Het leuke van IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Johan Dam

Johan Dam

16/08/2010 09:03:19
Quote Anchor link
Wat, heeft IE iets leuks?! Maak ik een grapje??

Nee, dit is geen grap, er is gewoon 1 ding wat ik leuk vind aan IE,

Het maakt niet uit hoe slecht IE is met bepaalde dingen, er is bijna altijd wel een fix voor,

IE ondersteund geen canvas!! Nou en? Neem excanvas.js
IE ondersteund geen css3!! Nou en? Pak css3pie
IE is gewoon waardeloos!! Nou en? Geef een popup met het Google Chrome Frame

Voor de 'normalere' dingen bied IE zelf wel een oplossing, zodat ze het zelf niet hoeven op te lossen,

IE doet iets vaags met mijn css regel! Gebruik een css hack,
IE doet iets vaags met mijn complete css style! Gebruik de IE inline IF en include een andere style.

IE weet dat het zuigt, daarom maken ze het makkelijker voor andere mensen om hun fouten te fixen. Dit is gewoon leuk aan IE, in mijn ogen tenminste.

Ja ja, NOG leuker zou zijn als ze een browser gingen uitbrengen die zich gewoon netjes aan de w3c regels zou houden, maar we kunnen nu eenmaal niet alles hebben, he?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:26:19
 
Joren de Wit

Joren de Wit

16/08/2010 09:42:39
Quote Anchor link
Hahaha, thinking positive!
 

16/08/2010 10:51:49
Quote Anchor link
IE heeft altijd wel een erg goede xml parser gehad. Veel beter dan in andere browsers zit.
Ook gaat IE9 zich bijna compleet aan de regels houden (geloof ik).
Wat ook wel een probleem aan de regels (was) is dat ze ambigue zijn, dus op meerdere manieren te interpreteren zijn.
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

16/08/2010 12:22:11
Quote Anchor link
Ik vind gewoon IE een browser. Ik kan er prima mee leven. Ik vind Firefox dan weer té. te veel gadgets, updates, en al dat soort andere bullshit.
 
Johan Dam

Johan Dam

16/08/2010 12:31:47
Quote Anchor link
Ja, ik hoor ook goeie dingen over IE9, maar om eerlijk te zijn heb ik die ook gehoord over IE8 voordat ie uitkwam en die stelde ook nogal teleur.

Goed ze worden wel steeds beter, maar ik krijg toch het idee dat ze nu toe altijd achter de feiten aan blijven lopen.
Dit komt (in mijn ogen) vooral doordat IE niet word verbeterd, ipv IE7 te verbeteren zijn ze met IE8 gekomen, ipv IE8 te verbeteren komen ze met IE9. Straks

Zodra IE9 uit is, zal het best goed zijn, maar zodra er iets nieuws komt dat wel door andere browsers word overgenomen zal IE gewoon weer achter lopen en het pas verbeteren bij IE10.

Gelukkig kunnen we erop vertrouwen dat er tegen die tijd weer nieuwe libraries zijn die IE9 weer beetje mee brengen ;)
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

16/08/2010 19:25:45
Quote Anchor link
Voordeel van IE(8):
Het staat je niet toe fouten te maken.

Ik had in een pagina in de head de </title> vergeten. In alle browsers doet hij het prima, alleen IE8 geeft een witte pagina.
 
Johan Dam

Johan Dam

18/08/2010 15:31:48
Quote Anchor link
die site was zeker in xhtml1.1? draconian error handling is altijd leuk ;)
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

24/08/2010 23:04:50
Quote Anchor link
IE hoef jet niet eerst te downloaden?
Sommige scripts werken nog steeds alleen in IE6!!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/08/2010 08:30:57
Quote Anchor link
Nico Kaag op 24/08/2010 23:04:50:
IE hoef jet niet eerst te downloaden?

Dat zie ik eerder als nadeel. Gelukkig krijg je in Windows tegenwoordig de keuze voorgeschoteld welke browser je standaard wilt gebruiken...

Quote:
Sommige scripts werken nog steeds alleen in IE6!!

Is dat een reden om IE te gebruiken of juist om die scripts aan te passen? Ik denk het laatste :-)
 
Joakim Broden

Joakim Broden

25/08/2010 09:55:04
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 16/08/2010 12:22:11:
Ik vind gewoon IE een browser. Ik kan er prima mee leven. Ik vind Firefox dan weer té. te veel gadgets, updates, en al dat soort andere bullshit.


Als je later meer website te maken krijgt en dan voornamelijk CSS en JS zul je zien hoe waardeloos IE eigenlijk is.

En firefox vind ik ee goede browser, updates vallen me, en de gadgets kun je zelf instellen welke je wilt en die zijn handig. denk aan bijvoorbeeld Firebug, YSlow, HTML Validator.

Vooral Firebug is handig omdat je met behulp van die gadget snel fouten op kunt sporen in je website.. En HTML validator is ook heel makkelijk omdat je dan neit steeds online je website hoeft te testen met w3c school shit.

Als ik jou was zou ik er gewoon eens naar kijken ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.