Hoe schermbreedte, -hoogte en -diepte naar log weg schrijven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

31/01/2004 00:00:00
Quote Anchor link
Ik heb een script waarin ik in een JavaScript een cookie zet en eigenlijk in hetzelfde bestand moet de gegevens weg geschreven worden.
Dit werkt niet helemaal.
Alleen als je de 2 keer op een website komt doet dit het.
Ik heb dus:
document.cookie = \"bree=\" + String(window.screen.width);
in een JavaScript staan.
en met php lees ik het zo uit.
$bree = $HTTP_COOKIE_VARS['bree'];
Nu denk ik dat het met sessions ook zou moeten kunnen.
Ik dacht aan:
document.write = \"bree=\" + String(window.screen.width);
In de JavaScript en dan in de php:
$bree=$HTTP_GET_VARS['bree'];
Maar dat werkt niet.
Het probleem is dus dat eerst de php geparsd wordt en dan pas de JavaScript (door browser).
http://www.webmasterworld.com/forum39/1770.htm heb ik gevonden maar ik kon hem niet toepasbaar maken voor mijn website. (wat is relevant?)

Ik gebruik geen MySql db en ik wil deze gegevens ($bree) in log wegschrijven.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 06:07:20
 
Jonathan van den Berg

Jonathan van den Berg

06/02/2004 00:48:00
Quote Anchor link
Laat ik mijn vraag algemener stellen. Weet iemand hoe Netstat (en andere tellers) er achter komt wat voor resolutie bezoekers hebben?
De resolutie is niet uit te lezen met php (ben ik inmiddels wel achter gekomen) alleen wel met javascript. Nu moet ik dus een manier verzinnen om dat javascript naar php weg te schrijven. Iemand idee hoe ik dat moet aanpakken? Ergens een voorbeeld? Heb al gezocht op google en hotscripts maar het probleem (javascript naar php) wordt steeds ontweken. Heeft iemand een tip?
 
B a s
Beheerder

B a s

06/02/2004 10:43:00
Quote Anchor link
tja.. dies lastig.. :/

hmm.. misschien moet je het javascript laten uitvoeren en dan meegeven in het URL adres ofzo?! :S ik ben net wakker.. :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.