Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Snelle Jaap

Snelle Jaap

15/10/2019 15:17:40
Quote Anchor link
Ik heb een productpagina vanaf waar mensen kunnen bestellen. Op deze pagina doorlopen ze een paar stappen, een aantal daarvan zijn het aantal van de bestelling, het formaat, het materiaal en de kleur. Deze hebben allemaal invloed op de totaalprijs.

Wanneer je de stappen doorloopt scrolt aan de zijkant een menu mee waarvan het de bedoeling is dat de juiste prijs wordt getoond terwijl je de stappen doorloopt.

Dit wil ik graag doen via ajax omdat dan niet elke stap de pagina ververst hoeft te worden (de stappen kunnen bij sommige producten best lang worden).

Wat is de beste manier om dat aan te pakken? Voor elke stap een ajax post uitvoeren? Bij stap twee moet het totaalbedrag nog wel weten wat er bij stap 1 aan aantal is gekozen. Dus een sessie is hiervoor wel een vereiste neem ik aan?

Wat denken jullie.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 05:54:11
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/10/2019 15:29:43
Quote Anchor link
AJAX om te zorgen dat je kan filteren op producten (als je dat bedoelt), en het gebruik van sessies voor een winkelwagen, zijn goede ingrediënten om te bewerkstelligen wat je wilt doen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/10/2019 17:24:33
Quote Anchor link
Maar dit klinkt niet echt als een checkout-pagina, maar meer als een soort van productconfiguratieproces, of een soort van wizard.

Daarnaast introduceer je min of meer zelf deze complexiteit omdat je de gebruiker voor keuzes stelt. En blijkbaar zijn het aantal configuraties zo divers dat het nogal ver zou voeren om dit allemaal uit te schrijven als "concrete" producten?

Wat mij centraal lijkt staan is gebruikersgemak. Hoe maak ik dit proces zo simpel mogelijk? Is de kans aanwezig dat een klant vaker min of meer hetzelfde bestelt? Zou je dan een soort van sjabloon kunnen onthouden of wat dan ook?

Ik zou dus in eerste instantie het denkwerk in het ontwerp stoppen. Schrijf eens stap voor stap uit wat alles functioneel zou moeten doen, nog los van techniek. Welke techniek je hier vervolgens precies voor gebruikt is echt van een tweede/ondergeschikte orde.

En het voordeel van de bovenstaande aanpak is dat je een helder plan hebt wat je als uitgangspunt kunt nemen voor het kiezen van de (of ik zou bijna zeggen, een haast willekeurige) techniek.

edit: misschien een tussenweg waarbij je eerst je product "bouwt" waarbij een unitprijs wordt aangegeven, vervolgens kies je aan het einde een aantal (vermenigvuldigingsfactor) en als je deze aan je cart toevoegt wordt de totaalprijs opgehoogd ofzo? Waarom is het belangrijk dat je op elk moment de totale kosten ziet? Dat wordt toch pas relevant op het moment dat je concrete producten wilt aanschaffen door ze toe te voegen aan de cart?
Gewijzigd op 15/10/2019 17:29:30 door Thomas van den Heuvel
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/10/2019 18:18:03
Quote Anchor link
Je kunt het vaak makkelijker houden door er één lang formulier van te maken waarvan je delen dmv van CSS onzichtbaar houdt. Het zou zeg maar een beetje kunnen lijken op de Jquery Accordion. Dit is een javascript oplossing zonder AJAX. AJAX heb je mij inziens enkel nodig wanneer je nadat je pagina geladen is nieuwe informatie uit de database nodig hebt die erg veranderlijk is OF de diversiteit van het gevolg op een bepaalde keuze erg groot is én je inderdaad niet wilt gaan voor een tweede/nieuwe pagina.
Gewijzigd op 15/10/2019 18:19:01 door Frank Nietbelangrijk
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

16/10/2019 09:22:57
Quote Anchor link
@Thomas van heuven

Ja het is inderdaad een soort wizard, deze layout is al gemaakt. Mensen doorlopen stappen voor bijvoorbeeld een plaat (welk formaat, hoeveel, welk materiaal) aan de hand daarvan moet de prijs worden geupdate. En daarmee bedoel ik niet de totaalprijs van alles in je winkelmand maar de totaalprijs van dat product omdat elke stap/keuze die je maakt (bijv materiaal) invloed heeft op de prijs.

@Frank Ja dat voorbeeld van die accordion is nagenoeg hoe het nu al werkt op mijn site. De frontend is al grotendeels gedaan. Ik zal toch wel ajax moeten gaan gebruiken omdat elke keuze/stap invloed heeft op de prijs van het product die je op dat moment bekijkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.