Graden teken in database zetten?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

31/08/2018 23:06:53
Quote Anchor link
Ik heb diverse waarden en namen die in een database gezet worden door mysqli.
Nu wil ik graag in een kolom 600℃ plaatsen.
Nu heb ik dat geprobeerd in mijn mysqli insert regel met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RAshConditions='600'+CHAR(176)+'C'

Maar hij plaats mij gewoon 600 en voor de rest niets.

Hoe krijg ik dit wel goed?
Gewijzigd op 31/08/2018 23:07:26 door Pascal Schuffelers
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 18:22:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/09/2018 00:05:00
Quote Anchor link
En waarom moet dat teken in de database?
Die plaats je toch bij de uitvoer erbij?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

01/09/2018 00:21:28
Quote Anchor link
En als je gewoon
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RAshConditions='600?'

doet? Anders heb je waarschijnlijk je encodings niet goed staan (alles UTF-8, dat is wel het makkelijkst).

Hm, hier op PHPhulp krijg ik ook een "?" na opslaan van m'n originele comment (met knip/plak van jouw karakter; en in de PHP code hierboven klopt het nog steeds niet). Is dit zo'n karakter wat in de uiterste regionen van de Unicode set zit? Dan moet je (waarschijnlijk) utf8mb4 gebruiken voor je database. Of gewoon "°C" (2, wat algemenere, karakters).

Maar wat Ariën zegt: Als je in deze kolom alleen maar temperaturen op gaat slaan, dan is er geen noodzaak om die "°C" er steeds bij te plaatsen. Gewoon numeriek opslaan, en pas bij weergave die "°C" er weer achter plakken.
Gewijzigd op 01/09/2018 00:25:37 door Rob Doemaarwat
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/09/2018 00:41:39
Quote Anchor link
Plus het voordeel, als je dat teken niet opslaat, is dat het een getal is, waarmee je kan rekenen en tellen in SQL.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/09/2018 00:59:17
Quote Anchor link
Ben ik het mee eens (het symbool bij een waarde opslaan is nogal loos, en vervuilt in zekere zin je data), maar dit vormt toch wel een aanleiding om te kijken wat er misgaat met je character encoderingen :p.

Zoals @Rob aangeeft: dit is een weergavekwestie, waarbij je de data (pas) bij weergave voorziet van extra symbolen en tekens zodat deze meer betekenis hebben voor de eindgebruiker.
Gewijzigd op 01/09/2018 01:00:46 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.