Hoe database in te delen? (kolom per user?)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter oskam

pieter oskam

01/10/2010 16:22:37
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een website waarop je examens kunt maken van een bepaalde samenstelling. Al deze vragen(390) komen uit een database. Dit gedeelte werkt naar behoren maar nu komt de volgende uitdaging.

Ik wil nu dat gebruikers kunnen inloggen en dat de door hun behaalde resultaten per vraag worden opgeslagen. Heeft iemand een vraag fout dan wordt de waarde voor die vraag -1 en als de persoon hem goed heeft +1.

Wanneer een persoon dus een examen wil maken met vragen die hij fout had (dus vragen met waarde -1, -2, enz..) moet er koppeling zijn tussen de vragen tabel en de resultaten van die persoon.

Je zou voor iedere gebruiker een kolom kunnen toevoegen aan de vragen tabel zodat je de volgende query kan uitvoeren.
SELECT ID FROM vragen WHERE 'Username' < 0

Er dient wel rekening gehouden te worden dat er wel eens 10.000 gebruikers kunnen zijn na 5 jaar... Ik vraag me af of zo een database indeling wel goed is en snel werkt.

Wat is mijn geval een goede oplossing?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:19:55
 
Milo S

Milo S

01/10/2010 17:16:01
Quote Anchor link
Je moet hier met meerder tabellen werken i.c.m joins.

Database:

gebruiker
- id
- naam
- wachtwoord

vraag
- id
- vraag

antwoord
- id
- vraag_id
- antwoord

gebruiker_antwoord
- id
- gebruiker_id
- vraag_id
- antwoord_id
- punten



Ik zou zo iets doen, let op dit is een ruwe schets dus je moet wel zelf zorgen dat alle regels bij gebruikers staan e.d. Ook zul je dus zelf nog toevoegingen kunnen doen.
Ik denk dat je hier aardig op door kunt brouwen.
Gewijzigd op 01/10/2010 17:16:30 door Milo S
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.