar en beangstigend ^^ Google is becoming a living thing :O ... . En over de firefox link Karl, dat komt omdat iemand wat haastig was en de shortcut ctrl+k heeft gebruik ;) (En ook ik begin langzaam in te zien dat Opera rockt (woordspeling..... )

En als laatste @ Nico: Het is Afra, niet Afro ;)
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

02/08/2009 14:35:00
Quote Anchor link
@Rens,, dat is een website/uitspraak, en die moet je niet altijd even letterlijk nemen,, en dat is nou juist het punt waar k echt niet tegen kan,, mensen die alles maar serieus nemen, en dan meteen een soort paniek aanval krijgen, omdat ze niet meer weten wat hun overkomt.

En voor de rest vind k niet dat een forum er is om mensen dom te houden,
Misschien is het belangrijker dat mensen iets leren,, en dat gebeurt alleen als ze er zelf naar zoeken,, en niet als alles maar weer word voorgekauwd.
In mijn slechte verleden, toen ik nog de studie IHM deed (hoge hotelschool), toen hadden ze één of ander vaag zinnetje, wat hier eigenlijk meer op toepassing is, dan als op het hele school gebeuren van toen.
"Give a man a fish, and you feed him for a day.
Teach him how to fish, and you feed him for a life time."

Ik vind, en wat jij vind, maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit, (maar dat terzijde) dat een forum is om mensen echt iets te leren, en niet om ze alles voor te kauwen.
Natuurlijk kan er zo af en toe wel wat voorgekauwd worden, maar meestal zie je aan de post wel hoeveel moeite er al is gedaan, en hoeveel moeite ze er voor willen doen.

en @ Afra
Sorry :'(
 
Rens nvt

Rens nvt

02/08/2009 14:37:00
Quote Anchor link
@nico: dan zijn we het dus niet oneens, maar blijft wel een feit dat enige nuance in posts niet verkeerd is...
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

02/08/2009 14:54:00
Quote Anchor link
Of dat mensen het maar niet te letterlijk allemaal op moeten vatten, en een keer naar de "bright side of life" moeten kijken.
Maar dat is toch een eindeloze discussie,, dus we laten het hier maar bij,, voor de rest mag je reageren op pm, just to not screw the topic
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.