Hoe maak ik index.php?page=pagina

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Jasper DS

Jasper DS

07/03/2011 22:11:04
Anchor link
Ja en mijn eerste reactie was "dit kan van een cms zijn". (wat volgens mij wel klopt) Maar hier word niet voldoende naar gekeken, kom ik met die oplossing van switch (wat volgens mij ook wel correct is), kijkt hij daar ook niet naar! Anders had hij kunnen zien hoe je een default pagina kon instellen.
Gewijzigd op 07/03/2011 22:11:21 door Jasper DS
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:18:19
 

07/03/2011 22:21:19
Anchor link
Tja, ik zie het gewoon als dat er geen basiskennis aanwezig is. Die kan je zelf opdoen, door tutorials te lezen en naar http://php.net te gaan.
Om hier nou weer te gaan herhalen wat al duidelijk op het internet te vinden is...

@Jasper, zie Pim's opmerking. Je switch klopt niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/03/2011 22:21:32
Anchor link
Ten eerste hoeft index.php?page=iets helemaal niet van een cms te zijn. Dit soort constructies wordt namelijk veelvuldig gebruikt. Ten tweede, als je nog niet weet dat je een default in een switch kunt instellen, kan ik me ook best voorstellen dat je daar dan ook niet naar gaat lopen zoeken. Jij wist ook niet meteen alles toen je met PHP begon en ik ook niet. Volgende keer zal de topicstarter vast al wat meer research werk gaan doen voordat hij een vraag stelt :)
 
Wouter J

Wouter J

07/03/2011 22:42:40
Anchor link
Ozzie PHP op 07/03/2011 22:21:32:
Volgende keer zal de topicstarter vast al wat meer research werk gaan doen voordat hij een vraag stelt :)

Ik denk eerder dat de TS naar een ander forum gaat met zijn vraag. Want hij heeft blijkbaar nog niet het niveau voor dit forum.
Als we nog even zo beginners gaan helpen zitten we over een tijdje alleen maar met een paar lange onnodige koffiehoek topics. Een forum leeft op beginners, zullen we ze dan niet meteen zo afkraken? 80% van alle bezoekers hier op dit forum zijn beginners, mogen die niet reageren omdat ze nog niet op 'ons' niveau zitten?
Karl Karl op 07/03/2011 22:21:19:
en naar http://php.net te gaan.
Om hier nou weer te gaan herhalen wat al duidelijk op het internet te vinden is...

Dit forum kunnen we wel wegdoen. In principe is alles te vinden op het internet, daar hebben ze dit forum niet voor nodig. En naar php.net gaan is leuk gezegd. Maar als jij niet weet waarop je moet zoeken ga je echt niet alle pagina's van php.net doorzoeken.
Noppes Homeland op 07/03/2011 20:29:40:
Wel als je nu eens zelf nadenkt over de trefwoorden - technische termen - die bij je vraag horen en die intypt bij een zoekmachine, dan kom je vast wel meer te weten dan dat je nu in feite al behoort te weten.

Hoe kan deze beginner nou technische term hiervan opzoeken als hij de term niet weet?
PHP Jasper op 07/03/2011 21:51:47:
phphulp niet phpikmaakgratisjescript

Wat bedoel je hier mee aan te geven? Dat je een beginnerspost niet goed leest? Want meneer de TS vraagt om een begrip en wat uitleg, niet om een script.
 
Pim -

Pim -

07/03/2011 22:46:03
Anchor link
Precies wat ik zeg dus ;)

Maar ja, helemaal mee eens...
 
Jasper DS

Jasper DS

07/03/2011 22:48:47
Anchor link
grappig dat deze reacties niet kwamen toen ik hier php aan het leren was en alleen links kreeg naar php.net. We zullen hier verder maar niet op in gaan, het doel is nog steeds mensen helpen en dat lukt mij (al vind ik dat zelf ;)), natuurlijk maak ik ook wel eens een fout en heb ik nog niet zoveel ervaring als de meeste hier.

Wat ik dus wil zeggen is: ik heb ook al die reacties van noppes en karl moeten doormaken en ik moet zeggen ik ben ze dankbaar dat ze het niet hebben voor gezegd, anders stond ik nog niet zo ver als nu.
Gewijzigd op 07/03/2011 22:51:52 door Jasper DS
 
Wouter J

Wouter J

07/03/2011 22:51:02
Anchor link
PHP Jasper op 07/03/2011 22:48:47:
grappig dat deze reacties niet kwamen toen ik hier php aan het leren was en allen links kreeg naar php.net.

Een link naar php.net is ook helpen. Als je die had gegeven aan de TS was hij meteen blij geweest. Maar ik zie nergens in dit topic een linkje naar de $_GET pagina van php.net, ik zie slechts alleen geklaag over kennis die je nodig hebt om een beginnersvraag te stellen...
 
Jasper DS

Jasper DS

07/03/2011 22:53:08
Anchor link
Heb je mij hier zien klagen over een kennis gebrek? Ik probeerde juist maar te helpen, deze keer had ik het fout dus heb ik ook weer wat geleerd. :)
Gewijzigd op 07/03/2011 22:59:43 door Jasper DS
 

07/03/2011 23:13:24
Anchor link
Wouter J op 07/03/2011 22:42:40:
(...)
Karl Karl op 07/03/2011 22:21:19:
en naar http://php.net te gaan.
Om hier nou weer te gaan herhalen wat al duidelijk op het internet te vinden is...

Dit forum kunnen we wel wegdoen. In principe is alles te vinden op het internet, daar hebben ze dit forum niet voor nodig. En naar php.net gaan is leuk gezegd. Maar als jij niet weet waarop je moet zoeken ga je echt niet alle pagina's van php.net doorzoeken.(...)


Jawel. De meeste data over php staat gewoon op php.net. Net zoals ik in een ander topic heb gezegd, waar je mij hebt gequote zonder enig uitleg, heb ik gewoon php's handleiding doorgelezen.
Sowieso is deze vraag niet eens een php vraag, maar meer een html vraag. Het maakt niet uit welke taal je gebruikt, je hebt get requests en post requests. Als je een formulier kan bouwen in html, dan weet je ook het verschil.
Verder staat dit ook al een paar keer uitgelegd in de faq van php.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/03/2011 23:58:52
Anchor link
Wat een geouwehoer allemaal. De topicstarter vraagt gewoon netjes om wat advies en komt daarvoor naar dit forum. Hij vraagt niet om een kant en klaar script. Dus dan kunnen we hem toch gewoon een handje helpen.
Karl Karl op 07/03/2011 23:13:24:
Het maakt niet uit welke taal je gebruikt, je hebt get requests en post requests. Als je een formulier kan bouwen in html, dan weet je ook het verschil.
Verder staat dit ook al een paar keer uitgelegd in de faq van php.

Blijkbaar is topicstarter nog niet op de hoogte van get requests en post requests. Bedoeling is dan dat wij hem in de goede richting sturen. Niks moeilijks aan toch? En ga er niet vanuit dat iedereen die hier een vraag stelt de faq heeft gelezen. Dat is een beetje te kort door de bocht. Lees jij zelf altijd de algemene voorwaarden voordat je een product koopt of je inschrijft op een of andere website? Ga er niet vanuit dat iemand exact hetzelfde handelt als jijzelf. Iedereen is anders en probeer daar een beetje begrip voor te hebben.
 
Jorg Heesbeen

Jorg Heesbeen

08/03/2011 11:25:54
Anchor link
Wat Ozzie PHP zegt ben ik het mee eens,

Maar nu heb ik nog een vraag, nu alles gelukkig werkt vroeg ik me nog af hoe ik elke pagina zijn eigen titel kan geven?
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 11:29:23
Anchor link
waarschijnlijk heb je nu www.domein.be/index.php?pagina=pagina_titel

Dan kan je de titel oproepen met $_GET['pagina']

voorbeeld:

www.domein.be/index.php?pagina=pagina_titel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo $_GET['pagina']; // geeft pagina_titel
?>


kijk ook naar get
Gewijzigd op 08/03/2011 11:29:56 door Jasper DS
 
Jorg Heesbeen

Jorg Heesbeen

08/03/2011 11:36:16
Anchor link
Bedankt Jasper, het werkt :)

Kijk aan dit soort reacties heb ik iets aan,
Gewijzigd op 08/03/2011 11:36:46 door Jorg Heesbeen
 
Kris Peeters

Kris Peeters

08/03/2011 13:18:59
Anchor link
Je hebt toch al een antwoord gekregen (op 07/03/2011 20:42:49) van Jasper.
Geen idee (en don't care) wat er verder nog gezegd is.
 
Remco Borst

Remco Borst

08/03/2011 14:21:36
Anchor link
Check de tutorial die ik een tijd terug geschreven heb: http://www.scripterplace.com/tutorial/tutorials/php/6.html

Is vrij duidelijk uitgelegd hier hoe je met GET variabelen werkt.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 14:25:53
Anchor link
het is niet nodig om extra variabelen aan te maken
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$pagina
= $_GET['pagina']; // is niet nodig!
?>


Gebruik gewoon $_GET['pagina']
 
Pim -

Pim -

08/03/2011 15:47:33
Anchor link
Kom op zeg...
Natuurlijk is het niet nodig. Handig is het wel. Je kan elke functie uitdrukken in een taal als Brainfuck of assembly language, maar we gebruiken het liefst OOP in eoa hoge taal, omdat dat het progammeren makkelijker maakt.

Verder gaat PHP er efficient mee om en wordt dus alleen de extra verwijzing opgeslagen, niet eens de inhoud van de string. Stop dus alsjeblieft met het geven van dat onzinnige argument. Als het beter leesbaar is of makkelijker om te schrijven, is het prima...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/03/2011 16:32:19
Anchor link
Pim - op 08/03/2011 15:47:33:
Kom op zeg...
Natuurlijk is het niet nodig. Handig is het wel. Je kan elke functie uitdrukken in een taal als Brainfuck of assembly language, maar we gebruiken het liefst OOP in eoa hoge taal, omdat dat het progammeren makkelijker maakt.

Verder gaat PHP er efficient mee om en wordt dus alleen de extra verwijzing opgeslagen, niet eens de inhoud van de string. Stop dus alsjeblieft met het geven van dat onzinnige argument. Als het beter leesbaar is of makkelijker om te schrijven, is het prima...


Is dit zo?????

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$groet
= 'hoi';
$test = $groet;
$groet = 'en dag hoor';
echo $test;
?>


Dan zou volgens jouw beredenering er nu dus 'en dag hoor' in beeld komen te staan. Lijkt me toch van niet...
 

08/03/2011 17:17:29
Anchor link
Pim - op 08/03/2011 15:47:33:
Kom op zeg...
Natuurlijk is het niet nodig. Handig is het wel. Je kan elke functie uitdrukken in een taal als Brainfuck of assembly language, maar we gebruiken het liefst OOP in eoa hoge taal, omdat dat het progammeren makkelijker maakt.

Verder gaat PHP er efficient mee om en wordt dus alleen de extra verwijzing opgeslagen, niet eens de inhoud van de string. Stop dus alsjeblieft met het geven van dat onzinnige argument. Als het beter leesbaar is of makkelijker om te schrijven, is het prima...


Het gaat niet om hoe php of welke taal dan ook er mee omgaat. Het gaat erom hoe jijzelf er mee omgaat. Als jij gewoon $_GET gebruikt, dan weet je dat je met onveilige data te maken hebt (namelijk dat van de gebruiker, kan je nooit vertrouwen). Daarom doe je pas een kopie van een variabele maken als je er iets mee gedaan hebt. Stop je het in de database en maak je geen gebruik van het sprintf voorbeeld op mysql_real_escape_string dan kan je het heel goed in een aparte variabele kopieren.
Verder is het natuurlijk zo dat je ontzettend lelijke code krijgt als je alles maar gaat zitten kopiëren.

Remco Borst op 08/03/2011 14:21:36:
Check de tutorial die ik een tijd terug geschreven heb: http://www.scripterplace.com/tutorial/tutorials/php/6.html

Is vrij duidelijk uitgelegd hier hoe je met GET variabelen werkt.

Kleine opmerking: Je wilt zo origineel mogelijke data hebben, dus je doet geen strip_tags en htmlentities over je data heen halen als je het in de database stopt, maar pas als je het eruit haalt.
Gewijzigd op 08/03/2011 17:18:15 door
 
Jorg Heesbeen

Jorg Heesbeen

08/03/2011 19:57:59
Anchor link
Ik heb nog een vraag, nu heb ik index.php?p=depagina
Kan ik nu ook maken dat je die p niet ziet?
Dus alleen index.php?=depagina
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.