Hij pakt lange tekst niet...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:22:58
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig om een input pagina te maken voor mijn site. Nu heb ik van alles al gemaakt om dit te doen en het werkt ook volledig. behalve een klein dingetje...

Als ik een tekst wil uploaden dan doet hij het goed. Totdat mijn tekst groter wordt dan dit:
Quote:
In de afgelopen weken hebben we een leuke afspraak gemaakt met Dennis van Duin en Lisa Hoogendoorn. Samen proberen zij een nieuwe strakke huisstijl neer te zetten voor de website van de Haastrechtloop. Hierbij proberen ze de folders, posters en website op elkaar te laten aansluiten. De website die u nu bezoekt is nog onder constructie.

Op deze website komt de nieuwste informatie te staan van de Haastrechtloop. Tevens worden er


Maar op de site moet een veel groter stuk tekst komen te staan. Dan geeft hij constant een error vanuit mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<form enctype="multipart/form-data" action=http://looptest.altervista.org/menu_nieuwsbericht.php method=post >
<table border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
    <tr>
        <td>Titel:</td>
    </tr>
    <tr>
        <td><input type="text" name="news_header" size="127" > </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Datum:</td>
        </tr>
    <tr>
            <td><input type="text" name="news_datetime" value="<?php echo date("Y-m-d") ?>" size="19" ></td>
       </tr>
    <tr>
        <td>Inhoud voorpagina:</td>
        </tr>
    <tr>
        <td> <textarea name="news_front" rows="6" cols="129"  ></textarea>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Inhoud heel bericht:</td>
       </tr>
       <tr>
        <td>
            <textarea name="news_main" rows="12" cols="129"></textarea>
        </td>
    </tr>


<tr>
        <td colspan="2">
            <input type="hidden" name="action" value="insert">
            <input type="submit" name="Submit" value="OK">
        </td>
    </tr>
</table>

</form>


Deze code werkt tevens met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
if($action=="insert"){



$news_front=$_POST['news_front'];
  $news_main=$_POST['news_main'];
  $news_header=$_POST['news_header'];
  $news_datetime=$_POST['news_datetime'];    

  $news_main=nl2br($news_main);
  $news_main=eregi_replace("\n", "", $news_main);
  $news_SQL_insert="INSERT INTO news (news_header,news_datetime,news_front,news_main) VALUES ('$news_header','$news_datetime','$news_front','$news_main')";
  $bool=mysql_query($news_SQL_insert);
  if($bool==1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bericht toegevoegd')</SCRIPT>";
  if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden')</SCRIPT>";

}


Wie kan mij helpen en me uitleggen waarom hij geen grotere stukken tekst als hoofdbericht in mijn database zet?

Groeten,
Dennis
Gewijzigd op 27/11/2014 17:02:57 door Dennis van DUin
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:08:03
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 16:35:22
Quote Anchor link
Waarschijnlijk heb je de database kolom 'news_main' (?) op varchar staan. De varchar kan namelijk maximaal 255 tekens opslaan. Stel deze kolom in op een longtext.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:37:30
Quote Anchor link
Helaas is dat niet mijn fout, want ik heb ze beide op longtext staan...

SQL code even gemaakt zodat jullie het kunnen zien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `news` (
  `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `news_header` varchar(120) NOT NULL,
  `news_front` longtext NOT NULL,
  `news_main` longtext NOT NULL,
  `news_datetime` datetime NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`),
  UNIQUE KEY `id_2` (`id`),
  KEY `id` (`id`),
  FULLTEXT KEY `news_front` (`news_front`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=26 ;
Gewijzigd op 27/11/2014 16:40:45 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/11/2014 16:41:17
Quote Anchor link
En welke error krijg je dan?
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 16:42:08
Quote Anchor link
Die mijn code geeft:

if($bool<>1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden')</SCRIPT>";


Tevens zet hij de grotere tekst er niet meer in...

Toevoeging op 27/11/2014 16:42:08:
Gewijzigd op 27/11/2014 17:03:19 door Dennis van DUin
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 16:44:01
Quote Anchor link
Beste Dennis, we hebben ook een [code][/code]-tags die je voor scripts in dit topic kan gebruiken. Dan is de boel in ieder geval beter leesbaarder.

Kan je ook vertellen om welke error het gaat? En welke tekst je invoert?

Het is handiger om mysql_error() te gebruiken, om te achterhalen waarom je query stukloopt.
Gewijzigd op 27/11/2014 16:44:37 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

27/11/2014 16:49:02
Quote Anchor link
Je stopt de data gewoon onbeveiligd in de database.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:04:29
Quote Anchor link
Okee dat is gebeurd zie ik nu ;) Dat scheelt weer.

Aar, mysql error kan ik er gewoon boven zetten of niet? Ik werk om eerlijk te zijn vrij weinig met dat maar meer met zelf checken wat er gebeurd?

Tsja het gaat om een nieuwsbericht die alleen door de gene met het admin account gemaakt kan worden... Is dat dan heel kwalijk of erg?

Groeten,
Dennis
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:06:20
Quote Anchor link
Makkelijke weg door het aanpassen van lijn 15 in dit (alert weggelaten):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  if($bool<>1) { echo "Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden: ".mysql_error(); }
?>


Verder raad ik altijd aan om je aanpasbare variabelen ($_POST, $_GET, $_COOKIE, $_ENV) te beveiligen met mysql_real_escape_string().
Gewijzigd op 27/11/2014 17:14:03 door - Ariën -
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:21:51
Quote Anchor link
Hij geeft me dan de volgende melding:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Bij het toevoegen van het bericht is een fout opgetreden: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's en formulieren.


Groeten,
Dennis
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:23:39
Quote Anchor link
Ah, hij valt over een apostrof.

Gebruik mysql_real_escape_string() over je $_POST variabelen, en het zou moeten werken.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 17:31:34
Quote Anchor link
Ik gebruik geen apostrof in de tekst maar het werkt nu wel. Wat ik alleen nu kwijt ben is mijn indeling met Enters. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik in mijn input dus een lege regel maak ik deze ook zie als ik het inlaad?
 
- SanThe -

- SanThe -

27/11/2014 17:36:02
Quote Anchor link
nl2br().
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 17:51:40
Quote Anchor link
.. en die functie dan alleen gebruiken bij het tonen van de tekst.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

27/11/2014 18:19:33
Quote Anchor link
Bedankt beide ;)
 
Kevin J

Kevin J

28/11/2014 10:24:15
Quote Anchor link
Aangezien je systeem maakt, gaat mijn bericht niet helemaal on topic maar ik heb 2 tips:
Gebruik mysql_real_escape_string();
en ik raad aan te verdiepen in MySQLi, dat is nieuwere en persoonlijk betere versie
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.