Herinneringen

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »
Roel -

Roel -

17/12/2013 12:47:06
Anchor link
Toch jammer dat een kleine grap gelijk fatale gevolgen kan hebben.
Herinneringen blijven, maar vriendschap en vertrouwen helaas niet.

Mij zullen jullie hier niet meer terugzien.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:00:17
 
Albert de Wit

Albert de Wit

17/12/2013 12:54:17
Anchor link
Jammer dat je er zo over denkt.
Gewijzigd op 17/12/2013 12:54:56 door Albert de Wit
 
CNEPHP -

CNEPHP -

17/12/2013 12:57:33
Anchor link
doei
 
Chris -

Chris -

17/12/2013 13:12:12
Anchor link
in tegenstelling tot de rest van het team kon roel de gevolgen van zijn 'grap' niet inzien, en zoals hij zelf al aangeeft is het vertrouwen geschaad.

dat je geen teamlid meer bent betekend overigens niet dat je hier niet welkom bent, als je besluit weg te gaan is dat een beslissing van jezelf wat ik jammer zou vinden. misschien tot de volgende keer? om op z'n brabants te blijven: houdoe.
 
Michael -

Michael -

17/12/2013 13:21:26
Anchor link
Wat is er gebeurd?

Edit:
Offtopic
Waarom is trouwens het profiel van Roel, Albert, Chris niet zichtbaar wanneer ik niet ben ingelogd, maar mijn profiel (en anderen) wel? Ik zie hiervoor geen instelling op de instellingen-pagina
Gewijzigd op 17/12/2013 13:24:37 door Michael -
 
Albert de Wit

Albert de Wit

17/12/2013 13:28:51
Anchor link
Offtopic:

Afbeelding
Te vinden bij Voorkeuren
Gewijzigd op 17/12/2013 13:29:27 door Albert de Wit
 
Michael -

Michael -

17/12/2013 14:01:18
Anchor link
Albert de Wit op 17/12/2013 13:28:51:
Offtopic:

Afbeelding
Te vinden bij Voorkeuren

Offtopic:
Bedankt :)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

17/12/2013 14:46:07
Anchor link
Michael - op 17/12/2013 13:21:26:
Wat is er gebeurd?

Dat vraag ik me ook af, zou er uitleg kunnen komen?
 
Chris -

Chris -

17/12/2013 14:52:16
Anchor link
simpel gezegd, roel dacht een bug te hebben gevonden in de beheerpagina van de polls. dit was echter geen bug, maar expres op die manier gemaakt zodat er HTML kon worden gebruikt (vandaar ook dat je kan klikken op een plaatje van een mok ipv de tekst 'een mok'). roel vond het nodig/leuk om er een javascript redirect op te zetten zodat iedere bezoeker werd doorgestuurd en realiseerde zich niet wat voor consequenties dit zou hebben voor zowel hem als voor de website. een 'responsible disclosure' (bug testen, weghalen, melding maken) was beter geweest maar volgens hem is de boel nogal opgeblazen en was er niets aan de hand.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

17/12/2013 14:53:23
Anchor link
Chris was net iets eerder.
Roel haalde, in zijn ogen, een grap uit waardoor hij zijn moderator rechten misbruikte.
Gewijzigd op 17/12/2013 14:54:49 door Albert de Wit
 
Michael -

Michael -

17/12/2013 14:55:38
Anchor link
Oeps :) Niks van gemerkt trouwens. Wel weer snel herstelt dus.
 
Chris -

Chris -

17/12/2013 14:58:30
Anchor link
de overige moderators/beheerders (wouter, bas, albert en ik) waren er vrij snel bij, dus ben blij dat je niets ervan hebt gemerkt!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2013 15:14:22
Anchor link
Chris - op 17/12/2013 14:52:16:
roel vond het nodig/leuk om er een javascript redirect op te zetten zodat iedere bezoeker werd doorgestuurd...

En waar werd een bezoeker dan naar doorgestuurd?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

17/12/2013 15:14:42
Anchor link
Bedankt voor de uitleg

Dat is ook wel een ondoordachte actie van Roel. Ik vind het dan ook niet raar dat Roel zijn rechten ingetrokken zijn. Jammer dat hij dan meteen geheel wil vertrekken, maar dat is zijn eigen keuze.
 
Reshad F

Reshad F

17/12/2013 16:06:12
Anchor link
@Ozzie een andere website ( youtube dacht ik )
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2013 16:38:12
Anchor link
Ik ken natuurlijk het hele verhaal niet, maar had Roel kwaad in de zin dan? Of was het gewoon even een geintje wat hij naderhand zelf gewoon weer zou hebben teruggedraaid? Het was uiteraard geen slimme actie, maar het is wel van belang om de intentie te begrijpen vind ik. Hebben we ooit niet allemaal eens een keer stiekem te hard gereden in papa's auto als hij er niet bij was. Gewoon 1 keertje... om even te proberen? Nee natuurlijk mag dat niet, maar het is eventjes iets onschuldigs, gewoon omdat het kan. In zo'n geval is er geen kwade opzet in het spel, maar noem het "ontdekken" of een stukje baldadigheid. Als er verder geen kwade opzet in het spel was, vraag ik me af of het nodig was om zijn rechten in te trekken. En dat er sprake is van een "vertrouwensbreuk" vind ik wel erg grote woorden voor (met alle respect) een vrijwillig forum. Maar goed, zoals ik in het begin al zei, ik ken de ins en outs niet. Wellicht kan Roel zijn excuses aanbieden en toegeven dat het niet een hele slimme actie was, en vervolgens beloven het nooit meer te doen? Laten we vooral niet vergeten dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend ;)
 
Chris -

Chris -

17/12/2013 16:51:57
Anchor link
dat ik het heb moeten oplossen lijkt mij genoeg zeggen. er is direct een topic aangemaakt in het admin forum, en het duurde even voordat roel naar voren kwam. juist in een team dat als vrijwilligers de rest van de community wilt helpen, is het van belang dat je elkaar kunt vertrouwen. als dat niet het geval is (zoals nu) is het op het gebied van moderator gewoon klaar. lijkt mij vrij logisch.

voor de duidelijkheid herhaling van wat ik al eerder zei; het is z'n eigen keuze om hier weg te gaan, daar hebben wij verder niets mee te maken (er staat bijv. geen ban op zijn account).

Offtopic:
komt je vader erachter dat je te hard heb gereden in zijn auto en krijgt hij een boete thuisgestuurd, zal hij dat ook niet zo fijn vinden. om even in hetzelfde voorbeeld te blijven haha
 
Wouter J

Wouter J

17/12/2013 17:12:40
Anchor link
Jammer dat mensen bij een kleine tegenslag altijd zichzelf verplaatsen naar het andere uiterste.

PHPhulp heeft in de avonden zo'n 40 bezoekers (incl. leden). Daarin kunnen ook toekomstige adventeerders, etc. zitten. Dit forum wil een professionele uitstraling en dan is het niet verstandig om een redirect naar http://www.youtube.com/watch?v=8zEQhhaJsU4 te maken, op de homepagina.

Maar laten we dit verhaal vooral niet hier gaan discussiëren. Dit is intern gebeurd en dat Roel het prettig vind om dit openbaar op te blazen en vervolgens zelf te vertrekken is wat mij betreft alleen maar jammer en niks meer.

Roel, ik hoop dat je na een paar nachtjes slapen en een glaasje water toch weer zin hebt om herinneringen te maken en hier terug te komen als forum lid :)
Gewijzigd op 17/12/2013 17:13:24 door Wouter J
 
Roel -

Roel -

17/12/2013 17:48:25
Anchor link
Precies wat Ozzie zegt. Ik heb het forum nauw in de gaten gehouden en ik wou het na hooguit tien minuten weghalen, maar als iemand me dan voor is om me vervolgens direct m'n rechten af te nemen, dan is het voor mij voorlopig even klaar. Mensen die mij al wat langer kennen weten dat ik geen kwade bedoelingen heb gehad met deze actie. Ik zou niet direct het zeggen dat ik hier als oud vuil behandeld word, maar zo voelt het treurig genoeg wel - ik word zonder pardon het team uitgezet.

Ik had inderdaad beter mijn excuses kunnen aanbieden, maar de reden waarom ik het heb gedaan weet het 'team'.

Uiteindelijk heb ik mezelf er niet echt mee, er zijn nl. genoeg alternatieven en PHPhulp is op deze manier toch weer een bron van kennis (en een teamlid) kwijt. Jammer dat mooie dingen op zo'n manier moet eindigen, maar ik heb hier wel even mijn buik vol van; mensen die oordelen zonder dat ze weten hoe de vork in de steel steekt. Dit had ik overigens ook niet verwacht van het team, wat het extra treurig maakt. Al met al vind ik het nogal een flauwe actie vanuit de kant van het team.
Gewijzigd op 17/12/2013 17:50:29 door Roel -
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

17/12/2013 18:01:57
Anchor link

Hoi Roel,

Graag dit verder te bespreken met Bas Kreleger via de PM of mail.
Dit hoeft niet op het forum te staan. Daarom sluit ik dit topic.

Alvast bedankt!
[/modedit]
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.