hoe krijg ik deze query werkend?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Ron -

Ron -

30/10/2008 17:05:00
Quote Anchor link
deze query werkt niet, waarom niet?

"SELECT COUNT(reactionid) AS total FROM event_comments, members WHERE eventid = 1 AND reactionid NOT IN(INSERT(event_comments_read, LENGTH(event_comments_read), 1, '')) AND id = 1";

het gaat hierom:
ik heb 2 tabellen, 1 geheten members en 1 geheten event_comments
alle rijen in event_comments hebben een id (reactionid)
als zo'n reactie is gelezen, wordt dit id opgeslagen in de leden tabel in het vakje event_comments_read (op deze manier 1,2,3,4,5,), id is het id van de gebruiker

het gaat fout bij dit stukje IN(INSERT(event_comments_read, LENGTH(event_comments_read), 1, ''))

dit moet dus worden IN(1,2,3,4,5), zonder de laatste komma

als ik de waarden gewoon in de query invul werkt de query correct

kan dit wel zo? of kun je INSERT en LENGTH alleen maar bij SELECT gebruiken?
alvast bedankt voor de hulp!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ron -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:30:36
 
Eddy E

Eddy E

30/10/2008 18:11:00
Quote Anchor link
Welke foutmelding krijg je?
"Werkt niet" is nogal breed ;).

Ook zie ik geen GROUP BY oid, wat vaak wel nodig bij een COUNT().
Tevens VERMOED ik dat een NOT IN(INSERT ...) niet echt werkt.
NOT IN(SELECT ...) werkt daarintegen weer wel.

En volgens mij is je INSERT-code oko niet werkend, of geef je nu direct 1 kolom op met daarachter 1 waarde (en dan nog een 1 en een NULL)?
 
Ron -

Ron -

30/10/2008 18:32:00
Quote Anchor link
ik krijg geen foutmelding, maar de waarde binnen IN() is NULL

de bedoeling is om 1,2,3,4,5, op te halen (event_comments_read)
daar de laatste komma vanaf te halen (1,2,3,4,5)
zodat je krijgt IN(1,2,3,4,5)
en dan alle reactionid's telt die hierin voorkomen

COUNT() werkt verder prima zo hoor

dit werkt ook niet:
"SELECT COUNT(reactionid) AS total FROM event_comments, members WHERE eventid = 1 AND reactionid NOT IN(SELECT INSERT(event_comments_read, LENGTH(event_comments_read), 1, '')) AND id = 1";

Quote:
INSERT(str,pos,len,newstr)

Returns the string str, with the substring beginning at position pos and len characters long replaced by the string newstr. Returns the original string if pos is not within the length of the string. Replaces the rest of the string from position pos if len is not within the length of the rest of the string. Returns NULL if any argument is NULL.
 
Eddy E

Eddy E

30/10/2008 20:09:00
Quote Anchor link
Op te halen ==> SELECT
Daar zit dus je fout.
COUNT werkt inderdaad zo, ik was even in de war met JOINS etc.

De INSERT hoort dus gewoon NIET in deze query.
 
Ron -

Ron -

30/10/2008 20:13:00
Quote Anchor link
dit is denk ik een andere INSERT dan wat jij bedoelt, jij bedoelt de INSERT om iets in eeb db te zetten, dit een INSERT om een string te bewerken, zie de info die ik erbij heb gezet

ik heb het nu opgelost door het in 2 querys te doen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.