Hoe SQL aanspreken aan de hand van keuze selectbox?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/03/2019 17:47:58
Quote Anchor link
De informatie moet in ieder geval ergens vastgelegd worden.

Als deze op voorhand vaststaat kun je die op een of andere manier in het HTML-document opnemen, bijvoorbeeld in (statische) JavaScript.

Als deze dynamisch bepaald wordt (a.d.h.v. criteria xyz) dan zul je deze informatie dus moeten ophalen van de webserver middels een page-refresh (na een validatiestap ofzo) of in de achtergrond / on-the-fly inladen met een AJAX-call.

Het document kan niet raden wat jij wilt, dit zul je zelf ergens moeten definiëren en ook afhandelen. Ik denk dat het hierbij handig is dat je je realiseert dat er communicatie moet zijn (en wellicht teruggecommuniceerd moet worden) tussen de webserver en de browser. Zodra deze gewaarwording er is en je weet waar de informatie die je nodig hebt uithangt en waar deze naartoe moet kun je een brug slaan tussen bron en bestemming. Maar dit zul je eerst voor jezelf duidelijk moeten krijgen.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:58:28
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

20/03/2019 19:57:40
Quote Anchor link
Dat is het hem net @Ariën.
Alle waarden worden goed getoond door die div, echter ik de de div id waarde in bv $test willen zetten zodat hij de div waarde onthoud, echter hij geeft nul aan.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$test = echo "<div id='emp_RColorLMin'></div>";

dus zodra ik iets kies en de div id waardes veranderen word de aanpassing in $test gezet , echter hij geeft dan 0 aan , maar de div id waarde zie ik op de andere plaats wel veranderen.

ik heb een timer meelopen (oftewel gewoon de tijd) waarin ik die controle heb gezet.
Daar roep ik die $test op die ik ik laat controleren de ingevulde waarde tussen de min en max liggen, zo ja kleur de achtergrond van de input field wit zo niet kleur rood.

Maar hij krijgt niks door geeft alleen 0 aan.
Dus vraag ik mij af waarom hij die niet meeneemt.

Ps mijn aangepast script is hierop gebasserd , als het eventueel nut heeft.: Link
Gewijzigd op 20/03/2019 20:23:00 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/03/2019 20:28:43
Quote Anchor link
Je hoort een variabele te echo'en in plaats van een echo in een variabele te gebruiken.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

21/03/2019 08:57:42
Quote Anchor link
help!
vraag , als ik van mijn pagina de broncode lees, doet hij dan opnieuw die pagina inlezen of laat hij zien wat hij op dat moment heeft?
Gewijzigd op 21/03/2019 09:08:58 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2019 09:03:20
Quote Anchor link
Je moet de variabele oproepen?

echo $test;

Basis van PHP hoor ;-)
Jouw manier zou overigens een error triggeren.
Gewijzigd op 21/03/2019 09:08:27 door - Ariën -
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

21/03/2019 09:09:48
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/03/2019 09:03:20:
Je moet de variabele oproepen?

echo $test;

Basis van PHP hoor ;-)
Jouw manier zou overigens een error triggeren.


Snapte je vraag niet , mijn excuses.
vraag , als ik van mijn pagina de broncode lees, doet hij dan opnieuw die pagina inlezen of laat hij zien wat hij op dat moment heeft?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2019 09:10:39
Quote Anchor link
Helen doen we sowieso hoor ;-)
Maar heb je een voorbeeld? Het klinkt een beetje als een browser die niet doet wat je wilt.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

21/03/2019 09:28:58
Quote Anchor link
Nou ik vermoed dat ik het bijna heb.
In ieder geval 3 input velden doen wat ik wil.
Ik haal nu als test de waarden in de div id binnen via deze weg.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var n1 = document.getElementById('id_naam').innerHTML;


Kijken of mijn 3 laatste input velden hier het ook mee gaan doen.

Toevoeging op 21/03/2019 23:16:57:

Afgerond, thx mensen.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.