Hoe kan ik een pdf printer op de server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dimi orla

dimi orla

15/11/2009 00:51:00
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
Ik wil een pdf file printen op de server
Met deze code kreeg ik uit de printer alleen binary data, het ziet het zelfde uit als of de pdf met notepad open gemaakt is.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$handle = printer_open("TM-T88III");
printer_set_option($handle, PRINTER_MODE, "raw");
printer_write($handle, $content);
$file = fopen("file.pdf", "rb");
$content = fread($file, filesize("file.pdf"));
fclose($file);
printer_close($handle);

Hoe kan ik de pdf normaal uit de printer laten komen.
Bij voorbaat dank Dimitris.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dimi orla
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 11:04:34
 
S -

S -

15/11/2009 05:13:00
Quote Anchor link
Dat is denk ik niet zo gek. Want je opent het bestand met fopen(). Dat wil zeggen, de inhoud wordt gelezen. Dus eigenlijk de code waaruit de pdf is opgebouwd. Ik heb wat zitten zoeken met google. Ik kwam readfile() tegen. Ik weet vrij weinig van serverside printen. Dus misschien kan het gewoon niet. Misschien komt readfile() op hetzelfde neer als fread(). Je kunt het proberen. Het is misschien wel handig voor administratie e.d. als je het printen automatiseert.

Weet je zeker dat je serverside wil printen en niet clientside? Als je wil dat bezoekers het bestand automatisch print, is dat volgens mij niet nodig. Er komt altijd een venster bij de bezoeker van je website met printer instellingen.
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

15/11/2009 08:42:00
Quote Anchor link
Zoek een manier om het printen te starten via een commandline. Dan voer je dat command uit via exec.

Voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
exec('pdfreader.exe -o bestand.pdf -print');
?>
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

15/11/2009 10:21:00
Quote Anchor link
zorg er wel voor dat je de input die je in exec zet HEEL GOED beveiligt, anders kan iemand alles doen met je server wat diegene wilt!
 
Dimi orla

dimi orla

16/11/2009 20:29:00
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties
@Terence ja dat lijkt me niet een goede idee
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.