Helemaal back to basic

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Fanto Green

fanto Green

23/01/2016 23:30:05
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Na wat leuke en informatieve topics te hebben doorlopen, wilde ik toch zelf eens echt wat gaan doen met php.
Ik heb wat hersenspinsels in mijn hoofd voor een website maar mijn kennis is nihil.

Ik heb eens gezocht onder de vele tutorials, maar kan niet echt iets vinden waar ik als leek mee zou kunnen starten.

Ik heb redelijk wat ervaring met basic als programmeertaal en heb basaal de inzichten wel.
Kan iemand mijn verwijzen naar een tutorial waar ik als totale beginner een goede start mee kan maken?

Mvg
Fanto
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:27:34
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2016 23:57:12
Quote Anchor link
Kijk eens naar de tutorials op www.phptuts.nl, en bouw je kennis langzaam op. Richt je zeker niet op grote projecten.
 
Fanto Green

fanto Green

24/01/2016 22:11:13
Quote Anchor link
Dank voor de reactie.
Erg interessant, die Tuts van Joren de Wit.

Toch vraag ik me even af, omdat de info al uit 2008 stamt...
Is alles nog wat actueel?
PHP binnen HTML.?
PHP kan ook gewoon binnen andere websoftware gebruikt worden?
En is php sinds 2008 nog noemenswaardig uitgebreid of veranderd waardoor de tutorial niet meer van deze tijd is?

Ik wil me graag in dingen vasrbijten, maar liever niet als het achterhaald zou zijn ????

Vooralsnog is het goed te behappen omdat ik er veel "basic" in herken. ????
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/01/2016 22:33:56
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik deze tutorials nog prima actueel. PHP voet je bij sterke voorkeur inderdaad je HTML uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<span id="description"><?php echo $inhoud;?></span>


Wat je met je tweede punt bedoelt weet ik niet, maar als je de editor bedoelt dan is het zeker aan te raden om de actuele versie te gebruiken.

Verder verandert PHP voortdurend per nieuwe branche-versie. Eén van de opmerkelijkste aanpassingen de afgelopen jaren is de uitfasering van ereg-functies en mysql-functies. Voor de laatste wordt nu de mysqli-functies of PDO aangeraden.

Op deze pagina's staan vermeld (rechts) wat er aan PHP veranderd is per versiebranch:
http://php.net/manual/en/migration54.php
 
Fanto Green

fanto Green

24/01/2016 22:49:10
Quote Anchor link
Misschien dan niet zo zeer PHP maar ik meende dat HTML wat achterhaald was? Niet veilig genoeg tegen inbraak?
Ik zal er naast zitten. ????
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/01/2016 23:00:03
Quote Anchor link
HTML? Verouderd? Niet veilig tegen inbraak?
Wat valt er in te breken bij HTML, en noem voor de grap eens een alternatief? HTML is HTML, en ja we zitten ondertussen op HTML5, maar dat verandert het feit niet dat het HTML is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/01/2016 23:00:35
Quote Anchor link
Opsich wordt er nu veel HTML5 gebruikt, maar meer omdat deze nieuwe features bevat. Veiligheid is niet echt een issue binnen HTML.
 
Hans Teeuwen

Hans Teeuwen

28/01/2016 16:22:30
Quote Anchor link
IK zou zeker niet beginnen met grote projecten als beginner.

Als je zoekt naar webdesign4, dat is een boek, dan vindt je daar een hele beginners vriendelijke intro naar php.

Anders kan ik hem zelfs naar je mailen.


Je kan mij ook gewoon vragen stellen. Ik volg de opleiding applicatieontwikkeling en ik kan je dus zeg maar in het begin coachen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.