hoe waarde specifieke rij weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ivo P

Ivo P

10/01/2022 16:07:04
Quote Anchor link
Paul Weiss op 09/01/2022 12:41:45:
Ik heb onderstaande php script voor het inladen van een kleine proefdatabase. Hoe kan ik nu nadat de gehele database is ingeladen, op zoek gaan naar


Het komt in de rest van het topic niet terug, maar deze zinsnede doet mij denken, dat het volgens jouw zo is dat het nodig is om de database (of voor mijn part de tabel) eerst in te lezen voor je verder gaat.

Dat is dus niet zo.
Je kunt rechtstreeks 1 record uit de database vissen.
Het zou wat zijn als PHPhulp eerst 104226 topics uit de database vist en naar PHP over brengt om dan alleen die ene topic te tonen.

En met 100 items in je tabel merk je dat waarschijnlijk niet, maar als alles groeit dan wordt het waarschijnlijk merkbaar traag.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 11:23:31
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/01/2022 16:22:27
Quote Anchor link
Ik wil niet bot zijn, maar zulke dingen leer je toch eigenlijk al in hoofdstuk 7 over array's?
Ik heb een sterk vermoeden dat Paul een beetje overmoedig is, en iets te snel naar database wil overstappen terwijl hij veel basiskennis mist.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/01/2022 16:53:15
Quote Anchor link
Daarop aansluitend. Misschien kan Paul eens vertellen welke kennis hij tot nog toe heeft opgedaan en op welke wijze? Heeft hij een studie/cursus gevolgd? Heeft hij praktijkervaring? Wellicht schept dat wat meer duidelijkheid.
 
Paul Weiss

Paul Weiss

10/01/2022 17:28:43
Quote Anchor link
klopt zeker. ga ik ook zeker doen. Maar in de tussentijd wil ik dit gewoon even doen. Het gaat ook best wel goed. En zoals ik al zei, het is voor eigen doeleinden. Op deze wijze leer ik ook heel veel. de rest ga ik hierna oppakken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/01/2022 17:31:29
Quote Anchor link
Ik raad gewoon aan om niet te hard van stapel te lopen. Als je kennis mist, ga je eigen wegen in slaan met het leren van PHP, en kan je jezelf verkeerde dingen aanleren.

Kan je vertellen wat je nu al aan kennis hebt opgedaan met PHP, en wat je zoal gebouwd hebt?
Gewijzigd op 10/01/2022 17:32:31 door - Ariën -
 
Paul Weiss

Paul Weiss

10/01/2022 17:36:28
Quote Anchor link
Hallo iedereen. Ik heb al redelijk wat kennis van html en css. Met die kennis heb ik verschillende website elementen gebouwd. Beetje javascript kennis dat ik heb is er ook in verwerkt. Php kende ik nog helemaal niet. Maar aangezien ik een site wil samenstellen aan de hand van de elementen die ik heb gebouwd, had ik php nodig. Met php kan ik wat eenvoudige de verschillende elementen onder elkeaar zetten. Rijen opbouwen zeg maar. Ik had daarvoor al een database aangemaakt met slechts 1 tabel 1n 1 rij met daarin slechts 20 velden. elk veld stond voor een rij en wat voor een unit in de rij moet verschijnen. Soort van cms eigenlijk, maar dan zonder dat de content kan worden beheerd. Het leek mij wel een goed idee om nadat de pagina is opgebouwd deze dan via formulieren middels php aan te passen. Maar is uiteraard allemaal voor eigen gebruik. Dat wil ik eerst af hebben. Maar ik ga mij zeker verder verdiepen in php zoals arien heeft aangegeven. In ieder geval bedankt voor jullie goede bedoelingen.

Toevoeging op 10/01/2022 17:40:27:

Hoe Arien. Dat klopt je hebt helemaal gelijk. Dat wil ik ook zeker voorkomen. Hetgeen wat ik nu aan php heb gebruikt begrijp ik ook bijna allemaal. zijn een paar dingen die ik. niet helemaal nog snap, maar zal daar nog verder dingen over gaan lezen. Op dit moment ligt bij mij de focus om de rijen op te bouwen doormiddel van php en ook nog het aanpassen van een h1, h2 tag etc. en subtitel en wellicht de tekst in de buttons. Verder wil ik ook niet gaan. Aanpassingen die dan nog gedaan moeten worden zullen handmatig plaatsvinden.
Als dat project dan klaar is, ga ik een volledige studie doen van php gevolgd door mysql.

Toevoeging op 10/01/2022 17:42:37:

En inderdaad je hoeft niet de hele database in te laden uiteraard. Zover was ik nog niet. Aangezien ik precies weet in welke row ik moet zoeken, hoef ik ook alleen die in te laden uiteraard. Aan de andere kant is het ook niet veel content die ingeladen moet worden. is een vrij kleine database met max 15 rijen of zo en circa 5 kolommen.

Toevoeging op 10/01/2022 17:46:21:

Hoi Arien. Ga ik ook zeker niet doen hoor. Hetgeen wat ik nu heb is meer als genoeg en voldoende om mijn project af te ronden. verder wil en kan ik ook niet gaan. Omdat ik inderdaad gewoon nog veel php kennis mis. Als ik een compleet cms systeem zou willen maken dan moet ik eerst een php studie volgen uiteraard en niet om te vergeten kennis van mysql. Maar komt zeker wel goed hoor. Zal jullie later mijn php script nog wel laten zien.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/01/2022 18:15:28
Quote Anchor link
Oké, dan. Veel succes! :-)
 
Paul Weiss

Paul Weiss

10/01/2022 18:19:19
Quote Anchor link
Hoi Arien. Komt zeker goed allemaal. Als ik tussendoor nog vragen heb laat ik het wel weten aan jullie.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.