Hoe dit slim aanpakken? Subscription systeem vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Furio Scripting

Furio Scripting

07/03/2019 19:29:44
Quote Anchor link
Een hele goedenavond Forumleden,

Ik heb wel is van die momenten dat ik de logica niet meer zie in wat ik doe dus hoop dat jullie het mij kunnen uitleggen hoe je dit simpel oplost.

Ik heb een website welke abonnementen verkoopt welke zeer variabel zijn, dit is wat het lastig maakt.

1. Klant komt op website
2. Klant kiest een pakket uit 3 opties.
3. Klant kiest het type bij dit pakket.
4. Klant kiest een eerste leverings datum
5. Klant kiest een vervolg leverings periode (1-6 weken)
6. Klant rekent direct via ideal ze eerste bestelling af.

A fijn dit werkt prima. Ik sla persoons gegevens op, aparte tabel genaamd bestellingen waar ik het pakket, type, eerste leveringsdatum en vervolg periode opsla.

Nu komt waar ii vastloopt, de klant kan zijn abonnement tussentijds wijzigen. Totaal ander pakket, type, leverings datum en termijn opgeven.

Hoe zorg ik eevoor dat dit netjes wordt aangepast en mijn cronjob welke de betalingen moet gaan doen weet wanneer die moet afschrijven.

Zelf zat ik te denken als men voor de nieuwe levering/betaling zijn abonnement aanpast dan maak ik een geheel nieuwe order aan en zeg ik in de xronjob, selecteerd laatste order van klant pietje maar hoe sla ik die nieuwe order op? Gewoon in de tabel bestellingen? En wat nou als de klant niet zijn abbo aanpast hoe zorg ik er dan voor dat ik bijvoorbeeld elke 2 weken het geld kan afschrijven daar ik op het begin wel een eerste leveringsdatum heb en daar 2 weken bij optel maar bij de derde levering zou ok dat moeten doen van de laatste order.

Nu ik dit zo typ krijg ik wel wat meer ideeen maar ben benieiwd hoe jullie dit zouden doen.

Excuses voor eventuele typefoutjes, typ vanaf mijn mobiel en de site is nog niet echt responsief.

Mvg Furio
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:16:06
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

08/03/2019 20:48:49
Quote Anchor link
Neem ook een einddatum mee in je bestellingen/order tabel. Bij wijziging sluit je de eerste order af (= einddatum invoeren) en begin je een nieuwe (evt. kun je in de oude order een verwijzing naar de nieuwe opnemen dmv ID - of andersom, dan kun je het later altijd nog terugvinden).

Voor wat betreft je incasso zou ik een "volgende incasso datum" in je order tabel maken. Met een cron loop je dan elke dag door de tabel heen en kijk je welke orders vandaag aan de beurt zijn (incasso datum = vandaag, order is niet gesloten). Na elke incasso hoog je die weer op met de leveringsperiode. In een aparte "incasso" tabel houd je vervolgens per order (ID) bij wat je wanneer en met welk resultaat geïncasseerd hebt.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/03/2019 01:15:19
Quote Anchor link
Lijkt me dat je incasso 's ook gerust een tabel mag geven. Wel handig om bij te houden wat er allemaal geïncasseerd is in het recente verleden.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/03/2019 07:42:13
Quote Anchor link
Voor een audit trail, het fiscaal en juridisch verantwoorden van transacties, zou ik de betalingen ook in een aparte tabel opslaan. Betalingen kunnen bovendien om uiteenlopende redenen mislukken: saldotekort, tijdelijke storing bij een bank, enzovoort.

Verder denk ik dat ik een sterkere koppeling zou maken tussen de betaling en de leveringsverplichting: de order moet immers ook worden verzameld, verpakt, verzonden en bezorgd. Een incasso kan daarin het startpunt zijn (niet betaald, dan niets geleverd), maar ook ergens onderweg worden uitgevoerd. Er zijn allerlei momenten waarop je een incasso kunt uitvoeren, van het printen van een pakbon, picklijst of adresetiket tot en met het voormelden van een zending bij de vervoerder.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

12/03/2019 22:52:41
Quote Anchor link
Heel erg bedankt voor de reacties! Hier kan ik verder mee!

Fijne avond :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.