Hoe maak ik index.php?page=pagina

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3

Noppes Homeland

Noppes Homeland

08/03/2011 20:09:44
Anchor link
Kom op zeg, dat soort vragen kan je zelf onderzoeken. En het voorbeeld van hoe is ook al gegeven door o.a. onzer `PHP Jasper`

Door zelf te doen - onderzoeken - leer je meer dan dat je het voorgekauwd krijgt!!

http://www.php.net
http://www.w3schools.com/html/default.asp
Gewijzigd op 08/03/2011 20:18:05 door Noppes Homeland
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:35:44
 
Jorg Heesbeen

Jorg Heesbeen

08/03/2011 21:06:08
Anchor link
Dat klopt,
sorry misschien vraag ik inderdaad teveel.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/03/2011 21:30:21
Anchor link
Jorg Heesbeen op 08/03/2011 21:06:08:
Dat klopt,
sorry misschien vraag ik inderdaad teveel.


Of je (te) veel vraagt, wil ik niet over discussiëren. Dat gebeurt hiervoor al genoeg...

Jorg Heesbeen op 08/03/2011 19:57:59:
Ik heb nog een vraag, nu heb ik index.php?p=depagina
Kan ik nu ook maken dat je die p niet ziet?
Dus alleen index.php?=depagina

Als je over bovenstaande zelf logisch nadenkt (of gaat testen) dan zul je toch echt heel snel zelf het antwoord kunnen achterhalen (en ook waarom het niet kan).
 
Jorg Heesbeen

Jorg Heesbeen

08/03/2011 21:37:17
Anchor link
Ik ben er al achter gekomen, dat het niet kan.

Nu nog 1 vraag en ook de laatste,
Voor de titel van mijn website heb ik deze code,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_GET['p']; ?>

Maar die werkt pas als er in de url bar staat index.php?p=depagina
Hoe kan ik aanpassen dat je met www.domein.nl ook een titel ziet?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/03/2011 21:44:59
Anchor link
Ook nu weer door logisch na te denken, kun je antwoord geven op je eigen vraag.

Kijk eens naar if --> als $_GET['p'] niet bestaat, laat dan iets anders zien.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 21:45:13
Anchor link
Zoiets..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(!isset($_GET['p']))
{

    echo 'standaard titel';
}

else
{
    echo $_GET['p'];
}

?>
Gewijzigd op 08/03/2011 21:45:39 door Jasper DS
 

08/03/2011 21:46:06
Anchor link
Waarom zoek je nu gewoon niet lekker een tutorial op of lees je php.net door?
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:06:51
Anchor link
dat is te moeilijk.
 
Roel -

Roel -

08/03/2011 22:12:42
Anchor link
Waarom zeiken jullie hem af? Hij vraagt gewoon iets en jullie geven naar mijn mening ook een verkeerd antwoord.

PHP Jasper, jij zegt dat dat een CMS is. Dat is natuurlijk onzin.
En daarna zeg je dat hij de basiskennis moet leren. Vervolgens geef je hem een switch voorbeeld waar je constanten gebruikt (of je doet het fout) zonder nadere uitleg.

Dus ik vind het niet echt op z'n plaats om hem nu zo af te zeiken.

Jorg, hier een paar handige links die je kunnen helpen met PHP:
PHP beginnershandleiding
W3Schools PHP tutorial
PHP.net
 
Jasper DS

Jasper DS

08/03/2011 22:13:44
Anchor link
Ik zeg dat zou van een cms kunnen zijn! Wat jij zegt is dus onzin omdat het al helemaal verkeerd is

Verder kom jij hier ook met een nutteloze post! We hebben hem al doorverwezen naar tutorials. Ik heb al enkele keren geprobeerd te helpen, maar er komt alleen maar commentaar over slechte informatie dus post alleen als je met een antwoord komt of antwoord niet. Ook als ik slechte informatie zou geven (volledig onbewust!) verbeter mij dan zodat ik niet weer die fout maak.

Begrepen?

Wouter J op 07/03/2011 22:42:40:
Ozzie PHP op 07/03/2011 22:21:32:
Volgende keer zal de topicstarter vast al wat meer research werk gaan doen voordat hij een vraag stelt :)

Ik denk eerder dat de TS naar een ander forum gaat met zijn vraag. Want hij heeft blijkbaar nog niet het niveau voor dit forum.
Als we nog even zo beginners gaan helpen zitten we over een tijdje alleen maar met een paar lange onnodige koffiehoek topics. Een forum leeft op beginners, zullen we ze dan niet meteen zo afkraken? 80% van alle bezoekers hier op dit forum zijn beginners, mogen die niet reageren omdat ze nog niet op 'ons' niveau zitten?

Ik ben hier ook begonnen en kreeg mijn scriptjes ook niet mooi op een bordje. En beginner moet inzet tonen anders geraak je er niet.
Voorbeeld van geen inzet:

Jorg Heesbeen op 07/03/2011 20:31:12:
Dus wat jij zegt is dat ik eerst een CMS van mijn website moet maken en dan pas kan dat?
Ben ik het niet mee eens, want toen die vriend dat voor mij heeft gedaan moest er niks met de database gedaan worden.

Ik denk trouwens dat ik maar naar een andere forum ga,
als ik een tutorial voor me neus heb snap ik het en kan ik het toepassen,
maar goed, dat jullie mij geen support geven


Hier blijkt duidelijk uit dat hij "CMS" niet begrijpt. Verder heb ik ook niet gezegd dat het van een CMS is maar dat het van een CMS kan zijn. (Dit klopt?! of zijn we daar ook niet met akkoord). Dan gaat hij direct lopen zeggen dat hij maar naar een ander forum gaat omdat wij het hem niet willen voorschotelen. Wat had hij al gedaan? Volgens mij niet veel.. Heb ik hem daarna nog meermaals proberen te helpen, maar ook dat was niet goed genoeg.

het is hier allemaal tegenstrijdig:
Quote:
Gelezen op: 05.03.2011 16:42:25
Ontvanger:

Ik zal er op letten ;)

> Geen stukken code geven, hij of zei meot het zelf doen ;) Het is geen forum om voor te kouwen

en ook hier wordt overgelezen:

Jorg Heesbeen op 08/03/2011 11:36:16:
Bedankt Jasper, het werkt :)

Kijk aan dit soort reacties heb ik iets aan,


en roel, kom me maar helpen met die switch wat moet ik aanpassen?
klikie
Gewijzigd op 08/03/2011 23:02:47 door Jasper DS
 
Wouter J

Wouter J

08/03/2011 23:03:37
Anchor link
PHP Jasper:
Ik zeg dat zou van een cms kunnen zijn! Wat jij zegt is dus onzin omdat het al helemaal verkeerd is

Als ik het heb over $_COOKIE variabelen en daar een vraag over stel zeg je toch ook niet, dat kan van een login systeem zijn?
PHP Jasper:
en roel, kom me maar helpen met die switch wat moet ik aanpassen?

Ik zou zeggen, lees even de basis van strings en constanten door. Want dit is van zo'n bedroeft laag niveau dat je dit echt niet mag vragen.
PHP Jasper:
Ik ben hier ook begonnen en kreeg mijn scriptjes ook niet mooi op een bordje. En beginner moet inzet tonen anders geraak je er niet.

De beginner stelt een vraag over een technische naam die hij niet weet (get request). Hij vraagt niet om een script, nog een systeem, alleen een BEGRIP.
PHP Jasper:
Voorbeeld van geen inzet:

Voorbeelden van geen inzet tonen om beginners te helpen:
PHP Jasper op 07/03/2011 20:11:45:
Dit kan van een cms zijn.

Het kan ook van een formulier met $_GET waardes zijn.
Karl Karl op 07/03/2011 20:14:03:
Wat meer leren?
Want als je niet weet hoe je die data kan halen kan je er ook niks mee.

Het hoeft niet perse met data ophalen te zijn een simpele echo kan ook.
PHP Jasper op 07/03/2011 20:23:08:
ik zeg het toch cms (Contentmanagementsysteem)
Raadpleeg wel eerst een sql beginners handleiding en php beginners handleiding.

Welke sql/php beginners handleiding?
Noppes Homeland op 07/03/2011 20:29:40:
Wel als je nu eens zelf nadenkt over de trefwoorden - technische termen - die bij je vraag horen en die intypt bij een zoekmachine, dan kom je vast wel meer te weten dan dat je nu in feite al behoort te weten.
Zorg eerst dat je basiskennis op nivo is, zolang dat niet het geval is kun je in feite ook geen vragen stellen. M.a.w. jij weet niet wanneer je met een kluitje het riet ingestuurd wordt..... - welke antwoorden je serieus moet nemen en welke niet -
 
Jens V

Jens V

08/03/2011 23:04:38
Anchor link
Genoeg?
 

Pagina: « vorige 1 2 3

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.