HDD gecrasht, wat nu?!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/07/2012 14:41:41
Quote Anchor link
Eind januari dit jaar heeft mijn laptop het opgegeven, met een onbekende redenen.

Stand van mijn laptop is: het gaat aan (althans lichtjes branden), maar ik zie geen bios etc. ook via vga en hdmi zie ik geen bios. Ik vermoed dat de moederbord het opgegeven heeft. Normaal hoorde ik een piepje als ik tijdens de bios wat op mijn toetsenbord typte, dit is nu niet meer het geval.

Maar goed, ik wil nog stéééds mijn HDD reden. Ik heb al aardig wat tools gebruikt, maar deze werken niet goed (ik heb spinrite, hdd recon en paar linux tools gebruikt/getest).
Dus mijn vraag luidt: kent er iemand rondom A'dam een plek waar professionals mij kunnen helpen? Mijn budget is max rond de 150 euro, zal toch niet duurder zijn? Het gaat om een schijf van 160 Gb.
Gewijzigd op 15/07/2012 16:24:34 door Kumkwat Trender
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:55:33
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2012 15:01:28
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de de schijf er uit te halen en aan een andere computer te koppelen?
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/07/2012 15:08:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/07/2012 15:01:28:
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de de schijf er uit te halen en aan een andere computer te koppelen?


Ik heb de schijf niet uit elkaar gehaald. Maar wel uit mijn laptop, lijkt me wel zo logisch als mijn laptop het ook niet meer doet hé.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2012 15:30:23
Quote Anchor link
Het was maar een vraag hoor... ;)

Ik zou die schijf ook niet uit elkaar halen, maar als secundaire schijf aan een andere computer hangen.

Er zijn recovery programma's op de markt waarmee je mogelijk (delen van) je data kunt terughalen.

Ik heb iemand anders die bestanden op een memory-card van een fotocamera had gewist deze http://www.piriform.com/recuva laten gebruiken en die heeft alles weer terug kunnen halen. Dus dat programma zou je kunnen gebruiken.

Uiteraard kan ik je geen garanties geven. Succes ermee.
 
Frank WD

Frank WD

15/07/2012 15:31:48
Quote Anchor link
Als ik een HDD heb waar windows op staat en overige gegevens en ik wel de gegevens redden. Die ik altijd het volgende.

- HDD uit de defecte laptop/desktop halen.
- Een externe HDD behuizing er bij pakken of zo speciaal setje om HDD te testen.
- HDD er mee verbinden en in desktop/latop steken.
- HDD na lopen op gegevens die je wilt bewaren.
- HDD formateren.

EDIT:
Als de HDD het nog gewoon doet, waarom wil je dan een data recovery gebruiken. Dit is na mijn weten helemaal niet nodig. Dit natuurlijk wel nodig als je data kwijt bent geraakt door een bijvoorbeeld: Deleten.
En bij een data recovery moet de schijf nog wel herkend worden. Word hij niet herkend door Windows dan word het al een stuk lastige om het zelf te doen.
Gewijzigd op 15/07/2012 15:37:30 door Frank WD
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/07/2012 16:31:37
Quote Anchor link
Een paar screenshots, om een idee te geven hoe slecht/goed het is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Ozzie: ik heb dat ook al geprobeerd. Maar met de snelheid van dat tooltje zou het mij 2 jaar duren.. Dus ben er na 1 dag scannen gestopt.

@Frank, ik vermoed dat alleen de boot-loader defect is als ik naar mijn SMART data kijk.
- HDD na lopen op gegevens die je wilt bewaren
is makkelijker gezegd dan gedaan :')
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

01/09/2012 20:35:54
Quote Anchor link
Nja, iemand anders die kan helpen?
 
John Berg

John Berg

01/09/2012 21:09:08
Quote Anchor link
Backup terugzetten?
 
Frank WD

Frank WD

01/09/2012 23:06:30
Quote Anchor link
Ja maar Kumkwam, Je wilt gegevens bewaren of terug halen of je wilt het niet.
Als je het wilt terug halen of bewaren zul je er tijd voor moeten in steken.

Dus de opmerking makkelijke gezegd dan gedaan vind ik beetje vreemd.
En daar naast is het maar een 160 gig schijfje, hoezo ben je 2 jaar dan bezig?
ik heb hier net van de week een 2TB schijf in de recovery gehangen. hij heeft 1,6TB van de 1,8TB terug kunnen halen. En dit was in 29uur geklaard.
Dus 2 jaar voor een 160gig is wel erg lang vind je niet? Of heb je een PC die je aan de gang moet houden met een slinger.
 
Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

02/09/2012 10:25:33
Quote Anchor link
Datarecovery wordt een duur grapje dat je met een budget van 150 euro niet redt.

Ik heb vaker met dat bijltje gehakt, zelfs stukken geformatteerde schijf zijn terug te halen mits je een windows installatie cd ter beschikking hebt.

Ik vermoed dat je boot.bin beschadigt is doordat je schijf een tik heeft gehad toen je moederbord het opgegeven heeft.

Heb je echter geen installatie cd dan kun je een kloon van je schijf maken met een clonezilla. Het is niet heel moeilijk, pak naast je hdd die je wilt redden nog een 2e schijf & sleutel deze aan een computer & start clonezilla op.

Voer een diskcheck uit & copieer het geheel naar de nieuwe schijf.

Link : http://clonezilla.org/downloads.php

Succes!
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

01/02/2013 15:09:56
Quote Anchor link
Naice, bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.