Grote excel bestanden downloaden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Eilander

Mark Eilander

14/04/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Goede avond allen,

Ik ben bezig een script te schrijven die een sql qeury om kan zetten naar o.a. excel en pdf.
Nu heb ik die laatste al zo goed als af, en hier heb je ook goede scripts voor (fpdf).
Maar met excel stuit ik op een probleem.
Bij kleine bestanden tot 250 records gaat alles goed, daarboven wordt het traag, en krijg ik time-out errors......
Nu vroeg ik me af of iemand bekend is met dit probleem, en wat de oplossing was voor dit probleem.
Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:25:00
 
Christiaan Baartse

Christiaan Baartse

14/04/2008 18:39:00
Quote Anchor link
Gewoon je script executiontime limit wat omhoog schroeven. Als dit je eigen webserver is vind je dat in je php.ini of met

ini_set('max_execution_time', 360);

360 zijn de secondes
 
Mark Eilander

Mark Eilander

15/04/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Ok, maar dat zal helaas niet elke provider toestaan.

Is er geen anere oplossing zonder in je php.ini te rommelen?
 
/home/joost

/home/joost

15/04/2008 10:56:00
Quote Anchor link
kan volgensmij ook wel met .htaccess ...... moet je ff googlen ;)

mvg Eamonn
 
Marco Fijn

Marco Fijn

15/04/2008 10:57:00
Quote Anchor link
Dit lijkt mij niet,

Het probleem is dat de bewerking nou eenmaal moet worden uitgevoerd en deze is erg tijdrovend, en zodra de max_execution_time dan gehaald wordt, stopt het script gewoon.

Je zult dus een oplossing moeten vinden waardoor je script binnen de max_execution_time wordt uitgevoerd
 
Mark Eilander

Mark Eilander

15/04/2008 11:02:00
Quote Anchor link
Ik zat meer te denken aan iets dat het bestand op de achtergrond klaar zetten op de server etc......

Vraag me wel af of excel zulke grote hoeveelheden variabelen aan kan (200.000 +)
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

15/04/2008 11:39:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
set_time_limit(0);
?>

zou genoeg moeten zijn
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.