hexdec()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruby Developer gezocht voor bedrijf dat Ruby ademt

Functieomschrijving Binnen deze rol zal je als RoR ontwikkelaar voornamelijk aan de Backend werken, maar af en toe zul je ook Frontend werkzaamheden verrichten met Javasript, React, HTML en CSS. Je zal samen met je collega ontwikkelaars verantwoordelijk zijn voor het doorontwikkelen van de bestaande producten en het van scratch af aan bouwen van nieuwe functionaliteiten. Je zal in je werk veel in contact staan met collega's van verschillende afdelingen, maar ook klantcontact zal tot je takenpakket gaan behoren. Dit in combinatie met jouw uitstekende technische (Ruby) skills zal ervoor zorgen dat je altijd een eindresultaat oplevert waar de eindgebruiker

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

.NET C# ontwikkelaar gezocht (C# Winforms, Xamarin

.NET C# ontwikkelaar bij een slagvaardig en hard groeiend bedrijf met korte lijnen? In een omgeving waar je onder andere direct samen met de oprichter werkt aan het verder ontwikkelen van een vernieuwend product? Dan is deze vacature zeker iets voor jou. Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het gaat om klein bedrijf dat op een punt is aanbeland waar de vraag naar hun software flink aan het toenemen is. Hierdoor zijn ze op zoek naar meerdere .NET ontwikkelaars die samen met de oprichter en nog verschillende andere collega’s hun software

Bekijk vacature »

Software Developer / full stack / Java / Angular

Functieomschrijving Would you like to work at a company in Eindhoven on a custom application landscape, both front and backend? Does Java hold few secrets for you and are you also experienced with Javascript / Angular? Then we are looking for you! As a Software Developer, you work on both the front-end and back-end of the custom application landscape; Participate in projects in the field of system expansion, renewal and improvement; Work with Java, JEE, Spring, Angular, CI, SQL, Agile, webservices and others; Help with the translation to technical solutions and advise the organization in your field of expertise; Work

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Full Stack Developer WordPress PHP

BEDRIJFSPROFIEL Onze klant bestaat al meer dan 25 jaar en is werkzaam in de communicatie en media design branche. De klant geeft inhoud en vorm aan nieuwsbrieven, social media campagnes en online marketing en zijn dagelijks bezig met het ontwerpen, programmeren en onderhouden van websites, apps en andere publicaties. Met inzet, enthousiasme en passie worden diverse projecten aangegaan. De klant beschrijft zichzelf als doelgericht, creatief, flexibel en enthousiast. FUNCTIE OMSCHRIJVING Als Full Stack Developer WordPress / PHP ben jij van A tot Z verantwoordelijk voor de projecten richting de eindklant. Samen met de Accountmanager zit jij aan tafel met verschillende

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar gezocht, academisch niveau, goed s

Ben je als .NET ontwikkelaar op zoek naar een (nieuwe) analytische uitdagende baan? Een baan waar je te maken krijgt geavanceerde wiskundige modellen? Dan zou deze organisatie je dit kunnen bieden. Voor een organisatie in Delft zijn we momenteel op zoek naar .NET ontwikkelaar met een academisch niveau en kennis of affiniteit met het bouwen van modellen, dataprocessen en applicaties in .NET C#. De organisatie houdt zich bezig met het leveren van zeer specifieke diensten voor de financiële sector en doet veel zaken met grote financiële instellingen. Het gaat hier om een kleinere organisatie van circa 15 mensen waarvan 5

Bekijk vacature »

Junior New Business Developer

Lijkt het je gaaf om een nieuwe waardestroom op te zetten voor Coolblue? Geeft het je een kick om op een groene en duurzame manier aan het werk te zijn terwijl je ook meer geld voor Coolblue kan verdienen? Dan is dit iets voor jou! Hoe word ik Junior New Business Developer/Owner Televisies Refurbishen bij Coolblue? Bij Coolblue zijn we constant op zoek naar nieuwe, innovatieve waardestromen. Zo zijn we begonnen met het refurbishen en verkopen van afgedankt witgoed. De volgende stap die we hier in willen zetten is televisies. Deze belanden nu op de afvalberg, terwijl er nog heel

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Angular 6 Java Complexe omgevi

Functieomschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging binnen een complexe technische omgeving en wil jij met je ruime kennis van Java bijdragen aan een optimaal wegennet? Dan is dit de vacature voor jou! Ontwikkelen van innovatie applicaties met behulp van Angular 6 & Java; Overleggen en samenwerken met architecten en Product Owners; Werken binnen een multidisciplinair Scrumteam met betrekking tot analyse, design en ontwikkeling; Samenwerken en ondersteunen van testers in het proces van automatische regressietesten. Functie-eisen Afgeronde HBO- opleiding (Technische richting is een pre); Minimaal 2 jaar relevante werkervaring als Fullstack Developer; Een passie voor techniek en programmeren; Technologieën,

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

.NET C# ontwikkelaar gezocht (C# Winforms, Xamarin

.NET C# ontwikkelaar bij een slagvaardig en hard groeiend bedrijf met korte lijnen? In een omgeving waar je onder andere direct samen met de oprichter werkt aan het verder ontwikkelen van een vernieuwend product? Dan is deze vacature zeker iets voor jou. Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het gaat om klein bedrijf dat op een punt is aanbeland waar de vraag naar hun software flink aan het toenemen is. Hierdoor zijn ze op zoek naar meerdere .NET ontwikkelaars die samen met de oprichter en nog verschillende andere collega’s hun software

Bekijk vacature »

.Net developer senior

Functie­omschrijving "Ik werk graag bij de Belastingdienst. Het is een complexe omgeving waarin ik met veel plezier werk. Mijn werk doet ertoe voor burgers en bedrijven." Linda Hagendijk - Applicatieontwikkelaar bij de Belastingdienst. Als .NET-developer voor de directie informatievoorziening werk je vooral voor het toeslagenverstrekkingensysteem. Dit zorgt voor de toekenning en uitbetaling van de zorg-, huur-, en kinderopvangtoeslag en het kindgebondenbudget, waar maar liefst 12 miljoen burgers in Nederland gebruik van maken. Het is een van de grootste.NET-toepassingen in Nederland, bestaande uit ongeveer dertig componenten met een totale omvang van ongeveer 16.000 functiepunten. De databases zijn zeer groot en het

Bekijk vacature »

Java Developer / Overheidsinstelling / 4500

Functieomschrijving Ben jij als Java Developer toe aan een stabiele organisatie zonder commercieel doeleinde? Ga jij voor kwaliteit, collegialiteit en stabiliteit? Dan is dit jouw baan! Ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Als het in jouw interessegebied ligt kan je betrokken worden bij het vormgeven van verantwoordingsrapportages; Werken aan gegevensuitwisseling met SOAP, ervaring hierin met Apache Synapse/Axis2 is een pre; Werken aan Java web GUI ontwikkeling, ervaring hierin met GWT, Bootstrap, Javascript, HTML en CSS is een pre; Werken met testframeworks, ervaring hierin met JUnit en Selenium is een pre; Ervaring met

Bekijk vacature »

Lead Software Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons datawarehouse. Om dit mogelijk te maken ontwikkelt onze afdeling een set aan softwareapplicaties die optimaal aansluiten bij ons zorginformatiesysteem (ZIS). Als team lead software binnen de afdeling datawarehouse heb je de dagelijkse leiding over een team van 6

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met

Bekijk vacature »
Koh do

koh do

17/01/2012 19:55:46
Quote Anchor link
Ik zou graag een dichtstbijzijnde kleur zoeken. Ik heb op het moment hex kleuren. Wat ik begrepen heb moet ik via hexdec() decimalen van maken. Maar wat dan? Hoe kan ik de ene kleur dan vergelijken met een kleur die ik wel in mijn database heb?
Gewijzigd op 17/01/2012 19:56:23 door Koh do

PHP hulp

PHP hulp

20/09/2020 05:35:30

Jacco Brandt

Jacco Brandt

17/01/2012 20:11:44
Quote Anchor link
Probeer eens zoiets als query?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
"
SELECT
    (
        ABS(red - "
.$red.") +
        ABS(green - "
.$green.") +
        ABS(blue - "
.$blue.")
    ) AS diff
FROM colors
ORDER BY diff ASC
LIMIT 1
"
;
Gewijzigd op 17/01/2012 20:12:59 door Jacco Brandt

Koh do

koh do

19/01/2012 14:42:38
Quote Anchor link
Ik begrijp niet hoe ik dit zou moeten gebruiken. zou iemand dit mij kunnen uitleggen.

Ik heb de kleuren #000000 zwart en #FFFFFF wit in mijn db staan. vervolgens wil ik de kleur #333333 vergelijken met die twee, welke ligt het dichtstbij. Het antwoord zou dan zwart moeten zijn. Hoe doe ik dit??
Gewijzigd op 19/01/2012 15:28:54 door koh do

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.