Hoe raak ik hier nog aan?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Kristof s

Kristof s

25/03/2008 14:11:00
Quote Anchor link
Ik heb twee whiles binnen elkaar die mij een checkbox vormt. Namelijk ik krijg een opsomming van alle vakken die gegeven worden binnen die klas.
Allemaal tof maar ik moet diet nog gekoppeld krijgen aan mijn leerkrachten. Hier knelt het schoentje, ik weet niet hoe ik het volgende :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
            echo '<td><label><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="check_'.$line3[0].'_'.$line2[0].'"
            value="'
.$line2[0].'"/>'.$line2[1].'</label></td>';
?>


Kan behandelen na de post, want ik het die twee $line variabele nodig. Kan iemand me helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:55:48
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/03/2008 14:15:00
Quote Anchor link
Dit lijkt verdacht veel op mysql_fetch_row (*slik*) kijk eens naar http://nl3.php.net/mysql_fetch_assoc
 
- wes  -

- wes -

25/03/2008 14:16:00
Quote Anchor link
$line2 $line3 lijkt me niet echt duidelijk als benamingen.

gebruik liever iets als $row_klas , $row_vak . zo zie je in 1 oogopslag wat iets doen, wel zo gemakkelijk programmeren. zelfde geldt voor je querynamen.

maar hoogstwaarschijnlijk kan het ook allemaal binnen 1 query
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 14:22:00
Quote Anchor link
ik zal er int vervolg op letten. Maar kan je me zeggen hoe ik die variabele gebruik na het posten ? Want dat is wat ik niet weet :)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/03/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo '<td><label><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="checkbox[]"
value="'
.$line2[0].'"/>'.$line2[1].'</label></td>';
?>


en op je verwerkpagina :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
foreach($_POST["checkbox"] as $value)
{

    echo $value." is aangevinkt<br />" ;
}

?>


Bedoel je dit :)?
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 14:31:00
Quote Anchor link
neen dat had ik eerst, het probleemis dat ik zowel de id van line2[0] als van line3[0] nodig heb en op die manier van de array heb ik telkens maar één.

Ik had gehoopt op

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if(isset($_POST['check_'.$line3[0].'_'.$line2[0]])) {
}

?>


maar dit blijkt niet te werken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kristof s
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/03/2008 14:34:00
Quote Anchor link
Dat klopt maar laat eens iets meer van je script zien :)?

Als ik het wel heb staat alle informatie in de database :)? Zo ja dan hebben je records een id correct :)? Deze geef je op als value voor je checkbox.

Vervolgens kun je op je verwerkpagina de foreach gebruiken die ik je net heb gegeven.

Dan kun je dmv een select en mbv van je postvar de rest van de data ophalen die je nodig hebt :)

Helpt dat je op weg :)?
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 14:37:00
Quote Anchor link
wel dat is precies wat ik van plan was ! :D Maar ik heb beide ids nodig. Wat ik wou doen is eigenlijk exact hetzelfde als watik doe voor de post. Wat ik doe is :

http://www.plaatscode.be/6271/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kristof s
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/03/2008 14:38:00
Quote Anchor link
ff doen :)

Je gebruikt al fetch array. Waarom dan de nummers? dit kan alleen maar problemen geven.

Tip:

Bouw dat om voor jezelf en voor ons :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 14:48:00
Quote Anchor link
het is zo dat dit een eindwerk (groepswerk is) en dat ik op deze manier moet werken zodat alle code hetzelfde . Alvastg al bedankt voor je hulp :)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

25/03/2008 14:55:00
Quote Anchor link
Neem van mij aan als het groepswerk is is het alleen maar meer reden om het om te gooien omdat anders iemand anders in je groep die code leest en er geen ruk van snept.

Hoe ga je dat verder doen mocht er een nieuw record halverwege je tabel komen? (gewoon een case want als je db goed is gebeurt het niet :P)
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 15:07:00
Quote Anchor link
dat zal iidd niet gebeuren.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

25/03/2008 15:11:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT a.id, b.id FROM tabelA AS a, tabelB as b WHERE a.id = '1'


Daarmee kun je twee ids uit verschillende tabellen halen. Je kunt ook twee tabellen aan elkaar relateren via joins.
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 15:14:00
Quote Anchor link
Diemo, ongeacht of ik het met één of twee sql"s doe het probleem blijft hetzelfde. Ik moet gewoon die twee id's kunnen gebruiken na de post via de name van de checkbox, maar dat lukt nog steeds niet.

Toegegeven dat ik het idd in één keer had kunnen doen. bedankt voor je post !
 
Kristof s

Kristof s

25/03/2008 15:45:00
Quote Anchor link
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar hulp. Het probleem is opgelost deze topic mag dus weg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.