HITLIJSTEN / Verzoekplaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 15:00:44
Quote Anchor link
Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opzetten van een algemeen verzoekplaten box voor alle radio stations die zich hier bij aansluiten.
De website is www.hitlijsten.tk
Ik ben onder tussen op de achtergrond bezig aan een verbeterde versie en die kun je vinden op http://www.route-x.nl/Verzoekplatenwebsite/

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes van Ronald
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:04:11
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

01/02/2011 15:20:47
Quote Anchor link
Eerlijk gezegd lelijk, het lijkt wel een kerstboom
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 15:30:45
Quote Anchor link
Vincent Huisman op 01/02/2011 15:20:47:
Eerlijk gezegd lelijk, het lijkt wel een kerstboom


Hoi Vincent,

Ik hou nu eenmaal van kerst hihihi
Maar mij gaat het niet alleen om de achtergrond maar in zijn totaliteit wat men van de website vind.

Toch bedankt voor je reactie
Groetjes Ronald
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

01/02/2011 15:38:23
Quote Anchor link
Mijn broer vond het wel efteling achtig. Maar niet alleen de achtergrond zorgt daar voor maar ook het verdere kleurgebruik van de tekst en de menu buttons.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

01/02/2011 15:45:52
Quote Anchor link
Om de een of andere reden vindt ik de tekst niet mooi staan. Weet niet wat het is. Te groot, opmaak? Misschien betere/grotere scheiding in de paragrafen. Het is nu 1 groot blok tekst

Achtergrond vindt ik wel geinig, beetje hippie. Misschien kun je er ook nog wat gitaren etc in 'hangen'

Menu: Ik heb wel een inspring bij Home, maar bij hardcore en nederlands begint de tekst tegen de rand van de button
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 15:53:32
Quote Anchor link
Tobias Witmer op 01/02/2011 15:45:52:
Om de een of andere reden vindt ik de tekst niet mooi staan. Weet niet wat het is. Te groot, opmaak? Misschien betere/grotere scheiding in de paragrafen. Het is nu 1 groot blok tekst

Achtergrond vindt ik wel geinig, beetje hippie. Misschien kun je er ook nog wat gitaren etc in 'hangen'

Menu: Ik heb wel een inspring bij Home, maar bij hardcore en nederlands begint de tekst tegen de rand van de button

Hoi Tobias,

Welk browser gebruik je .. ik kijk via internet explorer en alle knoppen staan daar hetzelfde.
Ik zal proberen er een muziek achtergrond van te maken.
De text heb ik expres zo gedaan i.v.m dat sommige stukken text op moeten vallen voor het publiek van internet radio (luisteraars.
Ik heb geleerd .. hoe makkelijker je het maakt .. het blijft enorm moeilijk voor bepaalde mensen (luisteraars.

Groetjes Ronald
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/02/2011 15:53:35
Quote Anchor link
Tja... bijzonder design... ik heb op de een of andere manier het gevoel alsof ik in een oerwoud ben beland... indien dat de bedoeling is, dan is het 100% raak :) Indien dat niet de bedoeling is, dan zijn er nog wat verbeterpunten ;)

Het geheel oogt wat druk. Erg veel tekst en groene letters op beige achtergrond is niet een combinatie die heel prettig leest.
Gewijzigd op 01/02/2011 15:57:21 door Ozzie PHP
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

01/02/2011 15:57:05
Quote Anchor link
Ronald Simons op 01/02/2011 15:53:32:
Welk browser gebruik je .. ik kijk via internet explorer en alle knoppen staan daar hetzelfde.


Ik gebruik zelf GC, in FF hetzelfde probleem, bij mij in IE wel goed.

Basisregel voor website bouwen: Controleer comptabiliteit in alle browsers, ook al gebruik je zelf niet. IE is (gelukkig!) niet of bijna niet meer marktleider!
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 16:02:20
Quote Anchor link
Ik zal eens kijken hoe ik dat ga oplossen, anders wacht ik wel totdat html5 er helemaal door is, dan hebben we het probleem van diverse browsers ook niet meer.
 
Jasper DS

Jasper DS

01/02/2011 16:02:54
Quote Anchor link
geen idee of dit al is gezegd maar ik vind die banner (=header) maar niks.. Het past niet bij je site en staat daar niet op de juiste plek. De banner opzich zou wel mooi zijn maar hij past er niet. (ook niet met die kleuren enzo)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/02/2011 16:20:54
Quote Anchor link
Ronald Simons op 01/02/2011 16:02:20:
Ik zal eens kijken hoe ik dat ga oplossen, anders wacht ik wel totdat html5 er helemaal door is, dan hebben we het probleem van diverse browsers ook niet meer.
Totdat het er officieel door is kun je nog wel paar jaar wachten. Gewoon roeien met de riemen die je hebt :)
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

01/02/2011 17:17:45
Quote Anchor link
mocht je veel liedjes krijgen, dan is een abc...xyz-menu misschien ook niet verkeerd, en een sorteren op titel/artiest
En natuurlijk een zoekfunctie!
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

01/02/2011 18:20:32
Quote Anchor link
Lol,

Je kan onbeperkt stemmen xD er is geen limiet aan verbonden.

Maar terug naar het topic:

Ik vindt de lay-out wel mooi, maar druk. Maar eerlijk gezegd echt helemaal niet bij jou doelgroep passen. Ik zou iets met muziek doen, (gitaren, Platen, CD's of iets in de richting). Dit past er weg gewoon niet bij. Misschien enkel als je het voor nederlands-talige muziek zou doen, maar dan heb ik nog met twijfels.

Samengevat: mooi, maar niet goed.

Tip: Pas de header/navigatie aan en de achtergrond. De content voldoet prima, maar zou het enkel bij zwarte tekst houden zonder rare lettertypes (voor het gedeelte: gebruiksvriendelijkheid).
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 19:20:52
Quote Anchor link
The Dutch Guy op 01/02/2011 18:20:32:
Lol,

Je kan onbeperkt stemmen xD er is geen limiet aan verbonden.

Maar terug naar het topic:

Ik vindt de lay-out wel mooi, maar druk. Maar eerlijk gezegd echt helemaal niet bij jou doelgroep passen. Ik zou iets met muziek doen, (gitaren, Platen, CD's of iets in de richting). Dit past er weg gewoon niet bij. Misschien enkel als je het voor nederlands-talige muziek zou doen, maar dan heb ik nog met twijfels.

Samengevat: mooi, maar niet goed.

Tip: Pas de header/navigatie aan en de achtergrond. De content voldoet prima, maar zou het enkel bij zwarte tekst houden zonder rare lettertypes (voor het gedeelte: gebruiksvriendelijkheid).


Hoi Dutch Guy,

Vraagje .. wat is er precies mis met de navigatie?? is het dat het niet op alfabetichr volgorde staat of wat anders.
Ik ben amateur. Ook wat betreft letter types die zijn standaard en ik heb er maar 2 gebruikt. De kleuren van de text heb ik wat aangepast zie http://www.route-x.nl/Verzoekplatenwebsite/
De achtergrond laat ik nog ff zo .. daar ga ik van de week even mee stoeien om iets van muziek te maken .. bovendien is dit een achtergrond die ik gestolen heb van internet en heb aangepast zodat het wat meer 3d lijkt.
Ik hoor het wel .. groetjes Ronald
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

01/02/2011 19:43:26
Quote Anchor link
Ik vindt de navigatie een beetje een bij een geraapt zooitje. (vat het niet te negatief op). Maar er zijn 6 balken en daar staan door elkaar wat knoppen. Het is niet echt gebruikersvriendelijk. Als ik naar Rock & Roll zoek moet ik eerst gaan kijken waar dat staat. Ik vindt het niet echt gestructureerd.

1 horizontale balk vindt ik mooi, een 2e eventueel met sub-menu's bijvoorbeeld:

- home
- Lijsten
-+ Top 40
-+ Rock & roll
-+ Country
-+ Top 3
- verzoekbox
- links
- contact

In eerst instantie weergeef je dan alleen: home, lijsten, verzoekbox, links en contact. Als je met de muis op het linkje lijsten klikt komt er een gesorteerde lijst met alle genres naar beneden.

Dat brengt meer structuur in.

Maar uiteraard is dit een mening en feedback, je zou hier iets mee 'kunnen' doen. Mijn smaak/mening hoeft niet die van jou of een ander te zijn.
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 19:51:13
Quote Anchor link
Hoi,

Ik neem elke reactie in acht, en ik zal kijken of ik het aan kan passen van de week, om te zien of het dan stukken vriendelijker te gebruiken is.
Ik ben zelf nog steeds er niet achter hoe ik nu artiesten of songs kan zoeken op mijn website.. DOM DOM!!!
Dus een goede search script is welkom.
Ik heb nog niet zoveel verstand van database en zo....
Mijn escuus voor mijn domheid.

Zo zoek ik nog meer dingen voor mijn website ... geduld is een schone zaak. TOCH??

Groetjes Ronald
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

01/02/2011 20:10:03
Quote Anchor link
Ronald Simons op 01/02/2011 19:51:13:
Dus een goede search script is welkom.
Ik heb nog niet zoveel verstand van database en zo....


Als je met een database werkt: Laat even de structuur zien, dan kan ik wel een opzet voor een script maken
Finetunen kun je dan zelf (dan leer je er ook wat van...)
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 20:17:14
Quote Anchor link
Helaas Tobias,

Ik werk niet met een database omdat ik daar nog geen verstand ven heb.
Ik heb alle artiesten in html files staan, zoals je al gezien heb (denk ik) op de website.

Ik moet nog veel leren, ik surf me af en toe suf om ergens achter te komen.
Zo heb ik een keer op een andere forum een script geplaatst om er achter te komen wat er fout is. Krijg ik te horen zoek eens op google ..pfffffff alsof ik dat nog niet gedaan heb. Maar na weken stoeien had ik het toch zelf voor elkaar gekregen.

Maar database heb ik nog geen kaas (wel lekker) van gegeten.

Groetjes van Ronald
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

01/02/2011 20:34:25
Quote Anchor link
Dan kan ik je van harte aanraden om je hierin te gaan verdiepen. Met een database kun je veel makkelijker gegevens aanpassen zonder dat je steeds je html-bestanden moet updaten en uploaden
 
Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

01/02/2011 21:36:21
Quote Anchor link
En een domein naar .nl/.com/.net doet ook veel in mijn opinie aangezien ik .tk amateuristisch vind ogen.
 
Ronald Simons

Ronald Simons

01/02/2011 21:40:47
Quote Anchor link
Hoi hendrik,

Als je op de site gekeken heb, had je ook kunnen lezen dat ik daar mee bezig ben.
En wat is het verschil tussen .net .com .nl en .tk het is maar een domein extensie.

Ik gebruik TK om te testen enals het goed loopt dan ga ik over naar een andere domein.

Groetjes van Ronald

PS: ik heb de achtergrond beetje aangepast .. vind het nog wel te druk dus ik ga verder nog zoeken en sleutelen.

Toevoeging op 02/02/2011 12:49:07:

Hallo iedereen,

Ik heb de website beetje aangepast zoals nu een site navigatie (nog niet geheel werkend) en de top navigatie terug gebracht van 6 rijen naar 1 rij en achtergrond van site hebben we instrumenten in gemonteerd...
Wil je een kijkje nemen dan kan dat alleen via deze link http://www.route-x.nl/Verzoekplatenwebsite/
Ziet er wel leuk uit maar volgens mij nog steeds te druk..

Ik hoor het wel van jullie .....
Groetjes van Ronald
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.