hoe maak ik het haalbaar?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Kevin van oosterhout

kevin van oosterhout

14/04/2012 00:22:45
Quote Anchor link
ik ben bezig met een spel waar ik verder even niet op inga maar ik heb een probleempje qua haalbaarheid:

ik wil een reissysteem maken in PHP en MySQL maar het gaat om 516 steden, verdeeld in 60 landen, in 7 werelddelen. hoe kan ik het nu zo maken dat ik naar alle landen kan reizen en dat ik niet door een oneindige lijst hoef te scrollen? voorbeeldjes zouden handig zijn.

gegevens op een rijtje:
PHP, MYSQL
7 werelddelen
60 landen
516 steden
makkelijk te gebruiken
alle steden landen en werelddelen staan in de database in het volgende formaat:

werelddelen:

id geeft een id aan het wd
naam de naam van het wd
actief is het wd actief

landen:
id geeft id aan het lnd
wd in welk wd ligt het
naam naam lnd(id)
actief is het lnd actief

steden:
id geeft id aan de std
lnd in welk land(id)
naam naam std
actief is de std actief

als jullie me hiermee op weg kunnen helpen zou dit heel fijn zijn. dit is het meest gecompliceerde dat ik waarschijnlijk tegen ben gekomen naa de betalingsAPI die ik net gemaakt heb.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:31:23
 
Stijn Ruiter

Stijn Ruiter

14/04/2012 10:22:13
Quote Anchor link
Hmm, ik zou je graag willen helpen, maar ik snap niet precies wat je bedoelt.
Kan je misschien een korte situatieschets maken van wat je verwacht dat het systeem moet gaan doen. Wat voer je in, en wat moet er dan uitkomen?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/04/2012 10:29:19
Quote Anchor link
Wat ik vermoed dat er moet gebeuren is dat je eerst een werelddeel laat selecteren, dan een land en tot slot een stad. In dat geval --> zoeken op chained selection.
Gewijzigd op 14/04/2012 12:41:16 door Obelix Idefix
 
Kevin van oosterhout

kevin van oosterhout

14/04/2012 10:47:50
Quote Anchor link
hmm is wel iets maar het is in javascript. is er niet een manier dat ik mijn query de inhoud laat bepalen?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/04/2012 11:05:39
Quote Anchor link
Stijn geeft het ook al aan; je bent niet echt duidelijk.

Wat bedoel je met 'mijn query de inhoud laat bepalen'?

Neem aan dat je 1 stad wilt overhouden? Om een (goede) query te maken zul je ook de juiste informatie er in moeten stoppen.....
 
Stijn Ruiter

Stijn Ruiter

14/04/2012 11:54:54
Quote Anchor link
Als je nou gewoon een situatie schetst van wat er moet gebeuren, dan snappen wij ook wat er moet gebeuren.
Gewoon iets van eerst doet hij dat, en daarna dat, en uiteindelijk krijg je dan dat. Voor jou lijkt alles heel logisch, aangezien jij precies weet wat je wilt, maar dat weten wij natuurlijk niet.
 
Kevin van oosterhout

kevin van oosterhout

14/04/2012 12:38:14
Quote Anchor link
oke dit is de situatie:

ik moet het nu zo maken dat hij met die chain selection alle inhoud uit de database haalt. maar die chain is in JS, en het is een MySQL database. is dit mogelijk?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/04/2012 12:40:59
 
Crispijn -

Crispijn -

14/04/2012 13:16:43
Quote Anchor link
Nog eentje die ik een tijd geleden maakte voor Mootools:

http://youngdutchdesign.com/mootools-1-2-cvlinkselect-class
 
Kevin van oosterhout

kevin van oosterhout

14/04/2012 16:07:19
Quote Anchor link
@crispijn ziet er mooi uit, daar ga ik eens naar kijken. alvast bedankt iedereen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.