Hoe kan ik grote bestanden uploaden?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/12/2013 20:30:56
Quote Anchor link
M.b.v. PHP lukt het me niet, omdat ik daar gelimiteerd wordt door mijn ISP. Max. 10MB soms max. 16MB. De provider heeft zo zijn eigen begrenzingen. Toch kan ik met een eenvoudige FTP-client-programmatje alle soorten bestanden snel uploaden. Waar zit het verschil in ? (ik moet bestanden uploaden van zo'n 64 MB)
Is hier een oplossing voor ?

P.S. Ik kan mijn klanten vragen om bv. via WeTranfer de bestanden op te sturen, maar liever wil ik dat onderdeel integreren in mijn eigen applicatie.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:51:39
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2013 20:34:47
Quote Anchor link
Het verschil is dat je met uploaden via je site, via PHP werkt waar de limiet in zit, en via je FTP-programma werk je via FTP.

Wat zegt dit?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "max post-waarde: ".ini_get('post_max_size');
?>
 
Chris -

Chris -

16/12/2013 20:34:58
Quote Anchor link
De oplossing is vrij simpel; in je .htaccess proberen de php.ini variabelen te overrulen, en anders overstappen naar een fatsoenlijke hoster waar dat wél kan :)
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/12/2013 20:36:35
Quote Anchor link
Ja, dat zijn idd de begrenzingen.
Maar hoe los ik mijn probleem nu op ?


Toevoeging op 16/12/2013 20:38:49:

Chris - op 16/12/2013 20:34:58:
De oplossing is vrij simpel; in je .htaccess proberen de php.ini variabelen te overrulen, en anders overstappen naar een fatsoenlijke hoster waar dat wél kan :)


Volgens mij hebben de meeste providers een begrenzing van zo'n 10 a 16MB en is vaak niet te overrulen.....volgens mij !
Gewijzigd op 16/12/2013 20:40:01 door Paco de Wulp
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2013 20:41:29
Quote Anchor link
.htaccess
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
php_value post_max_size 128M
php_value upload_max_filesize 128M
 
- SanThe -

- SanThe -

16/12/2013 20:42:01
Quote Anchor link
In mijn ogen een beetje onzinnig 64MB uploaden. Daar is inderdaad FTP goed voor.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/12/2013 20:42:02
Quote Anchor link
Heeft iemand ervaring met het uploaden van grote bestanden (64MB of groter) ?
Kent iemand providers die dit wel toestaan ?

Toevoeging op 16/12/2013 20:43:11:

- SanThe - op 16/12/2013 20:42:01:
In mijn ogen een beetje onzinnig 64MB uploaden.


Voor mijn applicatie is dat wel degelijk nodig . :-)
Gewijzigd op 16/12/2013 20:44:11 door Paco de Wulp
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2013 20:56:32
Quote Anchor link
Werkt die htaccess-toevoeging niet?
En wat zegt de PHP-code van mij?
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/12/2013 21:06:45
Quote Anchor link
Die htaccess-toevoeging had ik al gedaan en die werken niet. Die waarden zijn niet te overrulen bij mijn provider (STRATO)

Toevoeging op 16/12/2013 21:11:47:

Ik zal bij mijn provider is vragen naar een oplossing ?
 
Duco W

Duco W

17/12/2013 10:10:26
Quote Anchor link
Paco de Wulp op 16/12/2013 21:06:45:
Die htaccess-toevoeging had ik al gedaan en die werken niet. Die waarden zijn niet te overrulen bij mijn provider (STRATO)

Toevoeging op 16/12/2013 21:11:47:

Ik zal bij mijn provider is vragen naar een oplossing ?


Als ik jou was zou ik eens kijken naar hoe diensten zoals WeTransfer het aanpakken. Ik heb zelf nog nooit zoiets gemaakt, maar ik denk dat clientside van grote bestanden kleinere bestanden worden gemaakt, die vervolgens serverside weer aan elkaar worden geplakt.
Ik heb ook dit gevonden: http://www.plupload.com/, misschien wat je nodig hebt?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/12/2013 10:55:40
Quote Anchor link
PLupload gebruik ik ook in mijn CMS, en ik vind hem lekker werken. De installatie/integratie is even goed lezen in de documentatie...
 
Chris -

Chris -

17/12/2013 11:52:43
Quote Anchor link
komt afaik nog steeds neer op hetzelfde; je moet de waardes kunnen overrulen. ik kan zelf Trafego IS aanraden.
 
Sandor -

Sandor -

12/08/2016 15:42:41
Quote Anchor link
Beste Paco,
Het is al even geleden, maar heb die maximale filegrootte van 64mb bij strato nog kunnen oplossen?
Ik loop nu tegen hetzelfde aan bij strato.
Sandor
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/08/2016 15:47:34
Quote Anchor link
@Sandor

Heb je bij STRATO een eigen VPS, of heb je een standaard webhosting-pakket?
 
Ivo P

Ivo P

13/08/2016 17:33:05
Quote Anchor link
het is niet zo raar dat hosters de max upload size beperken.

Als je toestaat dat er files van 100MB geupload worden, dan sta je dus toe dat een request 100MB naar de server stuurt. Dan duurt een request dus makkelijk een halve minuut of meer.

Met 50 gelijktijdige uploads van dat type heb je dus zo je server plat liggen: immers alle connecties die apache toestaat, zijn dus bezig een grote file-upload binnen te krijgen.

(ook naar pagina's die daar vervolgens niets mee doen. En ook in je php script kun je daar niets aan afvangen. Immers op het moment dat PHP van Apache een por krijgt "doe jij hier eens iets mee, php", dan is de upload al gedaan.
 
Sandor -

Sandor -

13/08/2016 18:48:22
Quote Anchor link
Nee heb gewoon een standaard pakket, een wordpress site draaiend, en wil(de) een wordpress plug-in gebruiken om de site te dupliceren (duplicator pro). Dat is voor het gemak, ik weet ook dat je het allemaal handmatig kan doen, maar is veel meer werk.

En dus het probleem dat de plug-in niet bestanden groter kan creëeren dan 64 mb.

Ben al bij de plug-in maker geweest, en die meldde dat ze dit probleem bij strato herkennen: het is een van de weinige hosters met zo een lage strikte limiet.
En strato heeft inmiddels bevestigd dat dat de limiet is, en die niet kan cq. wil aanpassen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/08/2016 21:39:11
Quote Anchor link
>> Nee heb gewoon een standaard pakket

Ah oké, dat verklaart het.

>> het is een van de weinige hosters met zo een lage strikte limiet.

Dat is echt niet zo. Veel hosters zitten juist veel lager. 64Mb is aan de hoge kant. Heb je normaliter ook niet nodig en maakt je server gevoelig voor aanvallen die je server platleggen. Dus ik begrijp heel goed dat ze er een limiet opzetten.

Wil je die limiet niet, dan kun je beter overgaan op een VPS, dan kun je alles zelf regelen.
 
Sandor -

Sandor -

14/08/2016 00:41:29
Quote Anchor link
@ozzie,

De plug-in binnen wordpress waar ik het over heb is best populair, deze -> https://wordpress.org/plugins/duplicator/

Dan snap ik dus niet die populariteit, hoe dat kan, als zoveel hosters zo een lage strikte limiet hanteren, Ik kan me haast niet voorstellen dat die users allemaal vps hebben (of wellicht hebben ze allemaal kleine websites, dat zou nog kunnen).

Ik denk dat ik een work around heb gevonden, middels het uitsluiten van 1 directory, waardoor ik onder de limiet blijf. De uitgesloten directory met ftp overzetten..etc.

In ieder geval bedankt voor je reactie !
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/08/2016 01:11:54
Quote Anchor link
Geen idee ... een website hoeft vaak niet heel groot te zijn. Met een paar mb heb je al een website. En een vps hoeft tegenwoordig ook niet meer heel duur te zijn.

>> In ieder geval bedankt voor je reactie !

Graag gedaan en succes met je project!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/08/2016 19:02:04
Quote Anchor link
Sandor - op 14/08/2016 00:41:29:
De plug-in binnen wordpress waar ik het over heb is best populair, deze -> https://wordpress.org/plugins/duplicator/

Dan snap ik dus niet die populariteit, hoe dat kan, als zoveel hosters zo een lage strikte limiet hanteren, Ik kan me haast niet voorstellen dat die users allemaal vps hebben (of wellicht hebben ze allemaal kleine websites, dat zou nog kunnen).


Wat ik weet:

- Wordpress gebruikt 'softwarematige cronjobs' die plugins in staat stellen grote taken in stukken te hakken of 'automatisch' taken op de achtergrond te verrichten.
- Natuurlijk kun je in 'stukjes' meer uploaden dan de ingestelde limit. Met de komst van HTML5 kunnen we gebruik maken van de 'File API' waarin we het Blob object tegenkomen. Hiermee kunnen we een stuk(je) van een bestand inlezen. De rest is geen nieuws. De ingelezen data kunnen we met AJAX versturen naar de server waarna we het volgende stuk data inlezen.

Wat ik denk:
- Dat de duplicator plugin van deze genoemde technieken gebruik maakt.
- Je met wat geduld en durf zoiets ook kunt maken.
Gewijzigd op 14/08/2016 19:04:50 door Frank Nietbelangrijk
 
Ivo P

Ivo P

14/08/2016 22:43:04
Quote Anchor link
Maar is dat niet vele malen gemakkelijker te maken, door gebruik te maken van het file transfer protocol?

Als ouder dan het www, maar voldoet volgens mij nog steeds prima om files te versturen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.