header(location:

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Open Source Developer Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Onze klant is gevestigd in regio Breda. Ter uitbreiding zijn zij op zoek naar een ervaren Open Source Developer. Onze klant gelooft in de kracht van samenwerken en vanuit die overtuiging biedt onze klant verschillende Open Source oplossingen aan bij klanten en implementeert deze. De organisatie adviseert klanten over verschillende oplossingen op het gebied van kantoorautomatisering. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen en het integreren van de verschillende componenten. Hierbij ga je sowieso gebruik maken van Open Source oplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van het hosting platform. Ben jij gek van Open Source en

Bekijk vacature »

Interne rol als Low-Code Developer, o.a. OutSystem

Bedrijfsomschrijving Deze snelgroeiende, Europese organisatie met zo’n 7,500 medewerkers verdeeld over 1,400 vestigingen is opzoek naar een Low-Code Developer om het huidige team te versterken. Het gaat hier om een interne rol bij een mooie Nederlandse organisatie. Het is een grote speler in de markt en geavanceerde systemen en hulpmiddelen spelen daarom een belangrijke rol in hun corebusiness. Om de lijnen kort te houden binnen deze grote organisatie wordt er gewerkt in kleine teams. Op het gebied van IT voeren ze alles zelf uit. Het team wordt onderverdeeld over Business Intelligence, Functioneel Analisten, Systeembeheer en Software Development. Voor de organisatie

Bekijk vacature »

Frontend Developer React

Onze ambitieuze opdrachtgever heeft ruimte voor een exra frontend developer. Om te beginnen voor een jaar, 36 uur per week. Locatie: Zuid Holland. We zoeken een kandidaat met HBO werk/denknivo en beheersing van Nederlands en Engels. STACK: React Typescript GraphQL Apollo AuthO Style components Storybook. Pre: AWS Go Lang FramerX/Sketch. Mocht het passen dan hoor ik je graag! Liesbeth Dijkers 010 2069800

Bekijk vacature »

OutSystems Ontwikkelaar bij een toffe Low-Code clu

Bedrijfsomschrijving Deze jonge maar kwaliteit gedreven organisatie heeft een vooraanstaande rol in Nederland op het gebied van OutSystems en consultancy. Dankzij een hoog kennisniveau en een sterk netwerk van klanten weten ze uitstekende kwaliteit te leveren waarvoor ze veel erkenning krijgen. Ze ontwikkelen complexe informatie systemen in marktleidende technologieën. Naast het ontwikkelen kunnen ze klanten ook uitermate goed begeleiden bij de inpassing van de systemen in de bestaande architectuur. Functieomschrijving Je komt bij dit bedrijf te werken in één van de scrumteams met kundige collega's. Er komt bij de applicaties die ze ontwikkelen regelmatig ook heel veel data kijken en

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

Senior Java software developer

AddSecure is one of the leading companies in Europe within secured, critical communication in several vertical segments. Our rapid growth is organic, as well as acquisitive, and today we have business in 13 countries. Now we are looking for senior JAVA developer to our vertical segment Smart Transport in Gorinchem (NL). Within Smart Transport, we offer flexible and scalable solutions for the entire order-to-cash process (O2C). Our customers can automatically collect, aggregate and enrich transport and logistics data. In addition we help them maximize their precision, predictability, transparency and delivery planning, while minimizing their costs and emission levels. About the

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt een gemotiveerd

Bekijk vacature »

Xamarin C# Developer

Als Xamarin C# Developer zorg je ervoor dat onze cross-platform mobiele apps onze medewerkers de best mogelijke manier geven om Coolblue te beheren. Hoe word ik een Xamarin C# Developer bij Coolblue? Je specialiteit is ofwel C# OF mobiele app code, en je geniet van het werken met Xamarin. Je vindt het leuk om samen met je collega's te programmeren, om zo een hogere kwaliteit in de codebase te garanderen. Daarnaast denk je na over technische beslissingen zoals architectuur, tools en processen. Ook houd je de performance van je app in de gaten en analyseer je samen met je team

Bekijk vacature »

Java Developer- Java/ Spring/ NoSQL

Full Stack Java Developer - JAVA / Spring / NoSQL BRAND NEW ROLE AVAILABLE IN AMSTERDAM, NETHERLANDS, WORKING WITH AN ESTABLISHED SOFTWARE HOUSE Mid to senior level candidates considered Amsterdam location, easily accessible by car and public transport JAVA / Spring / NoSQL salary up to €70,000 plus amazing benefits To apply please call +31 (0)208 004 990 or email me; george.widdowson@searchability.com Based in Amsterdam we are an industry leading software company who are looking for a Dutch speaking Java Developer with financial experience to join the team. We work with prestigious clients within the financial sector. Sourced by: @SearchabilityEU–

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Software Ontwikkelaar Heb jij altijd al willen weten hoe het achter de schermen werkt bij 112? Wij zijn op zoek naar een Software Ontwikkelaar die zich wil verdiepen in onze geografische informatiesystemen voor meldkamers en vervoer. Kom jij ons team versterken? Wat ga je doen als Software Ontwikkelaar bij CityGIS? Jij bent medeverantwoordelijk voor het ontwerpen en ontwikkelen van geografische coördinatie- en informatiesystemen. Je bedenkt nieuwe functionaliteiten, waarmee CityGIS zich kan blijven onderscheiden in de markt. Je denkt actief mee over de invulling van projecten en doet suggesties voor bestaande en nieuwe functionaliteiten. We werken voor klanten waar elke seconde

Bekijk vacature »

Organization Developer

Als Organization Developer help je mee Coolblue zo in te richten dat alle Coolblue’ers optimaal hun werk kunnen doen. Hoe word ik Organization Developer bij Coolblue? Heb jij een passie voor HR en het doorvoeren van verbeteringen en wil je deze tastbaar maken door te werken aan interessante projecten? Dan is dit dé functie voor jou. Ook Organization Developer worden bij Coolblue? Saskia legt je uit hoe je dat doet. Dit vind je leuk om te doen Zorgen voor het juiste organisatiemodel op jouw afdelingen, voor vandaag en voor de toekomst. Samen met afdelingsleidinggevenden bepalen welke functies er zijn, welke

Bekijk vacature »

Back-End Developer

Heb jij ervaring als Developer, ben je goed bekend met PHP en werk je graag aan projecten voor toonaangevende klanten? En zoek jij een uitdagende en verantwoordelijke positie met ontwikkelmogelijkheden binnen een informeel bedrijf? Lees dan verder! Doel van de functie Het vertalen van klantwensen naar Magenta functionaliteit en het up-en-running houden van webshops. Werkzaamheden Je maakt onderdeel uit van het development team en gaat je bezighouden met het implementeren van Magento voor internationale klanten. Je bouw thema’s, customizations en maakt koppelingen aan ERP- en kassasystemen. Je werkzaamheden bestaan verder uit: Het verwerken en vertalen van functionele wensen van klanten

Bekijk vacature »

Java Developer binnen een innovatieve organisatie

Bedrijfsomschrijving Voor een internationaal bedrijf dat actief is rondom high-end beveiliging van telecomnetwerken ben ik opzoek naar een Java Developer. Het aantal jaren werkervaring maakt niet te veel uit, aangezien ze op alle levels wel versterking kunnen gebruiken. Ben je dus een starter, medior of senior Java Developer? Dan is dit een mogelijk interessante rol voor jou. Men werkt hier aan in Java ontwikkelde (veiligheid)oplossingen op het gebied van netwerken en beveiliging van voice en video. Grote hoeveelheden data spelen een rol. De organisatie kent zo`n 55FTE en de cultuur valt te omschrijven als gedreven, prestatiegericht en open. Naast de

Bekijk vacature »

Software Developer

Bedrijfsomschrijving Deze internationale organisatie, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in regio Schijndel, bevindt zich in de technische- en transportsector. De bedrijfscultuur is representatief, internationaal en informeel. Tijdens een kennismakingsgesprek vertellen we je graag meer! Functieomschrijving Vastbesloten om een volgende stap in jouw carrière als Software Developer te zetten? Binnen dit moderne en internationale bedrijf zet jij je kennis van SQL in bij het bouwen van applicaties. Samen met jouw team van 3 collega’s ga je een platform ontwikkelen. Er is volop aandacht voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling. Ook zijn er doorgroeimogelijkheden en deelname aan gratis sportfaciliteiten mogelijk. Er wordt

Bekijk vacature »

Junior Developer Fullstack Java DevOps Cloud

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Binnen Europa bieden zij veel verschillende producten en diensten aan. De afdeling waar je komt te werken richt zich op het digitaliseren van primaire digitale processen. Wat digitale processen betreft lopen wij in Nederland ver voor op andere landen in Europa! Deze services wil de organisatie ook aanbieden aan hun collega’s en klanten in landen zoals België, Frankrijk en Duitsland. Jij en je team zijn verantwoordelijk voor de digitalisatie van de primaire processen en deze vervolgens te optimaliseren & automatiseren. Binnen het team zal je end-to-end

Bekijk vacature »
Zackat

zackat

03/08/2006 23:57:00
Quote Anchor link
ik heb een formulier met method=post

<input type="radio" name="route" value="a13"
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if (isset($_POST['route']) && $_POST['route'] == 'a13') {echo "checked";}?>
/>

nadat ik op de submit button geklikt heb, moet er een andere pagina getoond worden waarin een switch staat:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
switch ($_POST['route'])
{
case
"a13":

?>

Als ik de pagina met het formulier verstuur om naar een andere pagina te gaan krijg ik de melding:

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

Invalid at the top level of the document.

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Voordat ik het formulier verstuur kijk ik nog even of $_POST['route'] een waarde heeft, dat heeft tie.

In de top van mijn document met de switch staat dit:
Code (php)
1
2
3
<?php

echo'<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>'?>

en dat staat op al mijn pagina's.

Ik snap de XML fout niet...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zackat

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2020 12:58:17

Cake Masher

Cake Masher

04/08/2006 00:00:00
Quote Anchor link
waar is XML voor nodig in PHP?

Edit:

Is roete wel door een check heen gehaald??

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if(isset($_POST['route'])
{

switch ($_POST['route'])
  {
  case
"a13":
  }
}

else
 {
   echo "Route is niet ingevult.";
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Cake Masher

Zackat

zackat

04/08/2006 00:08:00
Quote Anchor link
ja route is door een check gehaald.

dat xml verhaal, geen idee meer waarom ik dat gedaan heb, maar dat had dacht ik met IE ofzoiets te maken...

Zackat

zackat

04/08/2006 00:12:00
Quote Anchor link
om naar een andere pagina te gaan nadat route ingevuld is doe ik"

header("location:route.php");

dit is toch correcte syntax?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/08/2006 00:42:00
Quote Anchor link
Probeer het en je merkt het vanzelf

Zackat

zackat

04/08/2006 07:42:00
Quote Anchor link
heb ik geprobeerd, maar op een of ander manier wordt ik niet ge-redirect naar route.php maar blijf ik op dezelfde pagina staan, met de foutmelding zoals hier boven:

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

Invalid at the top level of the document.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/08/2006 09:26:00
Quote Anchor link
Je echoot dit:

echo'
Code (php)
1
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
'

en daar mis ik een puntkomma achter het eind.

Zackat

zackat

04/08/2006 17:47:00
Quote Anchor link
Jan, je hebt gelijk, was niet afgesloten met puntkomma. Bedankt!

Ik word nu wel ge-redirect naar de andere pagina, maar krijg de melding: Notice: Undefined index: route

Ik controleer voordat er gesubmit wordt op $_POST['route'], deze is gevuld maar komt niet aan in de ge-redirecte pagina.

switch ($_POST['route']) in ge-redirecte pagina is leeg.

In ge-redirecte pagian ook nog een echo gedaan op $_REQUEST['route'], geeft dezelfde fout:
Notice: Undefined index: route

waarom is $route leeg? of waarom is dit niet bekend als variabele?

Niek s

niek s

04/08/2006 17:53:00
Quote Anchor link
omdat, als ik het goed begrijp, je $_POST['route'] moet gebruiken, en niet $route..

kan zijn dat ik je niet goed begrijp...

Zackat

zackat

04/08/2006 18:00:00
Quote Anchor link
$_POST['route'] heb ik in mijn switch staan, deze is leeg.

bedoel je dat ik $_POST['route'] in de $_REQUEST moet stoppen??

Zolang $_POST['route'] leeg blijft kom ik niet zo ver, ook als ik $_REQUEST gebruik. Hij komt leeg aan, dat is denk ik het probleem...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door zackat

Zackat

zackat

04/08/2006 18:04:00
Quote Anchor link
Dit is de controle vooraf: $_POST['route'] is hier gevuld en brengt me op http:route/con_route_office.php en dan istie leeg :-(

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
    if(isset($_POST['route'])){
        header("location:http:route/con_route_office.php");
    }
}
else{
    echo 'niet gezet';

}

?>

Frank -

Frank -

04/08/2006 18:05:00
Quote Anchor link
Eerst met isset() controleren of een variabele, $_POST['route'] in dit geval, wel bestaat. Zo ja, dan ga je er iets mee doen. Zo nee, dan ben je snel klaar...

Zackat

zackat

04/08/2006 18:07:00
Quote Anchor link
Frank, je bedoelt waarschijnlijk datgene wat ik 1 minuut eerder gepost had?

Zackat

zackat

04/08/2006 19:33:00
Quote Anchor link
Ik heb m'n pagina's ingekort.

Deze pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
error_reporting(E_ALL);

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
        header("location:http:route.php");
    }
}

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<BODY>
<form action="" name="" method="post">
<h3>Routebeschrijving</h3>

<input type="radio" name="route" value="a20"
Code (php)
1
<?php if (isset($_POST['route']) && $_POST['route'] == 'a20') {echo "checked";}?>
/>
Met de auto, vanaf richting Utrecht (A20)<br/>

<input type="submit" name="submit" value="toon route" />
</form>

</BODY>
</HTML>

zou onderstaande pagina moeten oproepen en de tekst: Hier is mijn route echoen

Code (php)
1
2
3
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

<HTML>

<BODY>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
      switch($_POST['route'])
      {
      case
'a20':
        echo"Hier is mijn route";
      }

?>

</BODY>
</HTML>

maar krijg de melding: Undefined index: route

snap er echt helemaal niets van. Wat is hier mis mee?

Gerben G

Gerben G

04/08/2006 20:18:00
Quote Anchor link
$_POST['route'] bestaat niet

Frank -

Frank -

04/08/2006 20:25:00
Quote Anchor link
Tip: Hou de logica en de output uit elkaar. Dat maakt je script een stuk overzichtelijker en beter onderhoudbaar. Voorbeeldje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
error_reporting(E_ALL);

switch($_POST['route'])
      {
      case
'a20':
        $output = "Hier is mijn route";
        break;
      default:

$output = "Onbekende route";
        break;
      }
}

else {
        $output = 'Geen waarde opgegeven';
}

?>

<HTML>
<BODY>
<?php echo $output; ?>
</BODY>
</HTML>

Zowel de html-code als de php-code is zo een stuk overzichtelijker. Tevens kun je zo nooit problemen met sessies en/of cookies krijgen, die worden gebruikt en gezet in het gedeelte voor de output.

Zackat

zackat

04/08/2006 20:26:00
Quote Anchor link
waarom bestaat $_POST dan niet?

@Frank, bedankt. Het is een goeie tip.

Ik heb 2 pagina's waarbij output de route.php pagina is.

Het enige waar ik mee zit, is dat $_POST['route'] leeg is in de output pagina. De header () functie zorgt er toch voor dat $_POST['route'] beschikbaar is in het volgende script??

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.