het & teken als tekst uitlezen (mysql)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Timor bos

Timor bos

29/11/2006 19:23:00
Quote Anchor link
Hallo dames en voornamelijk heren denk ik,

ik zit met een probleempje, ik heb een databasetabel waar het & teken in staat, deze moet gewoon als tekst worden uitgelezen en op een website komen.. maar hij doet heel moeilijk en zegt dat hij er niet mee overweg kan.. ligt dat aan de tabelinstellingen? (nu gewoon TESKT) of moet ik iets speciaals doen bij het invoeren van de tekst in de database of bij het uitlezen? (php) Dit laatste lijkt mij het meest logisch aangezien het teken wel gewoon goed in de database wordt geschreven..

hij leest em alsvolgt uit:

$output = "&nieuwsbericht=";

$sql=mysql_query("SELECT bericht FROM `news` WHERE 1");



while($row=mysql_fetch_array($sql))

{
$nieuwsbericht="$row[bericht]";
$output.="$nieuwsbericht";

}
echo $output;

heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt..!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:47:45
 
Frank -

Frank -

29/11/2006 19:28:00
Quote Anchor link
Quote:
maar hij doet heel moeilijk en zegt dat hij er niet mee overweg kan
Dát zijn de foutmeldingen waar we wat mee kunnen!

Maar geef dan nu eens de echte foutmelding nadat je deze hebt opgevraagd. In bovenstaande code doe je dt in elk geval niet.

Verder die gore backtics ` nog even op de vuilnishoop gooien en geen quotes meer om variabelen heen zetten. Een variabele is een variabele en geen string.
 
Timor bos

Timor bos

29/11/2006 19:48:00
Quote Anchor link
Nou kijk, ik heb een php bestand die de data uit de db leest en deze wegschrijft naar een xml bestand, dat gaat allemaal prima, pas als ik het xml bestand wil lezen krijg ik een foutmelding, dat komt door dat & teken want als ik die weglaat gaat het prima, hier kun je het xml bestand zien met de foutmelding:

http://loosefit.nl/beta/php/agenda.xml

dit is de code die het xml bestand maakt:

----------------------------------------------------------------------------

$query = "select * from " . $table_name;

$result = mysql_query($query) or die("Could not complete database query");
$num = mysql_num_rows($result);

if ($num != 0) {

$file= fopen("agenda.xml", "w");

$_xml ="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\" ?>
\r\n";

$_xml .="<termine>\r\n";

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

if ($row["datum"]) {

$_xml .="\t<eintrag datum=\"" . $row["datum"] . "\" titel=\"" . $row["titel"] . "\" lineup=\"" . $row["lineup"] . "\" specialguests=\"" . $row["specialguests"] . "\" locations=\"" . $row["locations"] . "\" times=\"" . $row["times"] . "\" entrance=\"" . $row["entrance"] . "\" moreinfo=\"" . $row["moreinfo"] . "\">\r\n";


$_xml .="\t</eintrag>\r\n";
} else {

$_xml .="\t<page title=\"Nothing Returned\">\r\n";


$_xml .="\t</page>\r\n";
} }

$_xml .="</termine>";

fwrite($file, $_xml);

fclose($file);

echo "XML has been written. <a href=\"agenda.xml\">View the XML.</a>";

} else {

echo "No Records found";

}

----------------------------------------------------------------------------
 
Frank -

Frank -

29/11/2006 19:53:00
Quote Anchor link
Dit heeft niets met MySQL te maken, maar alles met XML! Wel zo handig dat je dat even vermeldt.

Zoals je op w3schools kunt lezen, is een & verboden. Daar zul je &amp; voor in de plaats moeten zetten.

Kortom, eenvoudig op te lossen.

Ps. Geef voortaan in je topic aan waar nu precies het probleem ontstaat, dan kunnen anderen je nog eens helpen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.