Header en Sessies werken niet op klant website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

06/11/2014 12:21:06
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Op mijn eigen websites welke draaien op de zelfde server kan ik wel gebruik maken van sessies en header redirects maar op die van mijn klant niet.

Ik heb een include bovenaan de header staan genaamd config.php Daarin heb ik ob_start() uitgevoerd en session_start();

Het lijkt erop dat ik geen sessies kan opslaan omdat ik de value wel set maar vervolgens niet kan uitlezen na het inloggen bijvoorbeeld. Ook de warning header already sent komt naar boven als ik een header gebruik.

Dit lijkt mij iets in de server instellingen maar waar moet ik zoeken aangezien het wel werkt op andere sites op dezelfde vps.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:07:05
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2014 12:22:37
Quote Anchor link
Zet de error reporting en de display_errors eens aan. En heb je al gezien naar welke output je header-error verwijst?
Gewijzigd op 06/11/2014 12:23:25 door - Ariën -
 
Furio Scripting

Furio Scripting

06/11/2014 12:29:05
Quote Anchor link
- Aar - op 06/11/2014 12:22:37:
Zet de error reporting en de display_errors eens aan. En heb je al gezien naar welke output je header-error verwijst?


Notice: A session had already been started - ignoring session_start() in /xxxxxx/config.php on line 4 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at xxxxx/index.php:107) in xxxxxx/inloggen.php on line 92
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/11/2014 12:39:09
Quote Anchor link
Oké... dus je voert tijdens 1 pagina-aanroep 2x session_start() uit (klopt niet), en blijkbaar wordt er al output verstuurd voordat er headers worden verstuurd.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

06/11/2014 12:40:59
Quote Anchor link
Opgelost door session_start helemaal bovenaan te zetten in de index.php file.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/11/2014 12:50:36
Quote Anchor link
mooi zo
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2014 13:13:57
Quote Anchor link
Nog een goede tip is om bij de geincludeerde bestanden boven de session_start() (als die er zijn) de afsluitende PHP-tag te verwijderen. Dan kan er nooit meer output na volgen. Een enkele spatie is ook al output wat voor header-errors kan zorgen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.