Herhaal script gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Grongere Onbekend

Grongere Onbekend

04/01/2009 21:50:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje:

Ik zoek een script wat continue herhaald wordt om het uur,
Namelijk probeer ik om het uur een script op te halen van een xml pagina.
Als er iets nieuws is , wordt het meteen in de database verwerkt ( SQL )

Weet iemand hoe dit moet?

Ik hoop dat iemand het snapt.
Als dit niet kan, wil je het dan graag zeggen?

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes,
Mitchell
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:19:35
 
Joren de Wit

Joren de Wit

04/01/2009 21:54:00
Quote Anchor link
Dat zou je kunnen doen met behulp van een cron-job.

Maar bedenk voordat je zoiets toepast goed of het echt nodig is dat het script elk uur uitgevoerd wordt. In 9 van de 10 gevallen is dat namelijk niet zo en blijkt het ook voldoende te zijn als het script uitgevoerd wordt zodra de website bezocht wordt...
 
Grongere Onbekend

Grongere Onbekend

04/01/2009 21:58:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 04.01.2009 21:54:
Dat zou je kunnen doen met behulp van een cron-job.

Maar bedenk voordat je zoiets toepast goed of het echt nodig is dat het script elk uur uitgevoerd wordt. In 9 van de 10 gevallen is dat namelijk niet zo en blijkt het ook voldoende te zijn als het script uitgevoerd wordt zodra de website bezocht wordt...


Hoe maak je zo'n cron-job?
heb je daar misschien uitleg over?
Heeeeel erg bedankt :D
 
Joren de Wit

Joren de Wit

04/01/2009 22:00:00
Quote Anchor link
Daar kun je natuurlijk zelf ook naar zoeken. Er is genoeg informatie over cron-jobs te vinden op internet...

Google: cron job
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

04/01/2009 22:36:00
Quote Anchor link
Maar zoals Blanche al zei is het in de meeste gevallen overkill. Leg bijv in de database vast wanneer de laatste update was, bij elke bezoeker kijk je of het verschil tussen nu en de laatste update groter is dan een uur.

zo ja doe je update zo nee doe niks.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.