Google maps api

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen de wilde

Jeroen de wilde

21/05/2015 15:47:12
Quote Anchor link
Beste webmasters,

Ik gebruik al enkele manden onderstaande script zonde problemen.
nu verhuis is mijn webhosting en sindsdien werkt dit niet.
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

alvast dank

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
function getCoordinates($address){
$address = str_replace(" ", "+", $address); // replace all the white space with "+" sign to match with google search pattern
 
$url = "http://maps.google.com/maps/api/geocode/json?sensor=false&address=$address";
 
$response = file_get_contents($url);
 
$json = json_decode($response,TRUE); //generate array object from the response from the web
 
return ($json['results'][0]['geometry']['location']['lat'].",".$json['results'][0]['geometry']['location']['lng']);
 
}

echo $locatie = getCoordinates('straat nummer gemeente postcode');
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:08:14
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/05/2015 17:26:09
Quote Anchor link
Zet de foutafhandeling eens aan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
?>


Mogelijk zie je dan meer?
 

21/05/2015 20:19:22
Quote Anchor link
Waarschijnlijk heeft die andere server een andere versie van PHP en/of MySQL of MariaDB.
Er zitten de nodige subtiele en minder subtiele verschillen tussen vooral PHP versies.
Een andere benadering (minder snel dan wat Aar voorstelt) is om PHP versies te vergelijken en kijken welke wijzigingen op jouw code van toepassing kunnen zijn.

Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat Google andere data stuurt naar de ene hostingpartij dan wat het doet naar de andere. De output van de API kun je ook nog vergelijken.
Als dat het issue is krijg je een foutmelding voor regel 11.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.