Grappige opmerkingen van beginners

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2011 12:41:00
Anchor link
Het leek mij leuk om eens een topic te wijden aan grappige opmerkingen van beginnende programmeurs. Ik wil niemand hiermee beledigen, ikzelf ben ook beginner geweest.
Het is niet de bedoeling om iemand te bashen verder...

maar goed laten we aftrappen:

1) Waar vind ik het font 'inherit'? Deze staat in mijn CSS, maar ik kan deze nergens vinden op mijn harde schijf.?

2) Vriend van mij die net nieuw is met PHP en er nog niks van snapt vraagt aan mij hoe je moet uploaden in PHP, ik was even druk bezig en vraag of hij Google kan raadplegen.
Komt hij na 5 minuten aan met een .pl-script: "Zeg, weet jij hoe dit werkt, je kan er mee uploaden, schijnt...."
Ik: Stuur die .pl file eens? Ben wel benieuwd, hoewel PHP handiger is in mijn ogen :-).
Hij stuurt, is het een exploit om een willekeurig outdated phpBB-forum ofzo te hacken.
Mijn reactie: "Tja, je KAN ermee uploaden, maar ik durf te wedden dat dit niet je goede manier is...."

Zo, trappen jullie nu maar af. Ook om je eigen 'fouten' van vroeger mag je lachen hoor...

3) Ik was via MSN een jaar of 5 geleden een jongen aan het helpen met PHP, maar ja, hij had er niet echt de motivatie voor. Ikzelf bleef nog wel geduldig hoewle hij hier en daar wat onrustig deed. Todat ik eens besloot er wat van te zeggen: "Doe eens normaal...", ware het niet dat ik een typfout maakte en in plaats van doe het woord 'die' typte....

Hij helemaal flippen en met ziektes smijten enzo. Ik zo van: "Waarom ga je nu flippen?". Hij: "Ga zelf door joh...."
Ik: Eh... mja, dat was een typfout hoor....

Zie je het voor je: Ik erg rustig blijvend, en op eens iemand de dood in toewensen terwijl ik hem hielp? Dat zou wel apart zijn.....
Anno 2011 programmeert hij niet meer, hij heeft andere hobbie's, hoewel hij het wel redelijk ver geschopt heeft in PHP.
Gewijzigd op 20/01/2011 12:48:01 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:29:37
 

20/01/2011 12:45:29
Anchor link
Ik had een keer een programma gemaakt wat cookies moest wissen maar hij deed mijn bureaublad opruimen en zelfvernietiging.
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

20/01/2011 12:49:37
Anchor link
=D Kan zo even nergens op komen, even goed nadenken...
 
Niels K

Niels K

20/01/2011 13:05:34
Anchor link
Beginner: Niels, ik heb een applicatie geprogrammeerd maar daarvoor is javascript vereist.
Ik: Ok, leuk, ga verder
Beginner: Nu dacht ik slim te zijn en maak ik gebruik de tag <noscript></noscript>
Ik: Kan, maar er zijn betere oplossingen.
Beginner: Ja zal best maar daar wil het niet over hebben, kijk ik probeer een foutmeldingen weer te geven als javascript niet aanstaat, maar het werkt niet ofzo? Zou jij er heel even naar willen kijken? (stuurt een link van pastebin)
Ik: Uhh, vind je het gek met deze code?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<noscript>
<script type="text/javascript">
alert('Deze applicatie vereist javascript');
</script>
</noscript>




Quote:
=D Kan zo even nergens op komen, even goed nadenken...

Heb nu echt een *** - opmerking op mijn tong liggen, maar laat ik het niet plaatsen is ook zo beledigend ;)
Gewijzigd op 20/01/2011 13:06:13 door Niels K
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

20/01/2011 13:07:16
Anchor link
Niels Kieviet op 20/01/2011 13:05:34:
Beginner: Niels, ik heb een applicatie geprogrammeerd maar daarvoor is javascript vereist.
Ik: Ok, leuk, ga verder
Beginner: Nu dacht ik slim te zijn en maak ik gebruik de tag <noscript></noscript>
Ik: Kan, maar er zijn betere oplossingen.
Beginner: Ja zal best maar daar wil het niet over hebben, kijk ik probeer een foutmeldingen weer te geven als javascript niet aanstaat, maar het werkt niet ofzo? Zou jij er heel even naar willen kijken? (stuurt een link van pastebin)
Ik: Uhh, vind je het gek met deze code?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<noscript>
<script type="text/javascript">
alert('Deze applicatie vereist javascript');
</script>
</noscript>




Quote:
=D Kan zo even nergens op komen, even goed nadenken...

Heb nu echt een *** - opmerking op mijn tong liggen, maar laat ik het niet plaatsen is ook zo beledigend ;)


Zeg maar hoor, ik kan wel ergens tegen =D
 
Niels K

Niels K

20/01/2011 13:11:55
Anchor link
@Jurrian

Nee, want deze kan echt niet ;-)

Ontopic:

- Verkeerde bestanden editen
- Spaties voor de PHP tag

Maar goed, dat kan de beste overkomen toch? Vandaar dat het mij ook wel eens is overkomen :)
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

20/01/2011 13:13:26
Anchor link
Dat eerste had ik ook wel eens. Klikte verkeerde bestand aan, alles deleten, dan wat anders er in zetten... OEPS! Verkeerde bestand, al gesaved, kan niks meer terughalen... =(

=D

@Niels
Hmmmm.... =]
 
Chris -

Chris -

20/01/2011 13:51:54
Anchor link
@Niels, toch wel erg benieuwd ;-)

"Ik ben net bezig met PPH, maar het werkt niet! Als ik um in de brouwser opent, dan laat hij gewon de kode zien die ik heb ingevult."

"Is het lokaal of online?"

"Lokaal"

"Wat voor server draai je lokaal?"

"Server? Neejoh gewoon opgeslagn als .html en daarna in internt Explorer geopent!"

"/instantfail"
 
Niels K

Niels K

20/01/2011 13:55:59
Anchor link
Haha:)

En ook zijn Nederlands is ook al zo goed :)

Overigens 'Gewoon de code laten zien die ik heb ingevuld' lijkt logisch maar na een test van SanThe blijkt dat toch niet zo te zijn:

Check
 
Chris -

Chris -

20/01/2011 14:06:07
Anchor link
Klopt, "
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?" opent een tag ;) Staat dat in het topic?
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

20/01/2011 16:23:31
Anchor link
Dat opent dus weer zo'n automatisch code-schermpje...
 
Write Down

Write Down

20/01/2011 17:41:05
Anchor link
Komaan Niels, wees eens lekker grof haha
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

20/01/2011 18:01:54
Anchor link
Noou =P Straks voel ik me zo beledigd dat ik hier nooit meer terugkom, hoewel dat voor jullie toch niet zo veel uitmaakt...

Naja: kom maar op! =D
 
Write Down

Write Down

20/01/2011 18:13:02
Anchor link
@Jurrian, jammer dat je het zelf al zegt haha (grapje)
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

20/01/2011 18:13:55
Anchor link
@ Write;

En bedankt =D Nee, ik kan serieus wel ergens tegen. en anders heb ik wel iets om terug te zeggen =P
 
Jurrian Nijland

Jurrian Nijland

28/01/2011 14:06:32
Anchor link
Komt er iemand via via naar mij toe of ik een klein inlogsysteem met rangen kon maken. Ik had nog wel zo iets, dus ik zeg "oke is goed". Ik vraag hem een tijdje later naar zijn database gegevens. "Database? Wat is dat?". Ikke helemaal uitleggen. Hij begrijpt het, maakt een database en geeft mij de gegevens.

Ik ga naar m'n bed. De volgende morgen zie ik een offline-berichtje: wil je er ook een chat bij maken? En een admin systeem?

Ik vertelde hem dat dat allemaal wel erg veel was, en ik niet wist of ik dat wel voor hem wou doen.

Twee uur later krijg ik het bericht of ik er dan ook een radio-systeem bij wou maken. En een nieuwssysteem. Heb hem nogmaals geprobeerd duidelijk te maken dat ik niet zo ver voor hem ging. Een klein systeem aanpassen oké, maar zo'n (bijna) complete site maken doe ik niet voor niks.

"Vind je het logisch dat ik je niet kan betalen? Ik ben ook nog maar 9".

Toen ging mijn mond even open van verbazing. En toen werd me duidelijk waarom hij niets van MySQL, PHP, html etc snapte.

Ik ga hier niet vertellen over wie het gaat, maar het was een niet zo slim persoon (niet Stan van Langen ofzo =P)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/01/2011 15:34:40
Anchor link
Een paar leuke voorbeelden van wat ik wel eens tegen ben gekomen :D

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

function loginCheck()
{

    $id = 0;
    if(isset($_COOKIE['userid']))
    {

        $id = (int) $_COOKIE['userid'];
    }

    return mysql_query('SELECT * FROM users WHERE id='.$id);
}

if(loginCheck()){} gaat wel goed ;)
?>
 

01/02/2011 00:15:14
Anchor link
@TJVB tvb: Lekker :-P


Zo straks in een topic: if(FALSE) {


....
 

02/02/2011 01:08:14
Anchor link
Hopla nog een. Niet hier weg. Maar wel van een beginner:
beginner:
Je hebt een string : for example this one: echo "<font color=\"green\">Bedankt voor uw bericht</font>";
Dan moet je wel escapen. Een string tussen single qoutes plaatsen is geen string meer.
Nja voor php wel, omdat php strongly typed is

Slimmert.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

02/02/2011 09:18:17
Anchor link
@Karl, ik snapte al niet hoe dat werkte, bedankt voor de uitleg ;)

Ik kreeg het weekend een vraag en die kwam neer op dit probleem
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
if(!isset($_GET['p'])
{

    $_GET['p'] = 'home';
}


if(isset($_GET['p']) )
{

    switch ($_GET['p'])
    {
        case
'contact' : include 'pages/contact.php'; break;
        case
'about' : include 'pages/about.php'; break;
        //nog een rijtje, geen home
        default : include 'pages/404.php'; break;
    }
}

else
{
    include 'pages/home.php';
}

?>

Waarom geeft die een 404 op de homepage?

Eigenlijk zijn het vaak van de kleine dingen die het leven zo zuur kunnen maken
Gewijzigd op 02/02/2011 09:20:42 door TJVB tvb
 
Chris -

Chris -

02/02/2011 09:35:53
Anchor link
Lol, maar dat is iets wat je pas weet wanneer je het gebruikt ;-) De opzet is op zich logisch, maar had in dit geval beter empty kunnen gebruiken!
 

Pagina: 1 2 3 4 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.