hoe krijg ik 2 velden gedeeld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Niek Kasius

Niek Kasius

19/07/2013 07:13:17
Quote Anchor link
Ik heb in mijn database velden "caramboles" en "beurten" staan maar ik wil dat die gedeeld worden zodat ik een gemiddelde (moyenne) krijg, maar ik weet niet hoe.
Het zal toch wel mogelijk om die op de een of andere manier te laten verschijnen zonder die eerst in de database als zodanig te stoppen.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 06:37:52
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/07/2013 08:05:15
Quote Anchor link
Voor je zo'n vraag stelt, misschien even Google gebruiken? ;-)
Zoekopdracht rekenen php leverde 1,9 miljoen resultaten op, waaronder:
http://www.phptuts.nl/view/39/3/
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/berekeningen/rekenen-in-php/106/

Geef anders duidelijk(er) aan wat niet lukt/waar je vast loopt.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/07/2013 08:27:27
Quote Anchor link
Of gewoon in SQL
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT ROUND(caramboles / beurten, 3) AS gemiddelde FROM ...
 
Niek Kasius

Niek Kasius

20/07/2013 01:50:55
Quote Anchor link
Ik heb een ouder script van Robert Deiman, van deze site geplukt.
Maar dat werkte niet goed.
Ik heb het "een en ander" aangepast en wat toegevoegd, en nu werkt het allemaal wel waarvoor het bedoeld was.
Ik kan wedstrijden toevoegen zonder uitslag zodat ik een lijst met wedstrijden krijg, En die komen ook in de database "wedstrijden" te staan.
En ik kan ook de uislagen naderhand invoegen.

Maar ik loop niet vast het script werkt wel ik kan bijna alles invoeren en de komt er ook nog eens uit, alleen de caramboles en de beurten toevoegen wil nog niet lukken, Meer ik denk dat ik script verwerken.php het een en ander moet toevoegen alleen weet ik niet hoe ik dat moet oplossen.
ik weet wel de berekening $caramboles / $ beurten


Quote:
Voor je zo'n vraag stelt, misschien even Google gebruiken? ;-)
Zoekopdracht rekenen php leverde 1,9 miljoen resultaten op, waaronder:


Als je Google gebruikt om iets te zoeken dan zoek je soms tot je een ons weegt, want die leverd alles als je er berekening maken met of in php dan krijg je ook alles van Tante Emma laden of kleuterschool tot en met de belastingdienst, want een als er ook maar 3 aan een geslote letters uit je zoek in voor komen heb je al resultaat. ik heb me er een kromme rug van gekregen, ik heb wel 20 verschillende zoek opdrachten uit gevoerd en als je op een gegeven moment onderaan die site de teller van de navigatie op 87 ziet staan en dat een keer of 6 dan wil je echt wel stoppen en dat met zeker 5% van die linken die niet meer bestaan.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/07/2013 07:58:07
Quote Anchor link
Niek Kasius op 20/07/2013 01:50:55:
ik weet wel de berekening $caramboles / $ beurten

Als je het weet, waarom stel je dan die vraag? Als je ergens anders op vastloopt, is het handiger om dat als vraag te stellen ;-)

Niek Kasius op 20/07/2013 01:50:55:
Maar ik loop niet vast het script werkt wel ik kan bijna alles invoeren en de komt er ook nog eens uit, alleen de caramboles en de beurten toevoegen wil nog niet lukken, Meer ik denk dat ik script verwerken.php het een en ander moet toevoegen alleen weet ik niet hoe ik dat moet oplossen.

Bijna alles? Dan werkt het script dus niet (goed). Waar loop je dan vast bij het invoeren van caramboles en beurten? Heb je enige kennis of is het copy/paste?

Niek Kasius op 20/07/2013 01:50:55:
ik heb wel 20 verschillende zoek opdrachten uit gevoerd en als je op een gegeven moment onderaan die site de teller van de navigatie op 87 ziet staan en dat een keer of 6 dan wil je echt wel stoppen en dat met zeker 5% van die linken die niet meer bestaan.

Kennelijk toch de verkeerde 'key woorden' gebruikt in je zoekopdracht. Ik heb 2 zoekwoorden ingegeven en kreeg inderdaad veel resultaten. Op de 1e pagina stonden echter al gelijk een aantal berichten die jouw oorspronkelijke vraag/topictitel beantwoorden (je wilt delen in PHP, uiteraard is het antwoord van Ger ook prima oplossing).
Doorzoeken tot pagina 87 is natuurlijk zinloos. Verder dan een pagina of drie hoef je echt niet te gaan.

Maar waar loop je nu vast? Het delen van twee velden vanuit een database of het invoegen van velden in een database? Of het tonen van de uitkomst van de deling?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

21/07/2013 00:45:12
Quote Anchor link
Dat delen is al opgelost door SELECT ROUND.
En het invoeren gaat ook het komt wel in de database wedstrijden te staan, alleen niet in de stand.
Ik heb dit in uitslagen-bewerken.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
    if($_POST['datum'] != "" AND $_POST['thuis'] != "" AND $_POST['uit'] != "" AND $_POST['doelthuis'] != "" AND $_POST['doeluit'] != "" AND $_POST

['gemaaktthuis'] != "" AND $_POST['beurtenthuis'] != "" AND $_POST['gemaaktuit'] != "" AND $_POST['beurtenuit'] != ""){
    
   mysql_query("INSERT INTO wedstrijden, stand (wedstrijd_id, datum, thuis, uit, doelthuis, doeluit, caramboles, beurten)
VALUES ('', '$_POST[datum]', '$_POST[thuis]', '$_POST[uit]', '$_POST[doelthuis]', '$_POST[doeluit]', '$_POST[gemaaktthuis]', '$_POST[beurtenthuis]',

'$_POST[gemaaktuit]', '$_POST[beurtenuit]')"
);
        echo'<h4>De uitslag is succesvol toegevoegd klik <a href="uitslagen.php">HIER</a> om terug te gaan.</h4>';
    }

    else{
        echo'<H1>Error!!!!!</H!><H4>Je moet wel alle velden invullen.</H4>';
    }
}
else{
$datum = '%d-%m-%Y';
$SQL_uitslag="SELECT * FROM wedstrijden WHERE wedstrijd_id=" . $_GET['wedstrijd_id'];
$uitslag_resultaat=mysql_query($SQL_uitslag);
$uitslag=mysql_fetch_array($uitslag_resultaat);
mysql_close();

?>

<table width="600px" border="1" cellspacing="2" cellpadding="2">
<?php
  echo "<form method=\"POST\" action=\"edite.php?&wedstrijd_id=".$_GET['wedstrijd_id']."\" name=\"form\">"; ?>

  <tr>
    <th align="left"><input type="hidden" value="<?php echo $uitslag['datum']; ?>" name="datum"><?php echo $uitslag['datum']; ?></th><th

align="center">Punten</th><th center="left">Caramboles</th><th align="center">Beurten</th>
  </tr>
  <tr>
    <td align="left"><input type="hidden" value="<?php echo $uitslag['thuis']; ?>" name="thuis"><?php echo $uitslag['thuis']; ?></td>
    <td align="center"><input type="text" name="doelthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['doelthuis']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="gemaaktthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['gemaaktthuis']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="beurtenthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['beurtenthuis']; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="left"><input type="hidden" value="<?php echo $uitslag['uit']; ?>" name="uit"><?php echo $uitslag['uit']; ?></td>
    <td align="center"><input type="text" name="doeluit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['doeluit']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="gemaaktuit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['gemaaktuit']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="beurtenuit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['beurtenuit']; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="5"></td>
  </tr>
  <tr>  
    <td colspan="5" align="center"><input type="submit" value="Updaten" name="submit">&nbsp;&nbsp;<input type="reset" name="Reset" value="Resetten"></td>
 </tr>
</form>
</table>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

21/07/2013 09:10:28
Quote Anchor link
Leuk zo'n stuk code, maar is het relevant? Je hebt het over stand en laat uitslagen bewerken zien.

Ten aanzien van je code:
Controleren of een formulier verzonden is doe je met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")

Controleren of een waarde bestaat: isset en op leeg met empty
Je controleert nergens of de ingevoerde waarden wel aan criteria voldoen.
Je hebt in de query variabelen binnen quotes staan.
Je query is 'lek' -> je gebruikt $_POST-waarden zonder enige beveiliging (/controle).
Waar is de controle of de update-query (goed) is uitgevoerd?
Wat is de reen voor het aanmaken van $datum?
Gebruik in een select-query geen * maar benoem het veld/de velden die wilt ophalen.
Wederom gebruik je een invoerwaarde zonder controle/beveiliging.
Wederom mis je controle of de query wordt uitgevoerd/goed foutafhandeling.
Gebruik mysql_fetch_assoc ipv mysql_fetch_array (omdat je geen gebruik maakt van de array manier).
Maak het jezelf wat makkelijker door binnen PHP met ' te werken (op bv regel 11 doe je dat wel) en HTML " te gebruiken -> hoef je niet te escapen (regel 26).
Ook hier gebruik je een invoerwaarde zonder beveiliging/controle.
Bedenk dat een hidden-field niet zichtbaar is op het scherm, maar wel in de broncode (en dus aangepast kan worden!).
Bedenk dat mysql in de (nabije?) toekomst niet meer ondersteunt zal worden. Stap daarom liever nu over naar mysqli.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

22/07/2013 04:33:47
Quote Anchor link
Het werkt als voetbal standen en uitslagen script en het controleren doet die wel alleen als ik iets niet invul zegt de edite.php dat er iets niet ingevuld

is.
Maar dat is natuurlijk niet genoeg zeker?
En voor de datum hoef ik geen invoer, want die heb ik al in bij de wedstrijd toevoegen en is varchar anders kan ik geen wedstrijden van te voren invoeren.
Alleen wil ik dat die ook de caramboles "maken" "gemaakt" en de beurten die WEL worden toegevoegt in database "wedstrijden" maar niet in stand.
dat die dan ook in de stand worden geplaatst en opgetelt voor zowel uit als thuis,doelthuis, uit, doeluit.
Zoals in verwerken.php op deze pagina: http://www.phphulp.nl/php/script/data-verwerking/uitslagen-stand-met-mysql/495/uitslagenstandmetmysql/347/

En ik heb het script wat aan gepast. zoiets als dit bedoel je zeker
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    if (empty($_POST['thuis']) ||
        empty($_POST['uit']) ||
        empty($_POST['doelthuis']) ||
        empty($_POST['doeluit']) ||
        empty($_POST['makenthuis']) ||
        empty($_POST['gemaaktthuis']) ||
        empty($_POST['beurtenthuis']) ||
        empty($_POST['makenuit']) ||
        empty($_POST['gemaakthuit']) ||
        empty($_POST['beurtenuit']))
    {

        echo '<H1>Error!!!!!</h1><h3>Je hebt een of meerdere velden ingevuld!</h3>';
    }

    else
    {

mysql_query("INSERT INTO wedstrijden (wedstrijd_id,
                                      datum,
                                      thuis,
                                      uit,
                                      doelthuis,
                                      doeluit,
                                      makenthuis,
                                      gemaaktthuis,
                                      beurtenthuis,
                                      makenuit'
                                      gemaaktuit
                                      beurtenuit) VALUES ('',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST['thuis'])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[uit])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[doelthuis])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[doeluit])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[makenthuis])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[gemaaktthuis])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[beurtenthuis])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[makenuit])."',  
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[gemaaktuit])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST[beurtenuit])."')
                                                       "
);


        echo"<h4>De uitslag is succesvol toegevoegd klik <a href=\"uitslagen.php\">HIER</a> om terug te gaan.</h4>";
    }

 
}
else{
$datum = '%d-%m-%Y';
$SQL_uitslag="SELECT * FROM wedstrijden WHERE id=" . $_GET['id'];
$uitslag_resultaat=mysql_query($SQL_uitslag);
$uitslag=mysql_fetch_array($uitslag_resultaat);
mysql_close();

?>

<table width="700px" border="1" cellspacing="2" cellpadding="2">
<?php
  echo "<form method=\"POST\" action=\"edite.php?&id=".$_GET['id']."\" name=\"form\">"; ?>

  <tr>
    <th align="left" valign="top"><input type="hidden" value="<?php echo $uitslag['datum']; ?>" name="datum"><?php echo $uitslag['datum']; ?></th><th

colspan="2" center="left" valign="top">Caramboles<br />maken &nbsp; &nbsp; gemaakt</th><th align="center" valign="top">Beurten</th><th align="center"

valign="top">Punten</th>
  </tr>
  <tr>
    <td align="left"><input type="hidden" value="<?php echo $uitslag['thuis']; ?>" name="thuis"><?php echo $uitslag['thuis']; ?></td>
    <td align="center"><input type="text" name="makenthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['makenthuis']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="gemaaktthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['gemaaktthuis']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="beurtenthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['beurtenthuis']; ?>"></td>
<td align="center"><input type="text" name="doelthuis" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['doelthuis']; ?>"></td>

  </tr>
  <tr>
    <td align="left"><input type="hidden" value="<?php echo $uitslag['uit']; ?>" name="uit"><?php echo $uitslag['uit']; ?></td>
    <td align="center"><input type="text" name="makenuit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['makenuit']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="gemaaktuit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['gemaaktuit']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="beurtenuit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['beurtenuit']; ?>"></td>
    <td align="center"><input type="text" name="doeluit" size="1" maxlength="3" value="<?php echo $uitslag['doeluit']; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="5"></td>
  </tr>
  <tr>  
    <td colspan="5" align="center"><input type="submit" value="Updaten" name="submit">&nbsp;&nbsp;<input type="reset" name="Reset" value="Resetten"></td>
 </tr>
</form>
</table>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/07/2013 08:05:30
Quote Anchor link
Niek Kasius op 22/07/2013 04:33:47:
En voor de datum hoef ik geen invoer en is varchar

Een datum is nooit varchar.
 
Erwin H

Erwin H

22/07/2013 08:53:39
Quote Anchor link
Niek Kasius op 22/07/2013 04:33:47:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    if (empty($_POST['thuis']) ||
        empty($_POST['uit']) ||
        empty($_POST['doelthuis']) ||
        empty($_POST['doeluit']) ||
        empty($_POST['makenthuis']) ||
        empty($_POST['gemaaktthuis']) ||
        empty($_POST['beurtenthuis']) ||
        empty($_POST['makenuit']) ||
        empty($_POST['gemaakthuit']) ||
        empty($_POST['beurtenuit']))
    {

?>

Hoewel de tip van Obelix kwam, zou ik het gebruik van empty() hier erg afraden. Empty is namelijk nogal ruim wat betreft het begrip 'empty'. Niet alleen null, een lege string of een lege array, ook 0, '0' en false worden als leeg gezien. Als een speler dus geen punten gemaakt heeft en op 0 eindigt dan kan je dat nu niet invoeren!
 
Niek Kasius

Niek Kasius

22/07/2013 10:23:18
Quote Anchor link
Obelix en idefix!
Het is ook geen datum als zodanig maar wedstrijddatum en die kan ik niet als type Date in de database zetten, want dan moet ik NOW() gebruiken want dan komt de datum van invoer te voorschijn, en daar heb ik niks aan.

Erwin H
Dus jij bedoeld dat ik bij doelthuis en doeluit die empty moet weg halen, want die worden als het ware omgezet naar punten.

Maar even terug komend op mijn eerste vraag is dit wat ik bedoel: ik wil dat de caramboles "maken" "gemaakt" en de beurten die WEL worden toegevoegt in database "wedstrijden" maar niet in stand.
dat die dan ook in de stand worden geplaatst en opgetelt voor zowel thuis als uit zoals in dat script verwerken.php het geval is met thuis,doelthuis, uit, doeluit. want ik weet niet hoe ik dat voor mekaar krijg.
Gewijzigd op 22/07/2013 10:28:46 door Niek Kasius
 
Erwin H

Erwin H

22/07/2013 10:39:56
Quote Anchor link
Nee, ik bedoel dat overal waar 0 een geldige (danwel mogelijke) invoer is je geen empty moet gebruiken. Doe je dat namelijk wel dan krijg je het bericht dat het veld niet is ingevuld, terwijl dat wel het geval is.

In zijn algemeenheid zal ik nooit empty aanraden te gebruiken als je niet weet wat de functie precies doet.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/07/2013 11:28:53
Quote Anchor link
@Niek,

Even ten aanzien van het script waarop je je gebaseerd hebt:
Dit script gaat elke keer als een stand wordt opgevraagd wordt, eerst alles op nul zetten en dan per wedstrijd de tabel stand updaten. Dat is niet alleen heel erg omslachtig, maar ook niet 100% failsafe.


Dan zie ik een doelthuis en makenthuis, zijn dat niet 2 dezelfde dingen?
En eigenlijk hoeft dat ook geen gebruikers invoer te zijn dat is (lijkt mij) iets wat al vaststaat.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/07/2013 12:01:54
Quote Anchor link
Niek Kasius op 22/07/2013 10:23:18:
Obelix en idefix!
Het is ook geen datum als zodanig maar wedstrijddatum en die kan ik niet als type Date in de database zetten, want dan moet ik NOW() gebruiken want dan komt de datum van invoer te voorschijn, en daar heb ik niks aan.

Wedstrijddatum, geboortedatum, trouwdatum, etc., maakt niet uit. Het is een datum en dus geen varchar. Punt.
Hoe voer je de datum nu in dan? Via een formulier (neem ik aan). Dan kun je toch prima ook de input vanuit het form opslaan als datum in de database?!

Je krijgt geen concreet antwoord op je vraag, maar dat komt (mede) omdat er zoveel andere dingen niet goed gaat.
Kun je wel een kant-en-klaar antwoord krijgen, maar de kans dat je straks weer vastloopt is groot.

Erwin: je hebt gelijk met empty. Overigens mis ik in de code nog wel de controle of een variabele bestaat (isset).
 
Erwin H

Erwin H

22/07/2013 12:06:48
Quote Anchor link
@Obelix - helemaal correct, empty weghalen betekent natuurlijk wel dat er op een andere manier getest moet worden (zoals je overigens in je eerdere post al had gemeld: isset of empty).
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/07/2013 21:48:58
Quote Anchor link
Is het niet zo dat bv tekst inputs altijd bestaan in $_POST ook al zijn ze niet ingevuld?
Voor de zekerheid doe ik het in die situaties altijd zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METOD'] == 'POST']) {
    if(!isset($_POST['somefield']) || trim($_POST['somefield']) == '') {
        // todo
    }
}

?>


@Niek
Het is wel belangrijk als je ergens een script vandaan haalt, dat je ook begrijpt wat zo'n script doet.
Hoewel het omslachtig is, zijn de query's voor de update van de standen gewoon goed, probeer daar eens wat uit te halen.
Gewijzigd op 23/07/2013 07:48:37 door Ger van Steenderen
 
Niek Kasius

Niek Kasius

23/07/2013 00:47:03
Quote Anchor link
Quote:
Hoewel het omslachtig is, zijn de query's voor de update van de standen gewoon goed, probeer daar eens wat uit te halen.


ja als ik die beurten en die caramboles dus maken, gemaakt, beurten er uit haal werkt het perfect als voetbal standen.

Toevoeging op 23/07/2013 17:49:04:

Quote:
Wedstrijddatum, geboortedatum, trouwdatum, etc., maakt niet uit. Het is een datum en dus geen varchar. Punt.
Hoe voer je de datum nu in dan? Via een formulier (neem ik aan). Dan kun je toch prima ook de input vanuit het form opslaan als datum in de database?!


Kan je me dan ook vertellen hoe ik vandaag een datum invoer voor volgende maand als ik geen varchar gebruik maar date
Gewijzigd op 23/07/2013 00:48:44 door Niek Kasius
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

23/07/2013 18:03:39
Quote Anchor link
Niek Kasius op 23/07/2013 00:47:03:
Kan je me dan ook vertellen hoe ik vandaag een datum invoer voor volgende maand als ik geen varchar gebruik maar date

Waar haal je nu de datum vandaan? Daarop geef je geen antwoord. Ik gok op een formulier. In de code die hiervoor staat, staat het in een formulier, maar als hidden-field. Dat is dus niet, in het formulier dat getoond wordt, niet te wijzigen.

Zorg voor een juiste opmaak (jjjj-mm-dd) en je kunt het gebruiken in een insert/update query. Of zoek met Google op date-picker.

Welk bestand staat er in je code van 22/07/2013 04:33:47 ? Is dat edite.php?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

24/07/2013 00:55:16
Quote Anchor link
Op 21/0/2013 zeg je een hoop dingen en vraag je dit: Wat is de reen voor het aanmaken van $datum?
EN op 22/07/2013 zeg je Een datum is nooit varchar.

Vandaar die vraag, want als ik date gebruik moet ik ook NOW() gebruiken neem ik aan, of is er nog iets anders om de datum van morgen of ergens in de volgende maand in te vullen. Ik heb al eens gezocht in de Bijbel en PHP voor Dummies maar daar word ik ook niet wijzer van

En dat bestand heet uitslagen_bewerken.php en gaat wel naar edite.php dus om de doelpunten per wedstrijd toe te voegen die al eerder met wedstrijd_toevoegen.php heb gepost.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

24/07/2013 08:45:50
Quote Anchor link
Het antwoord staat al in Obelix zijn reactie, als je de datum in het juist formaat zet kan je hem net zo invoeren als je nu doet met een varchar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT INTO wedstrijden
    (datum, thuis_id, uit_id, beurten)
VALUES
    ('2013-08-31', 1, 2, 0)

Of als je de datum in een ander formaat binnen krijgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT INTO wedstrijden
    (datum, thuis_id, uit_id, beurten)
VALUES
    (STR_TO_DATE('31-08-2013', '%d-%m-%Y'), 1, 2, 0)
Gewijzigd op 24/07/2013 08:46:20 door Ger van Steenderen
 
Niek Kasius

Niek Kasius

24/07/2013 13:06:56
Quote Anchor link
wat houden die 1, 2, 0 in? (STR_TO_DATE('31-08-2013', '%d-%m-%Y'), 1, 2, 0)
Is dat zodat je vanaf die datum oneindig veel datums kunt invoeren
Want zoals ik nu begrijp moet ik voor iedere wedstrijddag het script aanpassen en als je bijvoorbeeld de eredivisie of hoe dat ook mogen heten waar ajax en zo en dergelijke in spelen wilt invullen en dat zijn er 18 clubs als ik me niet vergis dus 34 keer.
Vandaar die vraag
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.