hoe print ik met php een knop met onclick=<?=functie()?>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco V

Marco V

18/01/2011 19:48:37
Quote Anchor link
Ik worstel met het volgende probleem... in HTML heb ik een werkende knop met een "onclick" event. Het HTML script is alsvolgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
<input type="button" value="..." onClick="<?=$dp->show("date")?>">
?>


Nu probeer ik een afbeelding (als knop) via een functie te printen met de functie;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function select_date($veldnaam) {
    $selectdate = '<input type="image" name="Selecteer_'.$veldnaam.'" id="Selecteer_'.$veldnaam.'" value="Selecteer_'.$veldnaam.'" src="/buttons/calendar.png" alt="selecteer een dag op de kalender" width="16" height="16" onclick="\<\?=$dp->show("'.$veldnaam.'")\?\>" />';

    return $selectdate;
}



echo select_date(selectieknop);
?>


Het spreekt voor zich dat dit niet werkt, maar ik krijg het op geen enkele andere wijze aan de praat. Weet iemand een oplossing?
Gewijzigd op 18/01/2011 19:49:20 door Marco V
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:51:37
 
Pim -

Pim -

18/01/2011 19:59:45
Quote Anchor link
Ja kan iets ingewikkelds maken met een Ajax framework, maar ik zou gewoon zelf de JS listeners en ajax callers maken.
 
Marco V

Marco V

18/01/2011 23:14:15
Quote Anchor link
Dank je Pim! Ik begrijp (ongeveer) wat je bedoeld, maar ben beslist geen expert met JS en Ajax... helaas moet ik zeggen, maar tijd is niet mijn vriend :-)

Ik heb een oplossing gevonden door een extra functie te maken die eerst het onclick-event maakt en terug geeft als variabele. Mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
function datepicker($dp,$veldnaam) {
    // de functie aanmaken
    $function=$dp->show($veldnaam);
    return $function;
}

function
select_date($veldnaam,$datum,$dp) {
    
    $onclick = datepicker($dp,$veldnaam);
    
    $selectdate = '<input type="image" name="Selecteer_'.$veldnaam.'" id="Selecteer_'.$veldnaam.'" value="Selecteer_'.$veldnaam.'" src="/buttons/calendar.png" alt="selecteer een dag op de kalender" width="16" height="16" onclick="'.$onclick.'" />';

    return $selectdate;
}


echo select_date(VELDNAAM,$datum,$dp);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.