hoe krijg ik 2 velden gedeeld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Obelix Idefix

Obelix Idefix

24/07/2013 15:37:02
Quote Anchor link
Niek Kasius op 24/07/2013 00:55:16:
want als ik date gebruik moet ik ook NOW() gebruiken neem ik aan

Geen idee waarop je dat baseert, maar dat is dus onjuist.

In de code van Ger staan vier velden (tabel wedstrijden), dan moeten er dus ook vier waarden worden ingevuld. Op basis van de 1e code van Ger: datum (2013-08-31), thuis_id (1), uit_id (2) en beurten (0). Die 1, 2 en 0 hadden elk willekeurig getal kunnen zijn.

Misschien toch nog eens een basistut doorlezen... ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:32:04
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

24/07/2013 15:44:45
Quote Anchor link
En inderdaad zal je iets moeten maken om al die wedstrijden in de tabel te krijgen, ze vliegen er niet vanzelf in.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

24/07/2013 17:52:00
Quote Anchor link
Quote:
In de code van Ger staan vier velden (tabel wedstrijden), dan moeten er dus ook vier waarden worden ingevuld. Op basis van de 1e code van Ger: datum (2013-08-31), thuis_id (1), uit_id (2) en beurten (0). Die 1, 2 en 0 hadden elk willekeurig getal kunnen zijn.

Nou ik snap er geen bal van die uitleg!!!!
en snap je het zelf wel

Dus als ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT INTO wedstrijden
    (datum, thuis_id, uit_id, beurten)
VALUES
    (STR_TO_DATE('31-08-2013', '%d-%m-%Y'), thuis, uit, beurten)

doe dan krijg ik toch nog steeds alleen maar 31-08-2013 als datum te zien. of ben ik nou gek?

Dan nog maar eens een keer.
Ik heb dus een formulier waar mee ik wedstrijden kan invoeren. en dat werkt zoals ik het nu heb met voor de datum een varchar type. maar aangezien Obelix en idefix in een eerdere reactie vertelde dat je geen varchar mag gebruiken voor een datum vroeg ik wat ik den wel moet gebruiken om datums naar de toekoms in te voeren.
Want wedstrijden zonder datum daar kan niemand wat mee en ze invullen op de dag van spelen heeft ook geen nut, want een competitie begint meestal in september en duurt tot maart of april, dan wil men toch zien wanneer een wedstrijd gespeeld word. toch?

ohja die caramboles en beurten kun je vergeten dat heb ik al op gegeven, het is nu alleen nog een voetbal script en werkt prima.
 
Erwin H

Erwin H

24/07/2013 17:57:18
Quote Anchor link
Niek Kasius op 24/07/2013 17:52:00:
Nou ik snap er geen bal van die uitleg!!!!
en snap je het zelf wel

Ja ntuurlijk snapt Obelix het wel.
Niek Kasius op 24/07/2013 17:52:00:
Dus als ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT INTO wedstrijden
    (datum, thuis_id, uit_id, beurten)
VALUES
    (STR_TO_DATE('31-08-2013', '%d-%m-%Y'), thuis, uit, beurten)

doe dan krijg ik toch nog steeds alleen maar 31-08-2013 als datum te zien. of ben ik nou gek?

Op het allerlaatste ga ik geen antwoord geven, dat mag je zelf bepalen. Maar als je een vaste waarde ergens invoert, ja, dan krijg je dat altijd. Alleen, als je een variabele waarde invoert, dan krijg je iets, uhm, variabels...

Hmm, een variabele gebruiken dus (what's in a name?). Dus je neemt je formulier, waar elke gebruiker iets in kan vullen, leest dat formulier uit, en gebruikt de variabele waarde uit dat formulier om de datum in je database te vullen. Nu, het lastige met datums is dat je veel verschillende formaten hebt. Je zal dus zelf een manier moeten zien te vinden om de datum om te werken van wat de gebruiker invult, naar wat de database kan lezen.
Gewijzigd op 24/07/2013 17:57:44 door Erwin H
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

24/07/2013 18:08:58
Quote Anchor link
Niek Kasius op 24/07/2013 17:52:00:
ohja die caramboles en beurten kun je vergeten dat heb ik al op gegeven, het is nu alleen nog een voetbal script en werkt prima.

Jammer dat je niet de moeite lijkt te nemen om je ergens (echt) in te verdiepen. Zo moeilijk is het namelijk echt niet. Erwin H legt het erg duidelijk uit.

Mooi dat het voetbalscript werkt. Ben wel benieuwd hoe je daar met datum omgaat.....
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

24/07/2013 18:35:47
Quote Anchor link
@Niek
Ik begin me echt een beetje te ergeren aan jouw manier van reageren.
Omdat jij het niet snapt moet je niet kwaad worden op iemand anders, als je op deze manier doorgaat wordt je al snel niet meer geholpen.
En geholpen worden betekent niet dat je kant en klare scripts gebaseerd op jouw situatie hier aangeboden krijgt. Je zal zelf ook wat moeten nadenken.
 
Niek Kasius

Niek Kasius

25/07/2013 07:08:20
Quote Anchor link
ik word nooit kwaad!!
alleen als je zegt dat je op me lijkt. hahahaha
Maar een bezoeker is ook een gebruiker in de ruimste zin van het woord. Want die gebruikt het om de stand en de wedstrijd uitslagen bekijken.
Maar dat formulier is alleen voor me zelf,

Voor die datum in dat voetbalscript gebruikt ik varchar .
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

25/07/2013 13:04:03
Quote Anchor link
Niek Kasius op 25/07/2013 07:08:20:
Voor die datum in dat voetbalscript gebruikt ik varchar .

Daar was ik dus al bang voor :-(
Maar ach, het werkt.....
 
Niek Kasius

Niek Kasius

26/07/2013 01:12:54
Quote Anchor link
Ja ik ook voor dat antwoord

Want ik snap het echt niet.
Ik heb nu dit in wedstrijden_toevoegen.php en dat zal wel niet goed zijn neem ik aan maar het werkt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
if(isset($_POST['submit'])) {
    if($_POST['datum'] != "" AND $_POST['thuis'] != "" AND $_POST['uit'] != ""){
    
   mysql_query("INSERT INTO wedstrijden (id, datum, thuis, uit)
VALUES ('', '$_POST[datum]', '$_POST[thuis]', '$_POST[uit]')");


Maar stel ik doe dat VALUES (STR_TO_DATE('31-08-2013', '%d-%m-%Y'), thuis, uit)
wat gebeurt er dan met die $_POST[datum]', '$_POST[thuis]', $_POST[uit] ?
word die dan wel gepost?
wat is dan de uitkomst?
volgens mij is dat dan 31-08-2013, want ik geef dan toch nog steeds maar 1 datum mee

Toevoeging op 26/07/2013 05:27:23:

niet meer reageren please!!!
want het werk toch niet zo goed als ik gedacht had.
ik had 6 teams toegevoegd en daarna wedstrijden in toegevoegd en toen de uitslagen geupdate maar die telt niet goed geeft 4 teams 4 wedstrijden weer en bij andere 1
Dus ik als het maar verwijderen van mijn pc.
 
Eddy E

Eddy E

26/07/2013 07:49:36
Quote Anchor link
Geef je het nu al op?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

29/07/2013 22:03:16
Quote Anchor link
Nee ik geef het nog niet op!!
Ik heb het nog eens bekeken en verwerken weer in de Orginele staat terug gezet, Ik had namelijk in die wedstrijden=0,winst=0,gelijk=0,verlies=0,voor=0,tegen=0, punten=0 de =0 verwijderd en daardoor telde het script waarschijnlijk verkeerd. en nu werkt het wel goed tot nou toe, nadat 3 wedstrijden voor ieder team te hebben ingevoerd en daarna de uitslagen heb ingevoerd komt alles zoals het moet in de stand.
Alleen heb ik nog een probleempje ik kan in team_toevoegen.php en wedstrijd_toevoegen.php wel een ' invoeren en die word ook in de database geplaatst en ook zichtbaar, alleen als ik de uitslagen invoer geeft die wel de die echo weer in regel 18 , maar zet die niks in de stand.
{code]
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    if($_POST['thuis'] != "" AND  $_POST['uit'] != "" AND $_POST['doelthuis'] != "" AND $_POST['doeluit'] != "") {

mysql_query("INSERT INTO wedstrijden (id,
                                      datum,
                                      thuis,
                                      uit,
                                      doelthuis,
                                      doeluit) VALUES ('',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST['thuis'])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST['uit'])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST['doelthuis'])."',
                                                       '"
.mysql_real_escape_string($_POST['doeluit'])."')
                                                       "
);


        echo"<h4>De uitslag is succesvol toegevoegd klik <a href=\"uitslagen.php\">HIER</a> om terug te gaan.</h4>";
    }

 
}
else{

$SQL_uitslag="SELECT * FROM wedstrijden WHERE id=" . $_GET['id'];
$uitslag_resultaat=mysql_query($SQL_uitslag);
$uitslag=mysql_fetch_array($uitslag_resultaat);
mysql_close();

?>

<table width="600px" border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
  echo "<form method=\"POST\" action=\"edite.php?&id=".$_GET['id']."\" name=\"form\">"; ?>

<tr>
<th align="left">Wedstrijd datum</th><th align="left">Team naam</th><th>Doelpunten</th>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" align="left"><input type="hidden" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['datum']; ?>
" name="datum">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['datum']; ?>
</td>
</tr>
<tr>
<td align="left"><b>Thuis</b></td><td align="left"><input type="hidden" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['thuis']; ?>
" name="thuis">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['thuis']; ?>
</td>
<td align="center"><input type="text" name="doelthuis" size="1" maxlength="2" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['doelthuis']; ?>
"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left"><b>Uit</b></td><td align="left"><input type="hidden" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['uit']; ?>
" name="uit">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['uit']; ?>
</td>
<td align="center"><input type="text" name="doeluit" size="1" maxlength="2" value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $uitslag['doeluit']; ?>
"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="5" align="center"><input type="submit" value="Updaten" name="submit">&nbsp;&nbsp;<input type="reset" name="Reset" value="Resetten"></td>
</tr>
</form>
</table>{/code]
Gewijzigd op 29/07/2013 22:03:57 door Niek Kasius
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.