hoe tekst html bestand importeren in formulier en

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Paul Weiss

Paul Weiss

08/01/2022 12:23:35
Anchor link
Klopt. als je de source code bekijkt zie je helemaal geen php script.
nee je hebt helemaal gelijk. maar ik bedoel inderdaad in het geval het gaat om een bij mij gehost versie.
Daar sla ik enkele gegevens op in een database om de rijen van de pagina op te bouwen. Staat niet veel in en is not zo een issue. Maar het wel een lekker gevoel dat er automatisch verbinding wordt gemaakt zonder dat de klant hoeft in te loggen. Daarom zou ik deze willen versleutelen. Uit de database worden dan de selecties van de keuzes van de klant opgeslagen. op die wijze kan het php elke keer weer worden geopend en indien nodig nog aanpassingen gedaan worden. Iemand een idee hoe ik het wachtwoord kan versleutelen? En wellicht ook gebruikersnaam?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:00:26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2022 12:29:21
Anchor link
Je hoeft niks te versleutelen. Als je klant straks een CMS heeft die door jou gehost wordt heb jij alle ruimte om een afgebakende situatie te creëren dat je klant enkel een gebruiksvriendelijke beheerpaneel heeft om de content te kunnen beheren.

De technische werking van de applicatie is dan niet interessant voor diegene. Diegene heeft dan ook geen toegang tot je PHP-scripts, omdat FTP ook overbodig is.
Gewijzigd op 08/01/2022 12:29:55 door - Ariën -
 
Paul Weiss

Paul Weiss

08/01/2022 12:33:41
Anchor link
Maar als het php bestand verbinding zou maken met een mysql database met er toch ingelogd worden op de database? Ik kan die gegevens wel standaard invullen in de php pagina, maar dan kan iedereen dit zien!
wellicht begrijpt ik het misschien niet helemaal. Moet ik dan een aparte gebruiker in de database voor de klant toevoegen of zo?

Toevoeging op 08/01/2022 12:34:22:

sorry dat ik dit allemaal vraag. Maar zoals ik al aangaf ben ik veel aan het ontdekken en aan het uitzoeken. Dit platform is daar echt super voor.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2022 12:51:03
Anchor link
Elke fatsoenlijke database zoals MySQL, MariaDB, PostgreSQL, MsSQL) heeft een eigen inlog om er toegang tot te verschaffen en de gebruiker toegang te geven tot de juiste database. De database is een achterliggende laag achter de website waarin je de data opslaat. Deze inlog is puur bedoeld voor het databasebeheer en om de data eruit te halen met query's. Pietje heeft bijvoorbeeld toegang om in het databasesysteem tabellen aan te maken, en Marietje weer niet. Dit alles wat ik hier nu vertel staat los van de werking van een site en staat puur op de database.

Waarom denk je dat anderen opeens toegang kunnen krijgen? Ik had net toch uitgelegd hoe PHP werkt? Heb jij bij bijv. Bol.com, Nu.nl of PHPhulp in de HTML-source code een wachtwoord gevonden om hun achterliggende database direct te kunnen benaderen? En kan jij achterhalen hoe die sites opgebouwd zijn?

Ik snap dat je een hoop vragen hebt over theorie die je nog niet kent, maar ik denk dat het beter is om je eerst verder te ontwikkelen in PHP. Dan merk je zelf dat je steeds meer vragen zelf kan beantwoorden.
Gewijzigd op 08/01/2022 12:52:49 door - Ariën -
 
Paul Weiss

Paul Weiss

08/01/2022 12:57:18
Anchor link
Ik duik er verder in ja. php is heel mooi en ik heb nog veel te leren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2022 12:58:08
Anchor link
Oké. Veel succes!
Mocht je nog vragen hebben over wat je geleerd hebt, dan horen we dat graag. :-)
 
Paul Weiss

Paul Weiss

08/01/2022 13:01:46
Anchor link
ja zal ik zeker doen. bedankt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2022 13:05:07
Anchor link
Ik denk dat er nu wel een hoop duidelijk is. Voor het gemak doe ik dit topic maar dit.
Nieuwe vragen kunnen in een nieuw topic.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.