hij verzend de mail diverse keren!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ronald Reijntjes

ronald Reijntjes

15/05/2020 19:38:51
Quote Anchor link
Ik werk al een tijdje met phplist en dit gaat prima. Echter heb ik nu een nieuw phplist geïnstalleerd op een domein en er gaat iets mis maar ik kan maar niet achterhalen waar.

Ik maak een verzendlijst met 1 adres er in.
maak een mail en verzend deze naar de verzendlijst met dit ene adres
Op een of andere onverklaarbare wijze verzend hij hem diverse keren, de teller bij totaal staat steeds op 3 of meer.
Wie weet de oplossing?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:28:51
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/05/2020 20:54:00
Quote Anchor link
Ik zou het niet direct weten, maar wat is de route van de mails? Verzend jouw server die, of worden die via een speciale mailprovider verstuurd (Mailchimp, Amazone SES etc.)?

Het lijkt me iets wat je prima kan debuggen door de log erbij te pakken, alle stappen te loggen, of deze stappen in beeld te brengen met wat echo's.
 
Ronald Reijntjes

ronald Reijntjes

20/05/2020 10:50:58
Quote Anchor link
Ik verzend via de server van Versio.
Snap er ook niets van alleen het probleem is ik kan 1000 mails per dag verzenden, als hij er dan ineens 4000 van maakt omdat hij het 4x verzend dan komen ze niet aan natuurlijk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/05/2020 11:06:00
Quote Anchor link
De vraag die je moet beantwoorden: Stuurt jouw script die mails in viervoud weg naar Versio mailserver? Of gaat het daar op hun mailserver fout?

Log eens elke mailfunctie-aanroep in je code.
Gewijzigd op 20/05/2020 11:14:48 door - Ariën -
 
Ronald Reijntjes

ronald Reijntjes

20/05/2020 13:30:50
Quote Anchor link
ik kom er niet echt uit, laat maar zitten.. zoek wel een andere oplossing
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/05/2020 13:59:31
Quote Anchor link
Jij geeft snel op ;-)
Waar kom je niet uit? Volgens mij houd Versio (als die DirectAdmin gebruik) een mail log bij van alles wat via mail() gaat. Als dit zo is, dan heb je al een mooi begin.
Gewijzigd op 20/05/2020 13:59:57 door - Ariën -
 
Jan te Pas

Jan te Pas

20/05/2020 18:51:28
Quote Anchor link
Zet de foutmeldingen aan in PHP om te kijken wat er mis gaat. Dan in detail kijken.
Je kunt een foutmelding laten tonenals mail verzenden niet goed gaat.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
IF (@mail(.......)) {
   echo 'Mail verzonden';
} else {
   echo 'Er is iets fout gegaan';
}
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/05/2020 23:31:18
Quote Anchor link
@Jan, mja maar de topicstarter maakt gebruik van een pakket; ik betwijfel dat deze simpelweg ergens mail() aanroept, waarschijnlijk wordt er rechtstreeks gecommuniceerd met de SMTP-server, je gebruikt dan in het geheel geen mail()-aanroep, wat mij wel zo verstandig lijkt als je mail in bulk aan het verzenden bent.

EDIT: neemt niet weg dat er mogelijk een configuratiefout in de mailserver zit ofzo, maar de topicstarter gaf aan dat er een nieuwe versie was geinstalleerd. Als dat het enige is wat is veranderd (ga dit na: is er nog meer veranderd?), dan ligt daar waarschijnlijk de oorzaak. Dat is het fijne van code: deze muteert doorgaans niet spontaan en heeft voorgeschreven gedrag dus reageert doorgaans op eenzelfde wijze.

Dit is mogelijk geen bug, maar een feature; dit is mogelijk een test-optie waarbij je het bericht als HTML en plaintext etc. ontvangt. Zien de e-mailberichten er inhoudelijk verschillend uit?
Gewijzigd op 20/05/2020 23:50:26 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.